Dobrolet Airlines pritom začali lietať na Krym iba v júni tohto roku, krátko po tom, čo obyvatelia polostrova patriaceho k Ukrajine v spornom referende hlasovali za pripojenie k Rusku.
Autor TASR
Moskva 4. augusta (TASR) - Ruská nízkonákladová letecká spoločnosť Dobrolet vzhľadom na sankcie EÚ voči Rusku, ktoré nadobudli účinnosť minulý týždeň, od dneška dočasne zastavila všetky lety medzi Moskvou a Simferopolom na Krymskom polostrove. Dcérska spoločnosť Aeroflotu v nedeľu na svojej webovej stránke oznámila, že dôvodom tohto opatrenia je okrem iného ukončenie nájomnej zmluvy pre všetky jej stroje Boeing 737-800NG.
Dobrolet Airlines pritom začali lietať na Krym iba v júni tohto roku, krátko po tom, čo obyvatelia polostrova patriaceho k Ukrajine v spornom referende hlasovali za pripojenie k Rusku. EÚ však tento krok neuznáva a preto zamerala svoje špecifické sankcie aj voči týmto aerolíniám.
"Dohody o leasingu, opravách, údržbe a poistení lietadiel boli zrušené, rovnako aj poskytovanie leteckých informácií," uviedla spoločnosť Dobrolet vo vyhlásení. "Vzhľadom na nebývalý tlak, ktorý na Dobrolet vyvinuli jeho európski partneri, dopravca nemá inú možnosť, ako pozastavenie letov a predaja vstupeniek."
Cestujúci s letenkami zakúpenými na linku Moskva-Simferopol a platnými do 15. septembra, resp. na linku Moskva-Volgograd platnými do 20. augusta budú môcť využiť služby spoločnosti Orenburg Airlines, a to v rovnakom čase a termíne, ako je na nich uvedené. Cestujúci s letenkami do Samary, Permu, Ufy, Jekaterinburgu, Surgutu a Kazane majú nárok na plnú náhradu.
Dobrolet Airlines vznikli v októbri 2013. Na slávnosti pri príležitosti prvého letu sa v Moskve zúčastnili aj ruský premiér Dmitrij Medvedev a poprední predstavitelia ruského dopravného priemyslu. Aerolínie lietali na Krym štyrikrát denne.
Vzťahy medzi Európskou úniou a Ruskom sa výrazne zhoršili po anexii Krymu, ktorý mal predtým v rámci Ukrajiny štatút autonómnej republiky, ako aj v súvislosti s dianím na východnej Ukrajine, kde kyjevská vláda bojuje s proruskými separatistami a Západ z ich podpory obviňuje Rusko.
Dobrolet Airlines plánovali tento mesiac začať pravidelné lety do Petrohradu a Samary. Neskôr chcú expandovať do ďalších regiónov Ruska a nakoniec do iných častí Európy. Letecká spoločnosť dúfala, že svoju flotilu rozšíri do konca tohto roka na osem lietadiel; do roku 2018 chcela mať až 40 lietadiel, ktoré by obsluhovali 45 trás a prepravili viac ako desať miliónov cestujúcich ročne.
Dobrolet Airlines pritom začali lietať na Krym iba v júni tohto roku, krátko po tom, čo obyvatelia polostrova patriaceho k Ukrajine v spornom referende hlasovali za pripojenie k Rusku. EÚ však tento krok neuznáva a preto zamerala svoje špecifické sankcie aj voči týmto aerolíniám.
"Dohody o leasingu, opravách, údržbe a poistení lietadiel boli zrušené, rovnako aj poskytovanie leteckých informácií," uviedla spoločnosť Dobrolet vo vyhlásení. "Vzhľadom na nebývalý tlak, ktorý na Dobrolet vyvinuli jeho európski partneri, dopravca nemá inú možnosť, ako pozastavenie letov a predaja vstupeniek."
Cestujúci s letenkami zakúpenými na linku Moskva-Simferopol a platnými do 15. septembra, resp. na linku Moskva-Volgograd platnými do 20. augusta budú môcť využiť služby spoločnosti Orenburg Airlines, a to v rovnakom čase a termíne, ako je na nich uvedené. Cestujúci s letenkami do Samary, Permu, Ufy, Jekaterinburgu, Surgutu a Kazane majú nárok na plnú náhradu.
Dobrolet Airlines vznikli v októbri 2013. Na slávnosti pri príležitosti prvého letu sa v Moskve zúčastnili aj ruský premiér Dmitrij Medvedev a poprední predstavitelia ruského dopravného priemyslu. Aerolínie lietali na Krym štyrikrát denne.
Vzťahy medzi Európskou úniou a Ruskom sa výrazne zhoršili po anexii Krymu, ktorý mal predtým v rámci Ukrajiny štatút autonómnej republiky, ako aj v súvislosti s dianím na východnej Ukrajine, kde kyjevská vláda bojuje s proruskými separatistami a Západ z ich podpory obviňuje Rusko.
Dobrolet Airlines plánovali tento mesiac začať pravidelné lety do Petrohradu a Samary. Neskôr chcú expandovať do ďalších regiónov Ruska a nakoniec do iných častí Európy. Letecká spoločnosť dúfala, že svoju flotilu rozšíri do konca tohto roka na osem lietadiel; do roku 2018 chcela mať až 40 lietadiel, ktoré by obsluhovali 45 trás a prepravili viac ako desať miliónov cestujúcich ročne.