Prieskum sa uskutočnil medzi 2000 dospelými a ukázal, že Britskej vysielacej spoločnosti dôveruje 45 percent opýtaných, iba 13 percent však dôveruje správam zo sociálnych sietí.
Autor TASR
Londýn 16. mája (TASR) - Britským novinám dôveruje iba 27 percent voličov a 52 percent uvádza, že majú problém rozlíšiť medzi falošnou a skutočnou správou. Vyplýva to z dnes zverejnených výsledkov prieskumu spoločnosti ICM.
Prieskum sa uskutočnil medzi 2000 dospelými a ukázal, že Britskej vysielacej spoločnosti (BBC) dôveruje 45 percent opýtaných, iba 13 percent však dôveruje správam zo sociálnych sietí.
Štvrtina respondentov povedala, že videla "falošné" správy o britských parlamentných voľbách, vypísaných na 8. júna, a 52 percent súhlasilo s názorom, že je "ťažké rozlíšiť medi skutočnými a falošnými správami" o voľbách.
Väčšina ľudí sa vyjadrila, že je podľa nich potrebné ráznejšie zakročiť proti falošným správam: 28 percent súhlasilo, že najvyššou prioritou je, aby zakročili sociálne siete, podľa 19 percent by mali vedúcu úlohu v tejto oblasti prevziať noviny a 18 percent si myslí, že by ako prvá mala konať BBC.
ICM poznamenala, že jej prieskum sa uskutočnil niekoľko dní nato, ako vyšetrovanie BBC naznačilo, že Facebook "ovplyvnil výsledky amerických volieb a hlasovanie o brexite".
"Odhalenia tohto prieskumu pridali váhu výzvam, aby Facebook prevzal zodpovednosť za obsah, ktorý zverejňuje, osobitne pred voľbami," dodal ICM.
Facebook minulý mesiac ohlásil opatrenia, ktoré majú "zabrániť dezinformácii a falošným správam". A minulý týždeň prišiel s iniciatívou na obmedzenie spojení s "webovými stránkami nízkej kvality", informovala tlačová agentúra DPA.
Prieskum sa uskutočnil medzi 2000 dospelými a ukázal, že Britskej vysielacej spoločnosti (BBC) dôveruje 45 percent opýtaných, iba 13 percent však dôveruje správam zo sociálnych sietí.
Štvrtina respondentov povedala, že videla "falošné" správy o britských parlamentných voľbách, vypísaných na 8. júna, a 52 percent súhlasilo s názorom, že je "ťažké rozlíšiť medi skutočnými a falošnými správami" o voľbách.
Väčšina ľudí sa vyjadrila, že je podľa nich potrebné ráznejšie zakročiť proti falošným správam: 28 percent súhlasilo, že najvyššou prioritou je, aby zakročili sociálne siete, podľa 19 percent by mali vedúcu úlohu v tejto oblasti prevziať noviny a 18 percent si myslí, že by ako prvá mala konať BBC.
ICM poznamenala, že jej prieskum sa uskutočnil niekoľko dní nato, ako vyšetrovanie BBC naznačilo, že Facebook "ovplyvnil výsledky amerických volieb a hlasovanie o brexite".
"Odhalenia tohto prieskumu pridali váhu výzvam, aby Facebook prevzal zodpovednosť za obsah, ktorý zverejňuje, osobitne pred voľbami," dodal ICM.
Facebook minulý mesiac ohlásil opatrenia, ktoré majú "zabrániť dezinformácii a falošným správam". A minulý týždeň prišiel s iniciatívou na obmedzenie spojení s "webovými stránkami nízkej kvality", informovala tlačová agentúra DPA.