Španielsko za vyše 20 rokov investovalo do vybudovania druhej najväčšej siete vysokorýchlostných vlakov na svete 45 miliárd eur.
Autor TASR
Madrid 9. augusta (TASR) - Španielsko preveruje bezpečnosť svojej železničnej siete po minulomesačnej tragickej havárii vlaku v severozápadnom regióne Galícia, pri ktorej zahynulo 79 ľudí. Informovala o tom dnes ministerka verejných prác a dopravy Ana Pastorová, na ktorú sa odvolávala agentúra Reuters.
Vina za vykoľajenie vlaku v ostrej zákrute v okrajovej štvrti severozápadného pútnického mesta Santiago de Compostela sa pripisuje neprimeranej rýchlosti a ľudskej chybe.
Nehoda však vyvolala pochybnosti o signalizačných a bezpečnostných systémoch siete vysokorýchlostných vlakov v Španielsku.
Ministerka Pastorová uviedla pred parlamentným výborom, že najala kontrolórov, ktorí majú preveriť a prehodnotiť maximálnu povolenú rýchlosť na každom úseku španielskej železničnej siete, aby sa zabránilo ďalším takýmto tragédiám.
"Preskúmame všetky predpisy a zariadenia, tabuľky s obmedzeniami rýchlosti, všetko," povedala Pastorová.
Železničná sieť v Španielsku je kombináciou tratí, ktoré sú výlučne vysokorýchlostné so sofistikovanými bezpečnostnými mechanizmami, a konvenčných tratí - také je aj miesto nehody v Santiagu, kde sa nachádzajú menej vyspelé signály pre automatické brzdenie.
Niektoré vysokorýchlostné vlaky teda využívajú oba druhy železničných tratí a rušňovodiči musia často prechádzať z jedného systému na druhý.
Španielsko za vyše 20 rokov investovalo do vybudovania druhej najväčšej siete vysokorýchlostných vlakov na svete 45 miliárd eur a krajina aj napriek ekonomickej stagnácii a veľkej diere v rozpočte v jej rozširovaní pokračuje.
Francisco Garzón (52), ktorý 24. júla riadil havarovaný vlak, bol obvinený zo zabitia z nedbalosti. Z väzby ho prepustili, na súdny proces čaká na slobode.
Vina za vykoľajenie vlaku v ostrej zákrute v okrajovej štvrti severozápadného pútnického mesta Santiago de Compostela sa pripisuje neprimeranej rýchlosti a ľudskej chybe.
Nehoda však vyvolala pochybnosti o signalizačných a bezpečnostných systémoch siete vysokorýchlostných vlakov v Španielsku.
Ministerka Pastorová uviedla pred parlamentným výborom, že najala kontrolórov, ktorí majú preveriť a prehodnotiť maximálnu povolenú rýchlosť na každom úseku španielskej železničnej siete, aby sa zabránilo ďalším takýmto tragédiám.
"Preskúmame všetky predpisy a zariadenia, tabuľky s obmedzeniami rýchlosti, všetko," povedala Pastorová.
Železničná sieť v Španielsku je kombináciou tratí, ktoré sú výlučne vysokorýchlostné so sofistikovanými bezpečnostnými mechanizmami, a konvenčných tratí - také je aj miesto nehody v Santiagu, kde sa nachádzajú menej vyspelé signály pre automatické brzdenie.
Niektoré vysokorýchlostné vlaky teda využívajú oba druhy železničných tratí a rušňovodiči musia často prechádzať z jedného systému na druhý.
Španielsko za vyše 20 rokov investovalo do vybudovania druhej najväčšej siete vysokorýchlostných vlakov na svete 45 miliárd eur a krajina aj napriek ekonomickej stagnácii a veľkej diere v rozpočte v jej rozširovaní pokračuje.
Francisco Garzón (52), ktorý 24. júla riadil havarovaný vlak, bol obvinený zo zabitia z nedbalosti. Z väzby ho prepustili, na súdny proces čaká na slobode.