Štefanec spolu s českým europoslancom Luďkom Niedermayerom podali v utorok spoločný podnet na Európsku komisiu v súvislosti s medializovaným prípadom pokutovania českého vodiča vo Francúzsku.
Autor TASR
Brusel 12. októbra (TASR) - Slovenský poslanec Európskeho parlamentu (EP) Ivan Štefanec (KDH) spolu s českým europoslancom Luďkom Niedermayerom (TOP 09) podali v utorok spoločný podnet na Európsku komisiu v súvislosti s medializovaným prípadom pokutovania českého vodiča vo Francúzsku.
Štefanec ako člen Výboru EP pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa (IMCO) a Niedermayer, člen Výboru EP pre hospodárske a menové veci eurokomisiu upozornili, že takéto praktiky sú porušením princípov jednotného trhu a ohrozením pre autodopravcov zo strednej Európy.
"Typický slovenský autodopravca je malá firma, ktorá operuje s menej ako piatimi nákladnými autami. Nútiť ju vyplácať šoférom francúzsku minimálnu mzdu a zaťažiť ju enormnou byrokraciou, ktorá je s tým spojená je pre ňu likvidačné," zdôraznil Štefanec pre TASR.
Pripomenul, že takéto opatrenie nepovedie k zvyšovaniu platov zamestnancov, ale k ich prepúšťaniu, pretože stredoeurópsky trh ovládnu veľké nadnárodné spoločnosti s vlastnými autami a vodičmi.
"Som v kontakte so zástupcami slovenských autodopravcov, ako aj s kolegami z Českej republiky a ďalších krajín. Spoločne vyvinieme tlak na Európsku komisiu, aby platnosť francúzskeho zákona, ktorý je v rozpore s európskou legislatívou, pozastavila," odkázal europoslanec.
Štefanec v tejto súvislosti dodal, že takmer identickú právnu úpravu v Nemecku sa v roku 2015 už podarilo europoslancom zastaviť. Exekutíva EÚ vtedy skonštatovala, že vynucovanie vyplácania minimálnej mzdy na území iného členského štátu vytvára neprimerané bariéry na vnútornom trhu Európskej únie.
Štefanec ako člen Výboru EP pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa (IMCO) a Niedermayer, člen Výboru EP pre hospodárske a menové veci eurokomisiu upozornili, že takéto praktiky sú porušením princípov jednotného trhu a ohrozením pre autodopravcov zo strednej Európy.
"Typický slovenský autodopravca je malá firma, ktorá operuje s menej ako piatimi nákladnými autami. Nútiť ju vyplácať šoférom francúzsku minimálnu mzdu a zaťažiť ju enormnou byrokraciou, ktorá je s tým spojená je pre ňu likvidačné," zdôraznil Štefanec pre TASR.
Pripomenul, že takéto opatrenie nepovedie k zvyšovaniu platov zamestnancov, ale k ich prepúšťaniu, pretože stredoeurópsky trh ovládnu veľké nadnárodné spoločnosti s vlastnými autami a vodičmi.
"Som v kontakte so zástupcami slovenských autodopravcov, ako aj s kolegami z Českej republiky a ďalších krajín. Spoločne vyvinieme tlak na Európsku komisiu, aby platnosť francúzskeho zákona, ktorý je v rozpore s európskou legislatívou, pozastavila," odkázal europoslanec.
Štefanec v tejto súvislosti dodal, že takmer identickú právnu úpravu v Nemecku sa v roku 2015 už podarilo europoslancom zastaviť. Exekutíva EÚ vtedy skonštatovala, že vynucovanie vyplácania minimálnej mzdy na území iného členského štátu vytvára neprimerané bariéry na vnútornom trhu Európskej únie.