Stroj typu An-148 smeroval z Moskvy do mesta Orsk na južnom Urale v blízkosti hranice s Kazachstanom. Na jeho palube bolo 65 cestujúcich a šesť členov posádky.
Autor TASR/TERAZ.sk
,aktualizované Moskva 11. februára (TASR/Teraz.sk) - Dopravné lietadlo ruskej regionálnej leteckej spoločnosti Saratovské aerolínie so 71 ľuďmi na palube sa zrútilo v nedeľu krátko po vzlietnutí z moskovského medzinárodného letiska Domodedovo. Nehodu neprežil nikto z cestujúcich ani členov posádky.
Lietadlo zmizlo z radarov krátko po vzlietnutí z Moskvy. Havarovalo zhruba 80 kilometrov juhovýchodne od Moskvy v blízkosti dediny Argunovo v Moskovskej oblasti, uviedla spravodajská stanica BBC.
Medzi zvažované príčiny tragédie patria chyba pilotov, nepriaznivé poveternostné podmienky alebo technická porucha.
Kontakt so strojom stratili dispečeri niekoľko minút po štarte, uviedla ruská agentúra pre leteckú dopravu.
S odvolaním sa na ruské oficiálne miesta o tom informovala agentúra TASS.
VIDEO z miesta nešťastia
Stroj typu An-148 smeroval z Moskvy do mesta Orsk na južnom Urale v blízkosti hranice s Kazachstanom. Na jeho palube bolo 65 cestujúcich a šesť členov posádky.
Ruský prezident Vladimir Putin vyjadril v nedeľu sústrasť tým, ktorí stratili svojich príbuzných pri havárii dopravného lietadla neďaleko Moskvy. Oznámil to hovorca Kremľa Dmitrij Peskov.
"Prezident vyjadril svoju hlbokú sústrasť," uviedol podľa tlačovej agentúry TASS hovorca Kremľa s tým, že Putin nariadil vyšetrenie nehody.
"Prezident poveril vládu, aby zriadila osobitnú komisiu v súvislosti s leteckou haváriou v Moskovskom regióne," povedal Peskov. Prezident tiež podľa neho poveril úlohami príslušné orgány.
Na miesto nešťastia smeruje ruský minister dopravy Maxim Sokolov.
Prezident SR Andrej Kiska vyjadruje úprimnú sústrasť pozostalým obetí z civilného ruského lietadla, ktoré sa zrútilo v nedeľu neďaleko Moskvy.
Ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi poslal Kiska sústrastný telegram. Správu o tragédii prijal s ľútosťou. "Vážený pán prezident, s ľútosťou som prijal smutnú správu o páde lietadla, pri ktorom vyhasli desiatky ľudských životov. Vyjadrujem v mene občanov Slovenskej republiky, ako aj v mene svojom, Vám a všetkým pozostalým úprimnú sústrasť," napísal v telegrame.
Národnosti obetí ešte nie sú známe. Slovenské ministerstvo zahraničných vecí ale preveruje, či sa v lietadle nenachádzali Slováci, zatiaľ sa nedozvedelo žiadne konkrétnosti.
Letecké nehody si stále vyberajú prikrutú daň, hoci je lietanie štatisticky jedným z najbezpečnejších spôsobov prepravy. Takto reaguje na zrútenie ruského civilného lietadla pri Moskve predseda parlamentu Andrej Danko (SNS) na Facebooku.
"Myslím na všetkých pozostalých, ktorým sa už blízki nevrátia domov, vyjadrujem im úprimnú sústrasť," uviedol na sociálnej sieti. Národnosti obetí ešte nie sú známe. Slovenské ministerstvo zahraničných vecí preveruje, či sa v lietadle nenachádzali aj Slováci, zatiaľ sa nedozvedelo žiadne konkrétnosti.
Snímka z plánu letu :
Vrak lietadla sa našiel vo vzdialenosti asi 40 kilometrov od moskovského letiska.
Ako doplnila agentúra DPA, havárie dopravných lietadiel nie sú v Rusku nezvyčajnými. Od roku 2010 došlo k najmenej štyrom veľkým nehodám civilných komerčných lietadiel, ktoré si vyžiadali životy viac ako 240 ľudí.
Nikto zo 62 ľudí na palube neprežil haváriu lietadla nízkonákladovej spoločnosti FlyDubai, ktoré sa zrútilo na letisku v ruskom meste Rostov na Done, ležiacom neďaleko ukrajinských hraníc približne 950 kilometrov južne Moskvy.
