Priaznivci označujú elektrokolobežky za veľmi praktický dopravný prostriedok, zatiaľ čo podľa kritikov zahusťujú dopravu a pri vysokej rýchlosti môžu byť nebezpečné.
Autor TASR
Štokholm 9. novembra (TASR) - Švédska metropola Štokholm s účinnosťou od 1. januára na polovicu zníži počet elektrických kolobežiek, ktoré sa smú využívať na dopravu po meste. Informovala o tom v utorok agentúra AFP.
Štokholmská mestská rada v pondelok večer zahlasovala za obmedzenie počtu elektrokolobežiek v uliciach mesta zo súčasných 23.000 na 12.000. Rozhodla tiež o limitovaní počtu spoločností, ktoré kolobežky prenajímajú z ôsmich na tri. V nasledujúcich týždňoch predstavitelia mesta oznámia, ktoré z týchto firiem si budú smieť ponechať licencie.
V posledných rokoch zažíva tento čoraz populárnejší a zároveň kontroverzne vnímaný spôsob dopravy rozmach v mnohých svetových veľkomestách, pripomína AFP. Priaznivci označujú elektrokolobežky za veľmi praktický dopravný prostriedok, zatiaľ čo podľa kritikov zahusťujú dopravu a pri vysokej rýchlosti môžu byť nebezpečné.
Obmedzenia na používanie elektrokolobežiek zaviedli už viaceré mestá v Európe i inde vo svete. Napríklad dánska metropola Kodaň ich vlani v októbri úplne zakázala, o rok neskôr ich však opäť povolila s prísnymi pravidlami týkajúcimi sa ich používania a parkovania.
V júli limitovalo počet kolobežiek z 20.000 na 8000 nórske Oslo, kde zároveň zakázali ich používanie v čase od 23.00 h do 05.00 h. V Paríži zase obmedzili rýchlo kolobežiek na maximálne 20 kilometrov za hodinu. Singapur zakázal jazdiť kolobežkami po chodníkoch - predtým tak spravili i Nemecko a Francúzsko.
Štokholmská mestská rada v pondelok večer zahlasovala za obmedzenie počtu elektrokolobežiek v uliciach mesta zo súčasných 23.000 na 12.000. Rozhodla tiež o limitovaní počtu spoločností, ktoré kolobežky prenajímajú z ôsmich na tri. V nasledujúcich týždňoch predstavitelia mesta oznámia, ktoré z týchto firiem si budú smieť ponechať licencie.
V posledných rokoch zažíva tento čoraz populárnejší a zároveň kontroverzne vnímaný spôsob dopravy rozmach v mnohých svetových veľkomestách, pripomína AFP. Priaznivci označujú elektrokolobežky za veľmi praktický dopravný prostriedok, zatiaľ čo podľa kritikov zahusťujú dopravu a pri vysokej rýchlosti môžu byť nebezpečné.
Obmedzenia na používanie elektrokolobežiek zaviedli už viaceré mestá v Európe i inde vo svete. Napríklad dánska metropola Kodaň ich vlani v októbri úplne zakázala, o rok neskôr ich však opäť povolila s prísnymi pravidlami týkajúcimi sa ich používania a parkovania.
V júli limitovalo počet kolobežiek z 20.000 na 8000 nórske Oslo, kde zároveň zakázali ich používanie v čase od 23.00 h do 05.00 h. V Paríži zase obmedzili rýchlo kolobežiek na maximálne 20 kilometrov za hodinu. Singapur zakázal jazdiť kolobežkami po chodníkoch - predtým tak spravili i Nemecko a Francúzsko.