Prokuratúra obviňuje štvoricu konkrétne zo zanedbania povinnosti ochrániť pasažierov, keď sa trajekt 16. apríla potápal.
Autor TASR
Soul 27. októbra (TASR) - Juhokórejská prokuratúra žiada trest smrti pre kapitána trajektu Sewol, ktorý sa v apríli potopil a tragédia si vyžiadala životy vyše 300 ľudí. Väčšinu obetí tvorili stredoškoláci na školskom výlete. Informovala o tom dnes agentúra Jonhap.
Prokuratúra dnes požiadala, aby okresný súd udelil doživotné tresty pre troch ďalších kľúčových členov posádky poverených riadením plavidla. Spolu s kapitánom I Čun-sokom ich obvinili zo zabitia.
Prokuratúra obviňuje štvoricu konkrétne zo zanedbania povinnosti ochrániť pasažierov, keď sa trajekt 16. apríla potápal.
Štvorica osôb patrí k prvej skupine ľudí, ktorých zachránili, keď sa trajekt začal nebezpečne nakláňať.
Prokuratúra tiež žiada okresný súd, aby 11 ďalším členom posádky udelil do 30 rokov väzenia pre menej závažné trestné činy.
Jedna z najhorších juhokórejských katastrof
Potopenie trajektu je jednou z najhorších juhokórejských katastrof s najväčším počtom obetí. Nešťastie spôsobilo v celej krajine žiaľ a hnev, pričom úrady označili za príčinu preťaženie plavidla nákladom, nesprávne umiestnenie nákladu, zle načasovanú záchranársku operáciu a zanedbanie ďalších povinností, sumarizuje agentúra AP.
Vyše šesť mesiacov po potopení vytiahli v mora telá 294 ľudí, pričom desať ďalších sa nenašlo.
Kapitán trajektu I Čun-sok sa ospravedlnil za to, že opustil pasažierov, ale podľa svojich ďalších slov nevedel, že jeho konanie bude viesť k hromadným úmrtiam. Na videu, ktoré v deň potopenia nakrútila pobrežná stráž, vidno kapitána, ako uniká z trajektu v spodnej bielizni do záchranného člna, pričom veľa cestujúcich je ešte stále na potápajúcom sa plavidle.
Mnohí študenti, ktorí prežili, uviedli, že im opakovane dávali príkaz cez amplióny, aby zostali na potápajúcom sa trajekte - nepamätajú si, že by im dali príkaz na evakuáciu. Títo študenti si nakoniec začali pri úniku z plavidla vzájomne pomáhať.
I Čun-sok vyhlásil, že vydal príkaz na evakuáciu cestujúcich. Novinárom však najprv, niekoľko dní po svojom zatknutí, tvrdil, že príkaz na evakuáciu zrušil, pretože mali prísť záchranári - a obával sa o bezpečnosť pasažierov v chladných, prudkých vodách.
Prokuratúra dnes požiadala, aby okresný súd udelil doživotné tresty pre troch ďalších kľúčových členov posádky poverených riadením plavidla. Spolu s kapitánom I Čun-sokom ich obvinili zo zabitia.
Prokuratúra obviňuje štvoricu konkrétne zo zanedbania povinnosti ochrániť pasažierov, keď sa trajekt 16. apríla potápal.
Štvorica osôb patrí k prvej skupine ľudí, ktorých zachránili, keď sa trajekt začal nebezpečne nakláňať.
Prokuratúra tiež žiada okresný súd, aby 11 ďalším členom posádky udelil do 30 rokov väzenia pre menej závažné trestné činy.
Jedna z najhorších juhokórejských katastrof
Potopenie trajektu je jednou z najhorších juhokórejských katastrof s najväčším počtom obetí. Nešťastie spôsobilo v celej krajine žiaľ a hnev, pričom úrady označili za príčinu preťaženie plavidla nákladom, nesprávne umiestnenie nákladu, zle načasovanú záchranársku operáciu a zanedbanie ďalších povinností, sumarizuje agentúra AP.
Vyše šesť mesiacov po potopení vytiahli v mora telá 294 ľudí, pričom desať ďalších sa nenašlo.
Kapitán trajektu I Čun-sok sa ospravedlnil za to, že opustil pasažierov, ale podľa svojich ďalších slov nevedel, že jeho konanie bude viesť k hromadným úmrtiam. Na videu, ktoré v deň potopenia nakrútila pobrežná stráž, vidno kapitána, ako uniká z trajektu v spodnej bielizni do záchranného člna, pričom veľa cestujúcich je ešte stále na potápajúcom sa plavidle.
Mnohí študenti, ktorí prežili, uviedli, že im opakovane dávali príkaz cez amplióny, aby zostali na potápajúcom sa trajekte - nepamätajú si, že by im dali príkaz na evakuáciu. Títo študenti si nakoniec začali pri úniku z plavidla vzájomne pomáhať.
I Čun-sok vyhlásil, že vydal príkaz na evakuáciu cestujúcich. Novinárom však najprv, niekoľko dní po svojom zatknutí, tvrdil, že príkaz na evakuáciu zrušil, pretože mali prísť záchranári - a obával sa o bezpečnosť pasažierov v chladných, prudkých vodách.