Ruské dopravné lietadlo typu Antonov An-148, ktoré sa zrútilo v nedeľu krátko po štarte z Moskvy, vyrobilo Voronežské združenie leteckého priemyslu (VASO) v roku 2010.
Pre agentúru TASS to uviedla predmetná spoločnosť, ktorá prisľúbila všetku dostupnú pomoc pri vyšetrovaní.
"Správy o havárii lietadla nás zarmútili. Toto lietadlo An-148 s registračným číslom 61704 bolo vyrobené vo VASO v roku 2010 a ešte v tom istom roku bolo zaradené do služby aerolínií Rossija," uvádza sa v tlačovom vyhlásení VASO.
Výrobca dodal, že zriadi špeciálnu komisiu na vyšetrovanie príčin a okolností tejto tragédie.
Podľa webového portálu Russianplanes.net lietadlo uskutočnilo svoj prvý regulárny let v júni 2010. V auguste 2011 vytvorilo rekord letového času pre stroje An-148 s hodnotou 400 hodín a 45 minút.
Vývoj Antonova An-148 sa začal v 90. rokoch a prvý let prototypu sa uskutočnil v decembri 2004. Lietadlo zavŕšilo svoj certifikačný proces vo februári 2007. An-148 má dolet 2100-4400 kilometrov a je schopné poňať 68-85 pasažierov, v závislosti od jeho variantov. Cena jedného kusu sa pohybuje od 24 do 30 miliónov dolárov.
Lietadlo prevádzkujúho ruské spoločnosti Rossija a Saratovské aerolínie, ukrajinské spoločnosti Ukrajina a Ukraine International Airlines (UIA), ako aj kubánska spoločnosť Cubana či severokórejská Air Koryo.
Saratovské aerolínie, ktoré prevádzkovali havarovaný antonov, vznikli v roku 1931 ako súčasť Aeroflotu, v súčasnej podobe existujú od roku 1994. Istý čas vystupovali aj pod názvom Saravia. Spoločnosť poskytuje vnútroštátne i medzinárodné lety do celkovo 28 destinácií. Svoje strediská má v mestách Saratov a Krasnojarsk.
Nedeľňajší tragický let 703 smeroval z moskovského letiska Domodedovo do mesta Orsk v Orenburskej oblasti na juhu európskej časti Ruska. Lietadlo vzlietlo o 14.21 h miestneho času (12.21 h SEČ), kontakt kokpitu s dispečermi sa stratil o niekoľko minút neskôr. Na palube sa nachádzalo 65 pasažierov a šesťčlenná posádka.
Trosky lietadla sa našli neďaleko dediny Stepanovskoje v okrese Ramenskij, informuje agentúra TASS. Ruský minister dopravy Maxim Sokolov podľa agentúra AP potvrdil, že tragédiu neprežil nikto z cestujúcich ani členov posádky.
Na identifikáciu obetí nedeľňajšej havárie ruského dopravného lietadla An-148 pri Moskve budú potrebné genetické rozbory. Vyhlásil to ruský minister dopravy Maxim Sokolov, ktorý podľa agentúry TASS potvrdil, že tragédiu nikto zo 65 pasažierov a šiestich členov posádky neprežil.
"Súdiac podľa všetkých dostupných informácií, táto havária nemá žiadneho preživšieho. Vzhľadom na kvalitu biomateriálov bude nutné vykonať genetické rozbory. Vzorky DNA získame od ich príbuzných," povedal Sokolov ohľadom identifikácie obetí. Nevylúčil však, že niektoré bude možné identifikovať bežným spôsobom.
Minister spresnil, že forenzné štúdie môžu trvať dva až tri mesiace. Sokolov ďalej uviedol, že v pondelok zvolá stretnutie príslušného vládneho výboru ohľadom vyplatenia poistenia.
Ruský prezident Vladimir Putin v súvislosti s touto tragédiou odložil svoju pracovnú cestu do Soči pre možnú nutnosť koordinovať činnosť vládnych výborov. "Prezident sa rozhodol odložiť pracovnú cestu naplánovanú na pondelok a zostať v Moskve," uviedol pre TASS kremeľský hovorca Dmitrij Peskov. Podľa hovorcu mal Putin na pondelkovom programe okrem iného i stretnutie s palestínskym prezidentom Mahmúdom Abbásom.
