Alternatívna trasa cez Rumunsko sa pokladá za nevhodnú, pretože jeho železničná sieť nie je dostatočne rozvinutá na rýchlu prepravu tovarov.
Autor TASR
Bukurešť 18. augusta (TASR) - Rumunský premiér Marcel Ciolacu v piatok oznámil, že chce zlepšením infraštruktúry zdvojnásobiť tranzitnú rýchlosť vyvážaného ukrajinského obilia. TASR prevzala správu z tlačovej agentúry DPA.
Cieľom je zvýšiť množstvo ukrajinského obilia z dvoch miliónov ton mesačne na štyri milióny ton, povedal Ciolacu na stretnutí s ukrajinským kolegom Denysom Šmyhaľom v rumunskom hlavnom meste Bukurešť.
Rumunsko je v súčasnosti treťou najdôležitejšou tranzitnou krajinou pre ukrajinské obilie, povedal Šmyhaľ.
Rozšírenie hraničných kontrol medzi oboma susednými krajinami je preto hlavnou prioritou, pokračoval Šmyhaľ. Uviedol tiež, že transporty ukrajinských tovarov by mali byť vybavované na colniciach rýchlejšie.
Rumunsko od začiatku ruskej vojny proti Ukrajine peniazmi zo štátneho rozpočtu začalo financovať zvýšenie dopravných kapacít pre ukrajinské tovary, vysvetlil Ciolacu. Tranzit sa na väčšine hraničných priechodov strojnásobil a v čiernomorskom prístave Konstanca sa zvýšil dokonca šesťnásobne, informoval rumunský premiér.
Cieľom Ukrajiny je ročne vyviezť 40 až 42 miliónov ton obilia ročne. Tento zámer však nedávno sťažilo Rusko, ktoré odstúpilo od kľúčovej obilnej dohody, sprostredkovanej Tureckom a OSN. Aj počas vojny umožňovala vývoz obilia cez Čierne more.
Rusko tiež útočí na ukrajinské prístavy na Dunaji, cez ktoré prechádza časť exportovaného obilia.
Alternatívna trasa cez Rumunsko sa pokladá za nevhodnú, pretože jeho železničná sieť nie je dostatočne rozvinutá na rýchlu prepravu tovarov.
Cieľom je zvýšiť množstvo ukrajinského obilia z dvoch miliónov ton mesačne na štyri milióny ton, povedal Ciolacu na stretnutí s ukrajinským kolegom Denysom Šmyhaľom v rumunskom hlavnom meste Bukurešť.
Rumunsko je v súčasnosti treťou najdôležitejšou tranzitnou krajinou pre ukrajinské obilie, povedal Šmyhaľ.
Rozšírenie hraničných kontrol medzi oboma susednými krajinami je preto hlavnou prioritou, pokračoval Šmyhaľ. Uviedol tiež, že transporty ukrajinských tovarov by mali byť vybavované na colniciach rýchlejšie.
Rumunsko od začiatku ruskej vojny proti Ukrajine peniazmi zo štátneho rozpočtu začalo financovať zvýšenie dopravných kapacít pre ukrajinské tovary, vysvetlil Ciolacu. Tranzit sa na väčšine hraničných priechodov strojnásobil a v čiernomorskom prístave Konstanca sa zvýšil dokonca šesťnásobne, informoval rumunský premiér.
Cieľom Ukrajiny je ročne vyviezť 40 až 42 miliónov ton obilia ročne. Tento zámer však nedávno sťažilo Rusko, ktoré odstúpilo od kľúčovej obilnej dohody, sprostredkovanej Tureckom a OSN. Aj počas vojny umožňovala vývoz obilia cez Čierne more.
Rusko tiež útočí na ukrajinské prístavy na Dunaji, cez ktoré prechádza časť exportovaného obilia.
Alternatívna trasa cez Rumunsko sa pokladá za nevhodnú, pretože jeho železničná sieť nie je dostatočne rozvinutá na rýchlu prepravu tovarov.