Japonci sú až chorobne posadnutí dodržiavaním presnosti odchodov a príchodov aj vlakov.
Autor TASR
Tokio 20. mája (TASR) - Vedenie Západnej japonskej železničnej spoločnosti (JR West) sa oficiálne ospravedlnilo verejnosti, lebo jej rýchlik nedávno odišiel zo stanice Notogava o 24 sekúnd skôr, než mal. Opustil ju namiesto 7:12 h už o 7:11:35 h. Sprievodca sa zrejme zle pozrel na hodinky a zatvoril dvere na vozňoch. Uviedlo to vedenie dopranej spoločnosti v informácii pre verejnosť.
"Svojim cestujúcim sa veľmi ospravedlňujeme a budeme sa usilovať, aby sa niečo podobné už neopakovalo," uvádza sa v ospravedlnení, na ktoré sa odvolal japonský denník Asahi.
Japonci sú až chorobne posadnutí dodržiavaním presnosti odchodov a príchodov aj vlakov. Vlani v novembri sa vedenie železničnej spoločnosti v regióne Tokia ospravedlnilo za to, že jeho Cukuba Express opustil stanicu o 20 sekúnd skôr.
Americký bloger Casey Baseel, ktorý žije v Japonsku, napísal, že tieto ospravedlnenia železničných spoločností v krajine nie sú ničím výnimočným. Japonci prichádzajú na nástupištia ihneď po pristavení vlaku k nástupišťu.
Úsilie dodržiavať presnosť príchodu vlakov však môže mať aj tragické následky. V roku 2005 sa vlak vykoľajil a pri nešťastí zahynulo viac ako 100 osôb len preto, že rušňovodič chcel dobehnúť 90-sekundové meškanie. Výrazne prekročil povolenú rýchlosť a súprava vyletela z koľaje.
"Svojim cestujúcim sa veľmi ospravedlňujeme a budeme sa usilovať, aby sa niečo podobné už neopakovalo," uvádza sa v ospravedlnení, na ktoré sa odvolal japonský denník Asahi.
Japonci sú až chorobne posadnutí dodržiavaním presnosti odchodov a príchodov aj vlakov. Vlani v novembri sa vedenie železničnej spoločnosti v regióne Tokia ospravedlnilo za to, že jeho Cukuba Express opustil stanicu o 20 sekúnd skôr.
Americký bloger Casey Baseel, ktorý žije v Japonsku, napísal, že tieto ospravedlnenia železničných spoločností v krajine nie sú ničím výnimočným. Japonci prichádzajú na nástupištia ihneď po pristavení vlaku k nástupišťu.
Úsilie dodržiavať presnosť príchodu vlakov však môže mať aj tragické následky. V roku 2005 sa vlak vykoľajil a pri nešťastí zahynulo viac ako 100 osôb len preto, že rušňovodič chcel dobehnúť 90-sekundové meškanie. Výrazne prekročil povolenú rýchlosť a súprava vyletela z koľaje.