Putin zároveň vyjadril sústrasť tým, ktorí stratili svojich príbuzných pri havárii a poveril vládu, aby zriadila osobitnú komisiu v súvislosti s leteckou haváriou.
Let 703 smeroval z moskovského letiska Domodedovo do mesta Orsk v Orenburskej oblasti na juhu európskej časti Ruska. Lietadlo vzlietlo o 14.24 h miestneho času (12.24 h SEČ), kontakt kokpitu s dispečermi sa stratil o štyri minúty neskôr. Trosky lietadla sa našli pri obci Stepanovskoje, zhruba 80 kilometrov od Moskvy.
Nemenovaný predstaviteľ ruského ministerstva pre mimoriadne situácie, ktorého cituje agentúra Reuters, uviedol, že záchranárskym tímom sa už podarilo nájsť zapisovač letových údajov. Trosky lietadla a ostatky tiel boli rozptýlené v okruhu jedného kilometra, uviedli ruskí vyšetrovatelia.
Medzi možnými príčinami havárie figurujú nepriaznivé počasie (v čase incidentu bolo v okolí metropoly mínus päť stupňov Celzia s pravidelnými snehovými zrážkami), zlyhanie ľudského faktora, ako aj technický stav lietadla. Posádka riadiacej veži nevyslala pred haváriou žiadny núdzový signál.
Lietadlo bolo v prevádzke Saratovských aerolínií. Podľa stanice BBC dostala táto spoločnosť v roku 2015 zákaz činnosti po tom, ako náhodná inšpekcia objavila v pilotnej kabíne osoby, ktoré neboli súčasťou posádky. Spoločnosť sa proti zákazu odvolala, zmenila svoju politiku a o rok nato obnovila lety.
An-148 z dielne ukrajinskej (bývalej sovietskej) konštruktérskej značky Antonov bol vyrobený v roku 2010 v ruskom Voronežskom združení leteckého priemyslu (VASO).
3. januára 1994 - obete: 124
Všetkých 124 osôb na palube ruského lietadla Tu-154 zahynulo pri havárii v sibírskej oblasti na linke Irkutsk-Moskva.
3. júla 2001 - obete: 145
Ruské lietadlo Tu-154 sa zrútilo pri sibírskom meste Irkutsk, zahynulo 145 osôb.
9. júla 2006 - obete: 124
Airbus A-310 ruskej leteckej spoločnosti S7 zišiel z pristávacej dráhy na letisku v sibírskom meste Irkutsk. V plameňoch našlo smrť 124 pasažierov.
22. augusta 2006 - obete: 171
Lietadlo Tupolev Tu-154 so 171 osobami na palube ruskej spoločnosti Pulkovo sa zrútilo v blízkosti ukrajinského mesta Doneck. Nehodu pravdepodobne nikto na palube neprežil.
7. septembra 2011 - obete: 44
Lietadlo Jak-42 prevážajúce hokejistov klubu Lokomotiv Jaroslavľ sa zrútilo bezprostredne po štarte z miestneho letiska Tunošna. Následkom nehody zahynulo sedem členov posádky a všetkých 37 cestujúcich vrátane slovenského hokejistu Pavla Demitru. Prežiť sa podarilo len ťažko zranenému členovi posádky Alexandrovi Sizovovi.
20. júna 2011 - obete: 45
Lietadlo typu Tupolev Tu-134, patriace leteckej spoločnosti RusAir, havarovalo pri pristávaní v hustej hmle neďaleko letiska Petrozavodsk v Karelskej republike Ruskej federácie. Haváriu prežilo osem ľudí z celkového počtu 52 na palube. Deväťročný chlapec podľahol utŕženým zraneniam v nemocnici o dva dni. Jeho matka a 14-ročná sestra, ktoré cestovali s ním, prežili s menej vážnymi zraneniami.
17. novembra 2013 - obete: 50
Lietadlo typu Boeing 737 sa zrútilo pri pristávacom manévri na medzinárodnom letisku v Kazani v ruskej republike Tatarstan. Pri leteckom nešťastí zahynulo všetkých 50 ľudí na palube: 44 cestujúcich a šesť členov posádky. Medzi obeťami bol aj syn prezidenta Irek Minnichanov, šéf republikovej správy Federálnej bezpečnostnej služby (FSB) Alexander Antonov, ako aj jedna občianka Británie. Lietadlo sa zrútilo pri druhom pokuse o pristátie, pri pristávacom manévri zavadilo krídlom o pristávaciu plochu.
