V prieskume obľúbenosti získal Obama 56 percent hlasov, zatiaľ čo Romney získal 51-percentnú podporu.
Autor TASR
Washington 5. októbra (TASR) - Republikánsky kandidát na amerického prezidenta Mitt Romney mierne znížil náskok prezidenta Baracka Obamu v prieskumoch verejnej mienky pred novembrovými prezidentskými voľbami. Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúry Reuters a inštitútu Ipsos, ktoré zverejnili vo štvrtok.
Podľa internetového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v stredu a vo štvrtok po prvom televíznom dueli oboch kandidátov, by Obamu volilo 48 percent voličov. Romney by získal 43 percent hlasov, svoju stratu na Obamu pritom stiahol zo siedmich na päť percent.
Respondenti v prieskume vyzdvihli najmä Romneyho riešenia v oblasti hospodárstva, tvorby pracovných miest a podpory hospodárskeho rastu.
V prieskume obľúbenosti získal Obama 56 percent hlasov, zatiaľ čo Romney získal 51-percentnú podporu.
Podľa Cliffa Younga z agentúry Ipsos môže Romney osloviť mnohých nerozhodnutých voličov za predpokladu, že sa mu v najbližších debatách podarí zopakovať svoj výkon z prvého duelu. Young však dodal, že presnejší vplyv prvej televíznej debaty na náladu voličov bude možné zachytiť až niekoľko dní po dueli. Okrem toho na najnovšom prieskume sa zúčastnilo 536 registrovaných voličov, čo je nižšie číslo než v prípade ostatných predvolebných prieskumov inštitútu Ipsos pre agentúru Reuters.
Podľa internetového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v stredu a vo štvrtok po prvom televíznom dueli oboch kandidátov, by Obamu volilo 48 percent voličov. Romney by získal 43 percent hlasov, svoju stratu na Obamu pritom stiahol zo siedmich na päť percent.
Respondenti v prieskume vyzdvihli najmä Romneyho riešenia v oblasti hospodárstva, tvorby pracovných miest a podpory hospodárskeho rastu.
V prieskume obľúbenosti získal Obama 56 percent hlasov, zatiaľ čo Romney získal 51-percentnú podporu.
Podľa Cliffa Younga z agentúry Ipsos môže Romney osloviť mnohých nerozhodnutých voličov za predpokladu, že sa mu v najbližších debatách podarí zopakovať svoj výkon z prvého duelu. Young však dodal, že presnejší vplyv prvej televíznej debaty na náladu voličov bude možné zachytiť až niekoľko dní po dueli. Okrem toho na najnovšom prieskume sa zúčastnilo 536 registrovaných voličov, čo je nižšie číslo než v prípade ostatných predvolebných prieskumov inštitútu Ipsos pre agentúru Reuters.