Išiel rýchlosťou 153 kilometrov za hodinu, teda takmer dvakrát väčšou, než je maximálna povolená rýchlosť.
Autor TASR
,aktualizované Madrid 30. júla (TASR) - Madrid 30. júla (TASR) - Údaje z dvoch "čiernych skriniek" ukázali, že španielsky rušňovodič vlaku vo chvíľach vykoľajenia práve telefonoval a išiel rýchlosťou 153 kilometrov za hodinu, teda takmer dvakrát väčšou, než je maximálna povolená rýchlosť. Pri tejto nehode z minulého týždňa zahynulo 79 ľudí. Uviedol to dnes v písomnom oznámení súd v španielskom meste Santiago de Compostela, na ktorý sa odvolávala tlačová agentúra AP.
Z predbežného súdneho vyšetrovania a skúmania dvoch nájdených záznamníkov vyplýva, že vlak išiel krátko pred vykoľajením rýchlosťou 192 kilometrov za hodinu a rušňovodič aktivoval brzdy iba pár "sekúnd pred nárazom".
Najvyššia povolená rýchlosť na osudnom úseku trate bola 80 kilometrov za hodinu.
K havárii došlo neďaleko svetoznámeho pútnického mesta Santiago de Compostela na severozápade Španielska a bolo to najhoršie železničné nešťastie v krajine za posledné desaťročia. Desiatky cestujúcich sú stále hospitalizované so zraneniami.
Rušňovodič Francisco José Garzón Amo sa rozprával telefonicky s predstaviteľom štátnej železničnej spoločnosti Renfe, keď došlo k nehode, a radil sa s ním o nejakom dokumente. Uviedol to súd v oznámení.
Garzón bol v nedeľu 28. júla predbežne obvinený z mnohonásobného zabitia z nedbalosti.
Rušňovodič prijal hovor na svojom pracovnom telefóne v kabíne, nie na svojom súkromnom mobile, a dostával inštrukcie, ako sa má približovať do cieľovej zastávky. Zamestnanec spoločnosti Renfe na druhej strane linky bol zrejme "vlakový dispečer", dodal súd v oznámení.
"Z obsahu rozhovoru a zo zvukov v pozadí sa zdá, že rušňovodič sa radil o pláne alebo podobnom dokumente," uvádzalo sa ďalej v súdnom oznámení. Podľa agentúry DPA dostával rušňovodič inštrukcie o trase, po ktorej má ísť.
Čierne skrinky nájdené v prvom a poslednom vozni vlaku skúmajú vyšetrovatelia súdu v Santiagu de Compostela, forenzní policajní odborníci, ministerstvo dopravy a spoločnosť Renfe.
Vyšetrovanie stále prebieha. Nasledovať bude meranie kolies vozňov a skúmanie lokomotívy. Pri pátraní po ľudských pozostatkoch vo vraku sa využijú aj cvičené psy.
Vlak s 218 pasažiermi sa minulý týždeň v stredu večer doslova vrútil do veľmi nebezpečnej, ostrej zákruty, nachádzajúcej sa neďaleko železničnej stanice vo svetoznámom pútnickom meste Santiago de Compostela. Vlak sa vykoľajil a narazil do betónového múru, niekoľko vozňov začalo horieť. Španielsky železničný úrad uviedol, že brzdy sa majú použiť štyri kilometre pred tým, ako vlak vojde do zákruty.
Z predbežného súdneho vyšetrovania a skúmania dvoch nájdených záznamníkov vyplýva, že vlak išiel krátko pred vykoľajením rýchlosťou 192 kilometrov za hodinu a rušňovodič aktivoval brzdy iba pár "sekúnd pred nárazom".
Najvyššia povolená rýchlosť na osudnom úseku trate bola 80 kilometrov za hodinu.
K havárii došlo neďaleko svetoznámeho pútnického mesta Santiago de Compostela na severozápade Španielska a bolo to najhoršie železničné nešťastie v krajine za posledné desaťročia. Desiatky cestujúcich sú stále hospitalizované so zraneniami.
Rušňovodič Francisco José Garzón Amo sa rozprával telefonicky s predstaviteľom štátnej železničnej spoločnosti Renfe, keď došlo k nehode, a radil sa s ním o nejakom dokumente. Uviedol to súd v oznámení.
Garzón bol v nedeľu 28. júla predbežne obvinený z mnohonásobného zabitia z nedbalosti.
Rušňovodič prijal hovor na svojom pracovnom telefóne v kabíne, nie na svojom súkromnom mobile, a dostával inštrukcie, ako sa má približovať do cieľovej zastávky. Zamestnanec spoločnosti Renfe na druhej strane linky bol zrejme "vlakový dispečer", dodal súd v oznámení.
"Z obsahu rozhovoru a zo zvukov v pozadí sa zdá, že rušňovodič sa radil o pláne alebo podobnom dokumente," uvádzalo sa ďalej v súdnom oznámení. Podľa agentúry DPA dostával rušňovodič inštrukcie o trase, po ktorej má ísť.
Čierne skrinky nájdené v prvom a poslednom vozni vlaku skúmajú vyšetrovatelia súdu v Santiagu de Compostela, forenzní policajní odborníci, ministerstvo dopravy a spoločnosť Renfe.
Vyšetrovanie stále prebieha. Nasledovať bude meranie kolies vozňov a skúmanie lokomotívy. Pri pátraní po ľudských pozostatkoch vo vraku sa využijú aj cvičené psy.
Vlak s 218 pasažiermi sa minulý týždeň v stredu večer doslova vrútil do veľmi nebezpečnej, ostrej zákruty, nachádzajúcej sa neďaleko železničnej stanice vo svetoznámom pútnickom meste Santiago de Compostela. Vlak sa vykoľajil a narazil do betónového múru, niekoľko vozňov začalo horieť. Španielsky železničný úrad uviedol, že brzdy sa majú použiť štyri kilometre pred tým, ako vlak vojde do zákruty.