31. októbra 2015 - obete: 224
Lietadlo spoločnosti Kogalymavia s 217 cestujúcimi a siedmimi členmi posádky na palube smerovalo z prímorského letoviska Šarm aš-Šajch do ruského Petrohradu. Stroj z obrazoviek radarov zmizol o 23 minút neskôr, keď bol približne vo výške 9500 metrov. Stroj sa pri nehode rozpadol na dve časti, jedna zhorela a druhá narazila do skaly. Nehodu nik neprežil. Medzi pasažiermi letu, z ktorých väčšinu tvorili turisti, bolo 138 žien a 17 detí vo veku od dvoch do 17 rokov; 214 z nich malo ruskú národnosť, traja boli Ukrajinci. Sedemčlenná posádka pochádzala z Ruska.
19. marca 2016 - obete: 62
Nikto zo 62 ľudí na palube neprežil haváriu lietadla nízkonákladovej spoločnosti FlyDubai, ktoré sa zrútilo na letisku v ruskom meste Rostov na Done, ležiacom neďaleko ukrajinských hraníc približne 950 kilometrov južne Moskvy. Z 55 cestujúcich letu FZ981, ktorí sa v čase nešťastia nachádzali na palube Boeingu 737-800 letiaceho z Dubaja do Rostova na Done, bolo 33 žien, 18 mužov a štyri deti. Išlo o 44 občanov Ruska, osem Ukrajincov, dvoch Indov a jedného Uzbeka, oznámili aerolínie FlyDubai. Okrem cestujúcich zahynulo aj sedem členov posádky. Pilot pochádzal z Cypru, druhý pilot bol Španiel.
25. decembra 2016 - obete: 92
Ruské dopravné lietadlo Tupolev Tu-154 s 92 ľuďmi na palube vrátane členov armádneho súboru piesní a tancov Alexandrovovci sa niekoľko minút po štarte z prímorského letoviska Soči zrútilo do vôd Čierneho mora. Stroj, ktorý patril ministerstvu obrany, viezol Alexandrovovcov na koncert na ruskej vojenskej základni v Sýrii.
Lietadlo zmizlo z radarov krátko po vzlietnutí z Moskvy. Havarovalo zhruba 80 kilometrov juhovýchodne od Moskvy v blízkosti dediny Argunovo v Moskovskej oblasti, uviedla spravodajská stanica BBC.
Medzi zvažované príčiny tragédie patria chyba pilotov, nepriaznivé poveternostné podmienky alebo technická porucha.
Kontakt so strojom stratili dispečeri niekoľko minút po štarte, uviedla ruská agentúra pre leteckú dopravu.
S odvolaním sa na ruské oficiálne miesta o tom informovala agentúra TASS.
VIDEO z miesta nešťastia
Stroj typu An-148 smeroval z Moskvy do mesta Orsk na južnom Urale v blízkosti hranice s Kazachstanom. Na jeho palube bolo 65 cestujúcich a šesť členov posádky.
Ruský prezident Vladimir Putin vyjadril v nedeľu sústrasť tým, ktorí stratili svojich príbuzných pri havárii dopravného lietadla neďaleko Moskvy. Oznámil to hovorca Kremľa Dmitrij Peskov.
"Prezident vyjadril svoju hlbokú sústrasť," uviedol podľa tlačovej agentúry TASS hovorca Kremľa s tým, že Putin nariadil vyšetrenie nehody.
"Prezident poveril vládu, aby zriadila osobitnú komisiu v súvislosti s leteckou haváriou v Moskovskom regióne," povedal Peskov. Prezident tiež podľa neho poveril úlohami príslušné orgány.
Na miesto nešťastia smeruje ruský minister dopravy Maxim Sokolov.
Úprimnú sústrasť vyjadrili slovenskí štátnici
Prezident SR Andrej Kiska vyjadruje úprimnú sústrasť pozostalým obetí z civilného ruského lietadla, ktoré sa zrútilo v nedeľu neďaleko Moskvy.
Ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi poslal Kiska sústrastný telegram. Správu o tragédii prijal s ľútosťou. "Vážený pán prezident, s ľútosťou som prijal smutnú správu o páde lietadla, pri ktorom vyhasli desiatky ľudských životov. Vyjadrujem v mene občanov Slovenskej republiky, ako aj v mene svojom, Vám a všetkým pozostalým úprimnú sústrasť," napísal v telegrame.
