Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Zahraničie

Probrexitová kampaň dostala pokutu za zneužitie osobných údajov

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

O udelení peňažného trestu kampani Leave.EU a s ňou prepojenej poisťovni Eldon Insurance rozhodla britská komisárka pre informácie Elizabeth Denhamová, ktorá v Británii dozerá na ochranu údajov.

Londýn 1. februára (TASR) - Jedna z kampaní, ktorá pred referendom v roku 2016 agitovala za odchod Veľkej Británie z EÚ, dostala pokutu pre porušenie zákonov o ochrane osobných údajov. Informovala o tom v piatok agentúra AP.

O udelení peňažného trestu kampani Leave.EU a s ňou prepojenej poisťovni Eldon Insurance rozhodla britská komisárka pre informácie Elizabeth Denhamová, ktorá v Británii dozerá na ochranu údajov. Výška pokuty bola stanovená na 120.000 libier (137.000 eur).

Podľa zistení komisárky porušila Leave.EU platné zákony o ochrane osobných údajov, keď posielala politické marketingové správy zákazníkom poisťovacej spoločnosti, ktorú vlastní zakladateľ kampane, britský podnikateľ Arron Banks.

Podporovatelia Leave.EU, ktorí odoberali materiály kampane, zase dostávali texty propagujúce poistenie Eldon Insurance, hoci s tým nevyjadrili dostatočný súhlas.

"Je hlboko znepokojujúce, že citlivé osobné dáta zhromaždené pre politické ciele boli neskôr použité za účelom poistenia a naopak. To sa nikdy nemalo stať," vyhlásila komisárka Denhamová.

Hovorca Leave.EU Andy Wigmore avizoval, že skupina sa voči udeleniu pokuty odvolá. Podľa neho ide o "politicky motivovaný útok", ktorý je trestom za to, že sa skupina viedla kampaň za výstúpenie Spojeného kráľovstva z EÚ.

V súvislosti s referendom z roku 2016, v ktorom Briti rozhodli o odchode z EÚ, stále prebieha niekoľko vyšetrovaní, ktoré preverujú financovanie a praktiky probrexitových kampaní. Oponenti brexitu sa v tejto súvislosti pýtajú na zdroje ich financovania, hovoria o možnom ovplyvnení hlasovania zo strany Ruska či o zneužití osobných údajov užívateľov Facebooku, ktoré získala spoločnosť Cambridge Analytica.