Parížska primátorka Anne Hidalgová uviedla, že zvýšenie parkovného pre SUV bude podstatné, zvažovanú sumu však neuviedla a nešpecifikovala ani hmotnostnú kategóriu áut SUV.
Autor TASR
Paríž 15. novembra (TASR) - Parížska radnica chce iniciovať referendum o zvýšení poplatkov za parkovanie ťažkých áut typu SUV. Hlasovanie sa uskutoční 4. februára a bude už druhým celomestským referendom. TASR informuje v utorok podľa agentúry AFP.
Parížska primátorka Anne Hidalgová uviedla, že zvýšenie parkovného pre SUV bude podstatné, zvažovanú sumu však neuviedla a nešpecifikovala ani hmotnostnú kategóriu áut SUV. Dodala, že vyššia sadzba by nemala vplyv na rezidenčné parkovanie.
Parížska radnica chce takto "umožniť lepšie zdieľanie verejného priestoru v prospech mäkkej mobility," uviedla v tlačovej správe.
Píše sa v nej tiež, že za posledných desať rokov sa vďaka opatreniam radnice podarilo znížiť počet takýchto áut vo francúzskej metropole, avšak ich veľkosť a priemerná hmotnosť narastajú.
Vozidlá typu SUV sú "náchylné na nehody, ťažké, objemné a znečisťujú životné prostredie", preto ich viaceré inštitúcie považujú za príčinu mnohých problémov vo verejnom priestore, tvrdí radnica.
Parížska radnica chce hlasovaním vyslať výrobcom automobilov signál, aby obmedzili výrobu "gigantických" áut, ktoré pre kvalitu života v meste nie sú vhodné. Parížania, ktorí sa chcú zúčastniť na hlasovaní, by sa mali do 8. januára zapísať do voličských zoznamov.
V apríli tohto roku sa do hlasovania o zdieľaných elektrokolobežkách zapojilo 7,5 percenta voličov (niečo vyše 100.000 obyvateľov Paríža), ktorí drvivou väčšinou odmietli tento spôsob dopravy. Zdieľané kolobežky z parížskych ulíc zmizli od piatka 1. septembra.
Parížska primátorka Anne Hidalgová uviedla, že zvýšenie parkovného pre SUV bude podstatné, zvažovanú sumu však neuviedla a nešpecifikovala ani hmotnostnú kategóriu áut SUV. Dodala, že vyššia sadzba by nemala vplyv na rezidenčné parkovanie.
Parížska radnica chce takto "umožniť lepšie zdieľanie verejného priestoru v prospech mäkkej mobility," uviedla v tlačovej správe.
Píše sa v nej tiež, že za posledných desať rokov sa vďaka opatreniam radnice podarilo znížiť počet takýchto áut vo francúzskej metropole, avšak ich veľkosť a priemerná hmotnosť narastajú.
Vozidlá typu SUV sú "náchylné na nehody, ťažké, objemné a znečisťujú životné prostredie", preto ich viaceré inštitúcie považujú za príčinu mnohých problémov vo verejnom priestore, tvrdí radnica.
Parížska radnica chce hlasovaním vyslať výrobcom automobilov signál, aby obmedzili výrobu "gigantických" áut, ktoré pre kvalitu života v meste nie sú vhodné. Parížania, ktorí sa chcú zúčastniť na hlasovaní, by sa mali do 8. januára zapísať do voličských zoznamov.
V apríli tohto roku sa do hlasovania o zdieľaných elektrokolobežkách zapojilo 7,5 percenta voličov (niečo vyše 100.000 obyvateľov Paríža), ktorí drvivou väčšinou odmietli tento spôsob dopravy. Zdieľané kolobežky z parížskych ulíc zmizli od piatka 1. septembra.