Národnosti obetí ešte nie sú známe. Slovenské ministerstvo zahraničných vecí ale preveruje, či sa v lietadle nenachádzali Slováci, zatiaľ sa nedozvedelo žiadne konkrétnosti.
Letecké nehody si stále vyberajú prikrutú daň, hoci je lietanie štatisticky jedným z najbezpečnejších spôsobov prepravy. Takto reaguje na zrútenie ruského civilného lietadla pri Moskve predseda parlamentu Andrej Danko (SNS) na Facebooku.
"Myslím na všetkých pozostalých, ktorým sa už blízki nevrátia domov, vyjadrujem im úprimnú sústrasť," uviedol na sociálnej sieti. Národnosti obetí ešte nie sú známe. Slovenské ministerstvo zahraničných vecí preveruje, či sa v lietadle nenachádzali aj Slováci, zatiaľ sa nedozvedelo žiadne konkrétnosti.
Snímka z plánu letu :
Missing Saratov Airlines An-148 likely flight #6W703 from Moscow-Domodedovo to Orsk, Russia. 71 on board. pic.twitter.com/IyHQKAXYGs
— Aviation Safety Net (@AviationSafety) February 11, 2018
Vrak lietadla sa našiel vo vzdialenosti asi 40 kilometrov od moskovského letiska.
They use tractors to plow the way for the rescuers come to the crash site, still they can't reach the plane remains because of the weather pic.twitter.com/AFY981JR4t
— English Russia (@EnglishRussia1) February 11, 2018
Ako doplnila agentúra DPA, havárie dopravných lietadiel nie sú v Rusku nezvyčajnými. Od roku 2010 došlo k najmenej štyrom veľkým nehodám civilných komerčných lietadiel, ktoré si vyžiadali životy viac ako 240 ľudí.
Nikto zo 62 ľudí na palube neprežil haváriu lietadla nízkonákladovej spoločnosti FlyDubai, ktoré sa zrútilo na letisku v ruskom meste Rostov na Done, ležiacom neďaleko ukrajinských hraníc približne 950 kilometrov južne Moskvy.
Havarovaný Antonov An-148 vyrobili v roku 2010
Ruské dopravné lietadlo typu Antonov An-148, ktoré sa zrútilo v nedeľu krátko po štarte z Moskvy, vyrobilo Voronežské združenie leteckého priemyslu (VASO) v roku 2010.
Pre agentúru TASS to uviedla predmetná spoločnosť, ktorá prisľúbila všetku dostupnú pomoc pri vyšetrovaní.
"Správy o havárii lietadla nás zarmútili. Toto lietadlo An-148 s registračným číslom 61704 bolo vyrobené vo VASO v roku 2010 a ešte v tom istom roku bolo zaradené do služby aerolínií Rossija," uvádza sa v tlačovom vyhlásení VASO.
Výrobca dodal, že zriadi špeciálnu komisiu na vyšetrovanie príčin a okolností tejto tragédie.
Podľa webového portálu Russianplanes.net lietadlo uskutočnilo svoj prvý regulárny let v júni 2010. V auguste 2011 vytvorilo rekord letového času pre stroje An-148 s hodnotou 400 hodín a 45 minút.
Vývoj Antonova An-148 sa začal v 90. rokoch a prvý let prototypu sa uskutočnil v decembri 2004. Lietadlo zavŕšilo svoj certifikačný proces vo februári 2007. An-148 má dolet 2100-4400 kilometrov a je schopné poňať 68-85 pasažierov, v závislosti od jeho variantov. Cena jedného kusu sa pohybuje od 24 do 30 miliónov dolárov.
Lietadlo prevádzkujúho ruské spoločnosti Rossija a Saratovské aerolínie, ukrajinské spoločnosti Ukrajina a Ukraine International Airlines (UIA), ako aj kubánska spoločnosť Cubana či severokórejská Air Koryo.
Saratovské aerolínie, ktoré prevádzkovali havarovaný antonov, vznikli v roku 1931 ako súčasť Aeroflotu, v súčasnej podobe existujú od roku 1994. Istý čas vystupovali aj pod názvom Saravia. Spoločnosť poskytuje vnútroštátne i medzinárodné lety do celkovo 28 destinácií. Svoje strediská má v mestách Saratov a Krasnojarsk.
