Nariadenie zakáže spracúvanie osobných údajov na takéto reklamy na základe zákonných zmluvných podmienok a záujmov v rámci celého Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS).
Autor TASR
Brusel 2. novembra (TASR) - Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) v stredu oznámil, že prijal záväzné rozhodnutie, ktorým americkej spoločnosti Meta zakáže používať osobné údaje používateľov za účelom cielenej reklamy. TASR správu prevzala z agentúr AFP a Reuters.
Nariadenie zakáže spracúvanie osobných údajov na takéto reklamy na základe zákonných zmluvných podmienok a záujmov v rámci celého Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS).
Írska komisia pre ochranu údajov (DPC), ktorá má právomoc nad pôsobením spoločnosti Meta v Európe, má na základe rozhodnutia EDPB prijať záverečné opatrenia v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov. Zákaz má vstúpiť to platnosti do jedného týždňa po oznámení týchto opatrení.
EDPB rozhodnutie prijal v reakcii na požiadavku regulačných úradov v Nórsku, ktoré už sociálnym sieťam Facebook a Instagram patriacim pod spoločnosť Meta zakázalo sledovať používateľov za účelom cielenej reklamy, píše AFP.
Spoločnosť Meta bola o rozhodnutí EDPB informovaná v utorok. Uviedla, že plánuje žiadať používateľov o súhlas na používanie údajov na cielenú reklamu a od novembra bude ponúkať službu, ktorá rešpektuje požiadavky regulačných úradov.
Facebook na konci roka 2022 v Európe denne využívalo približne 300 miliónov ľudí. Európania sa podieľajú na približne jednej pätine predaja reklamy spoločnosti Meta.
Nariadenie zakáže spracúvanie osobných údajov na takéto reklamy na základe zákonných zmluvných podmienok a záujmov v rámci celého Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS).
Írska komisia pre ochranu údajov (DPC), ktorá má právomoc nad pôsobením spoločnosti Meta v Európe, má na základe rozhodnutia EDPB prijať záverečné opatrenia v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov. Zákaz má vstúpiť to platnosti do jedného týždňa po oznámení týchto opatrení.
EDPB rozhodnutie prijal v reakcii na požiadavku regulačných úradov v Nórsku, ktoré už sociálnym sieťam Facebook a Instagram patriacim pod spoločnosť Meta zakázalo sledovať používateľov za účelom cielenej reklamy, píše AFP.
Spoločnosť Meta bola o rozhodnutí EDPB informovaná v utorok. Uviedla, že plánuje žiadať používateľov o súhlas na používanie údajov na cielenú reklamu a od novembra bude ponúkať službu, ktorá rešpektuje požiadavky regulačných úradov.
Facebook na konci roka 2022 v Európe denne využívalo približne 300 miliónov ľudí. Európania sa podieľajú na približne jednej pätine predaja reklamy spoločnosti Meta.