Fínska colná správa sa domnieva, že Eagle S je taktiež súčasťou ruskej tieňovej flotily starnúcich tankerov, ktoré sa používajú na obchádzanie sankcií na predaj ruskej ropy.
Autor TASR
Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Helsinki 31. decembra (TASR) - Spoločnosť vlastniaca ropný tanker, ktorý minulý týždeň zadržali fínske orgány, podala oficiálnu žiadosť o jeho navrátenie. Fínsko plavidlo zadržalo pre podozrenie z poškodenia podmorských telekomunikačných a elektrických káblov. TASR píše podľa správy agentúry Reuters.
Fínska polícia sa spolu s pobrežnou strážou vo štvrtok nalodila na tanker Eagle S registrovaný na Cookových ostrovoch. Následne ho previezli na miesto neďaleko jedného z fínskych prístavov, kde vypočúvajú členov posádky.
Majiteľ lode Eagle S, spoločnosť Caravella LLC FZ so sídlom v Spojených arabských emirátoch, podala v pondelok na súd v Helsinkách žiadosť o zrušenie zabavenia lode. Fínsky právnik Herman Ljungberg zastupujúci spoločnosť uviedol, že úrady neposkytli žiadne dôvody pre zabavenie a nalodenie sa na plavidlo.
"Fíni loď uniesli," povedal advokát pre agentúru Reuters. Vyhlásil tiež, že fínske orgány posádku zloženú z Indov a Gruzíncov vypočúvajú bez nároku na advokáta a nedovolia im spať. Tieto tvrdenia odmietol hovorca fínskej polície, podľa ktorého boli členom posádky riadne vysvetlené ich práva.
Vyšetrovatelia sa domnievajú že loď Eagle S 25. decembra poškodila podmorský elektrický kábel Estlink 2 spájajúci Fínsko a Estónsko, ako aj štyri ďalšie optické káble tým, že ťahala svoju kotvu po morskom dne.
Estlink 2 je jeden z dvoch elektrických káblov medzi Estónskom a Fínskom a do prevádzky ho uviedli v roku 2014. Má dĺžku 171 kilometrov, z toho 145 kilometrov je uložených na dne mora. Už v januári 2007 začal fungovať kábel Estlink 1 a plánuje sa aj položenie kábla Estlink 3.
Fínska colná správa sa domnieva, že Eagle S je taktiež súčasťou ruskej tieňovej flotily starnúcich tankerov, ktoré sa používajú na obchádzanie sankcií na predaj ruskej ropy.
Reuters pripomína, že škandinávske a baltské krajiny zaznamenali zvýšenú mieru sabotáží zameraných na podmorskú infraštruktúru od začiatku invázie na Ukrajinu v roku 2022.
Fínska polícia sa spolu s pobrežnou strážou vo štvrtok nalodila na tanker Eagle S registrovaný na Cookových ostrovoch. Následne ho previezli na miesto neďaleko jedného z fínskych prístavov, kde vypočúvajú členov posádky.
Majiteľ lode Eagle S, spoločnosť Caravella LLC FZ so sídlom v Spojených arabských emirátoch, podala v pondelok na súd v Helsinkách žiadosť o zrušenie zabavenia lode. Fínsky právnik Herman Ljungberg zastupujúci spoločnosť uviedol, že úrady neposkytli žiadne dôvody pre zabavenie a nalodenie sa na plavidlo.
"Fíni loď uniesli," povedal advokát pre agentúru Reuters. Vyhlásil tiež, že fínske orgány posádku zloženú z Indov a Gruzíncov vypočúvajú bez nároku na advokáta a nedovolia im spať. Tieto tvrdenia odmietol hovorca fínskej polície, podľa ktorého boli členom posádky riadne vysvetlené ich práva.
Vyšetrovatelia sa domnievajú že loď Eagle S 25. decembra poškodila podmorský elektrický kábel Estlink 2 spájajúci Fínsko a Estónsko, ako aj štyri ďalšie optické káble tým, že ťahala svoju kotvu po morskom dne.
Estlink 2 je jeden z dvoch elektrických káblov medzi Estónskom a Fínskom a do prevádzky ho uviedli v roku 2014. Má dĺžku 171 kilometrov, z toho 145 kilometrov je uložených na dne mora. Už v januári 2007 začal fungovať kábel Estlink 1 a plánuje sa aj položenie kábla Estlink 3.
Fínska colná správa sa domnieva, že Eagle S je taktiež súčasťou ruskej tieňovej flotily starnúcich tankerov, ktoré sa používajú na obchádzanie sankcií na predaj ruskej ropy.
Reuters pripomína, že škandinávske a baltské krajiny zaznamenali zvýšenú mieru sabotáží zameraných na podmorskú infraštruktúru od začiatku invázie na Ukrajinu v roku 2022.