Nedeľňajší tragický let 703 smeroval z moskovského letiska Domodedovo do mesta Orsk v Orenburskej oblasti na juhu európskej časti Ruska. Lietadlo vzlietlo o 14.21 h miestneho času (12.21 h SEČ), kontakt kokpitu s dispečermi sa stratil o niekoľko minút neskôr. Na palube sa nachádzalo 65 pasažierov a šesťčlenná posádka.
Trosky lietadla sa našli neďaleko dediny Stepanovskoje v okrese Ramenskij, informuje agentúra TASS. Ruský minister dopravy Maxim Sokolov podľa agentúra AP potvrdil, že tragédiu neprežil nikto z cestujúcich ani členov posádky.
Na identifikáciu obetí leteckej havárie budú potrebné vzorky DNA
Na identifikáciu obetí nedeľňajšej havárie ruského dopravného lietadla An-148 pri Moskve budú potrebné genetické rozbory. Vyhlásil to ruský minister dopravy Maxim Sokolov, ktorý podľa agentúry TASS potvrdil, že tragédiu nikto zo 65 pasažierov a šiestich členov posádky neprežil.
"Súdiac podľa všetkých dostupných informácií, táto havária nemá žiadneho preživšieho. Vzhľadom na kvalitu biomateriálov bude nutné vykonať genetické rozbory. Vzorky DNA získame od ich príbuzných," povedal Sokolov ohľadom identifikácie obetí. Nevylúčil však, že niektoré bude možné identifikovať bežným spôsobom.
Minister spresnil, že forenzné štúdie môžu trvať dva až tri mesiace. Sokolov ďalej uviedol, že v pondelok zvolá stretnutie príslušného vládneho výboru ohľadom vyplatenia poistenia.
Ruský prezident Vladimir Putin v súvislosti s touto tragédiou odložil svoju pracovnú cestu do Soči pre možnú nutnosť koordinovať činnosť vládnych výborov. "Prezident sa rozhodol odložiť pracovnú cestu naplánovanú na pondelok a zostať v Moskve," uviedol pre TASS kremeľský hovorca Dmitrij Peskov. Podľa hovorcu mal Putin na pondelkovom programe okrem iného i stretnutie s palestínskym prezidentom Mahmúdom Abbásom.
Putin zároveň vyjadril sústrasť tým, ktorí stratili svojich príbuzných pri havárii a poveril vládu, aby zriadila osobitnú komisiu v súvislosti s leteckou haváriou.
Let 703 smeroval z moskovského letiska Domodedovo do mesta Orsk v Orenburskej oblasti na juhu európskej časti Ruska. Lietadlo vzlietlo o 14.24 h miestneho času (12.24 h SEČ), kontakt kokpitu s dispečermi sa stratil o štyri minúty neskôr. Trosky lietadla sa našli pri obci Stepanovskoje, zhruba 80 kilometrov od Moskvy.
Nemenovaný predstaviteľ ruského ministerstva pre mimoriadne situácie, ktorého cituje agentúra Reuters, uviedol, že záchranárskym tímom sa už podarilo nájsť zapisovač letových údajov. Trosky lietadla a ostatky tiel boli rozptýlené v okruhu jedného kilometra, uviedli ruskí vyšetrovatelia.
Medzi možnými príčinami havárie figurujú nepriaznivé počasie (v čase incidentu bolo v okolí metropoly mínus päť stupňov Celzia s pravidelnými snehovými zrážkami), zlyhanie ľudského faktora, ako aj technický stav lietadla. Posádka riadiacej veži nevyslala pred haváriou žiadny núdzový signál.
Lietadlo bolo v prevádzke Saratovských aerolínií. Podľa stanice BBC dostala táto spoločnosť v roku 2015 zákaz činnosti po tom, ako náhodná inšpekcia objavila v pilotnej kabíne osoby, ktoré neboli súčasťou posádky. Spoločnosť sa proti zákazu odvolala, zmenila svoju politiku a o rok nato obnovila lety.
An-148 z dielne ukrajinskej (bývalej sovietskej) konštruktérskej značky Antonov bol vyrobený v roku 2010 v ruskom Voronežskom združení leteckého priemyslu (VASO).
Najtragickejšie havárie ruských lietadiel od roku 1994
3. januára 1994 - obete: 124
Všetkých 124 osôb na palube ruského lietadla Tu-154 zahynulo pri havárii v sibírskej oblasti na linke Irkutsk-Moskva.
3. júla 2001 - obete: 145
Ruské lietadlo Tu-154 sa zrútilo pri sibírskom meste Irkutsk, zahynulo 145 osôb.
9. júla 2006 - obete: 124
Airbus A-310 ruskej leteckej spoločnosti S7 zišiel z pristávacej dráhy na letisku v sibírskom meste Irkutsk. V plameňoch našlo smrť 124 pasažierov.
22. augusta 2006 - obete: 171
Lietadlo Tupolev Tu-154 so 171 osobami na palube ruskej spoločnosti Pulkovo sa zrútilo v blízkosti ukrajinského mesta Doneck. Nehodu pravdepodobne nikto na palube neprežil.
7. septembra 2011 - obete: 44
Lietadlo Jak-42 prevážajúce hokejistov klubu Lokomotiv Jaroslavľ sa zrútilo bezprostredne po štarte z miestneho letiska Tunošna. Následkom nehody zahynulo sedem členov posádky a všetkých 37 cestujúcich vrátane slovenského hokejistu Pavla Demitru. Prežiť sa podarilo len ťažko zranenému členovi posádky Alexandrovi Sizovovi.
20. júna 2011 - obete: 45
Lietadlo typu Tupolev Tu-134, patriace leteckej spoločnosti RusAir, havarovalo pri pristávaní v hustej hmle neďaleko letiska Petrozavodsk v Karelskej republike Ruskej federácie. Haváriu prežilo osem ľudí z celkového počtu 52 na palube. Deväťročný chlapec podľahol utŕženým zraneniam v nemocnici o dva dni. Jeho matka a 14-ročná sestra, ktoré cestovali s ním, prežili s menej vážnymi zraneniami.
17. novembra 2013 - obete: 50
Lietadlo typu Boeing 737 sa zrútilo pri pristávacom manévri na medzinárodnom letisku v Kazani v ruskej republike Tatarstan. Pri leteckom nešťastí zahynulo všetkých 50 ľudí na palube: 44 cestujúcich a šesť členov posádky. Medzi obeťami bol aj syn prezidenta Irek Minnichanov, šéf republikovej správy Federálnej bezpečnostnej služby (FSB) Alexander Antonov, ako aj jedna občianka Británie. Lietadlo sa zrútilo pri druhom pokuse o pristátie, pri pristávacom manévri zavadilo krídlom o pristávaciu plochu.
31. októbra 2015 - obete: 224
Lietadlo spoločnosti Kogalymavia s 217 cestujúcimi a siedmimi členmi posádky na palube smerovalo z prímorského letoviska Šarm aš-Šajch do ruského Petrohradu. Stroj z obrazoviek radarov zmizol o 23 minút neskôr, keď bol približne vo výške 9500 metrov. Stroj sa pri nehode rozpadol na dve časti, jedna zhorela a druhá narazila do skaly. Nehodu nik neprežil. Medzi pasažiermi letu, z ktorých väčšinu tvorili turisti, bolo 138 žien a 17 detí vo veku od dvoch do 17 rokov; 214 z nich malo ruskú národnosť, traja boli Ukrajinci. Sedemčlenná posádka pochádzala z Ruska.
19. marca 2016 - obete: 62
Nikto zo 62 ľudí na palube neprežil haváriu lietadla nízkonákladovej spoločnosti FlyDubai, ktoré sa zrútilo na letisku v ruskom meste Rostov na Done, ležiacom neďaleko ukrajinských hraníc približne 950 kilometrov južne Moskvy. Z 55 cestujúcich letu FZ981, ktorí sa v čase nešťastia nachádzali na palube Boeingu 737-800 letiaceho z Dubaja do Rostova na Done, bolo 33 žien, 18 mužov a štyri deti. Išlo o 44 občanov Ruska, osem Ukrajincov, dvoch Indov a jedného Uzbeka, oznámili aerolínie FlyDubai. Okrem cestujúcich zahynulo aj sedem členov posádky. Pilot pochádzal z Cypru, druhý pilot bol Španiel.
25. decembra 2016 - obete: 92
Ruské dopravné lietadlo Tupolev Tu-154 s 92 ľuďmi na palube vrátane členov armádneho súboru piesní a tancov Alexandrovovci sa niekoľko minút po štarte z prímorského letoviska Soči zrútilo do vôd Čierneho mora. Stroj, ktorý patril ministerstvu obrany, viezol Alexandrovovcov na koncert na ruskej vojenskej základni v Sýrii.