Osud letu MH370 stále patrí medzi najväčšie záhady v dejinách letectva. Predpokladá sa, že sa lietadlo zrútilo do odľahlej oblsti na juhu Indického oceánu, ďaleko od západného pobrežia Austrálie.
Autor TASR
Sydney 2. novembra (TASR) - Malajzijské lietadlo, ktoré v marci 2014 zmizlo počas letu z Kuala Lumpuru do Pekingu, v poslednej fáze letu zrejme nikto nepilotoval. Vyplýva to z dnes zverejnenej správy Austrálskeho úradu pre bezpečnosť dopravy (ATSB), ktorý vedie medzinárodné pátranie po stratenom lietadle.
Boeing 777 aerolínií Malaysia Airlines s 239 osobami na palube sa stratil z radarov 8. marca 2014. Najnovšia analýza satelitných údajov naznačuje, že lietadlo v posledných momentoch letu prudko a čoraz rýchlejšie klesalo, a to pravdepodobne nekontrolovane.
Tomu by nasvedčovala aj to, že podľa všetkého nedošlo k vysunutiu vztlakovej klapky lietadla, ktorú vyplavilo more na pobrežie Tanzánie. Tieto pohyblivé zariadenia na krídlach lietadla piloti štandardne vysúvajú pri riadenom klesaní, uvádza sa v technickej správe ATSB.
Osud letu MH370 stále patrí medzi najväčšie záhady v dejinách civilného letectva. Predpokladá sa, že sa lietadlo po vyčerpaní paliva zrútilo do odľahlej oblsti na juhu Indického oceánu, ďaleko od západného pobrežia Austrálie. Komplikované, finančne náročné a doposiaľ neúspešné medzinárodné pátranie po vraku koordinuje Austrália, ktorá pomocou sonarov prehľadáva rozsiahle oblasti oceánskeho dna.
V ostatných mesiacoch sa ozývajú viacerí kritici postupu austrálskych úradov, podľa ktorých lietadlo v poslednej fáze letu niekto stále pilotoval. V takomto prípade by sa stroj mohol dostať omnoho ďalej, čím by sa oblasť pátrania musela zhruba strojnásobiť.
V rôznych častiach Indického oceánu sa doposiaľ podarilo nájsť už viac ako 20 údajných alebo potvrdených častí nezvestného stroja. Celá stanovená oblasť pátrania s rozlohou 120.000 štvorcových kilometrov má byť prehľadaná začiatkom budúceho roka.
Boeing 777 aerolínií Malaysia Airlines s 239 osobami na palube sa stratil z radarov 8. marca 2014. Najnovšia analýza satelitných údajov naznačuje, že lietadlo v posledných momentoch letu prudko a čoraz rýchlejšie klesalo, a to pravdepodobne nekontrolovane.
Tomu by nasvedčovala aj to, že podľa všetkého nedošlo k vysunutiu vztlakovej klapky lietadla, ktorú vyplavilo more na pobrežie Tanzánie. Tieto pohyblivé zariadenia na krídlach lietadla piloti štandardne vysúvajú pri riadenom klesaní, uvádza sa v technickej správe ATSB.
Osud letu MH370 stále patrí medzi najväčšie záhady v dejinách civilného letectva. Predpokladá sa, že sa lietadlo po vyčerpaní paliva zrútilo do odľahlej oblsti na juhu Indického oceánu, ďaleko od západného pobrežia Austrálie. Komplikované, finančne náročné a doposiaľ neúspešné medzinárodné pátranie po vraku koordinuje Austrália, ktorá pomocou sonarov prehľadáva rozsiahle oblasti oceánskeho dna.
V ostatných mesiacoch sa ozývajú viacerí kritici postupu austrálskych úradov, podľa ktorých lietadlo v poslednej fáze letu niekto stále pilotoval. V takomto prípade by sa stroj mohol dostať omnoho ďalej, čím by sa oblasť pátrania musela zhruba strojnásobiť.
V rôznych častiach Indického oceánu sa doposiaľ podarilo nájsť už viac ako 20 údajných alebo potvrdených častí nezvestného stroja. Celá stanovená oblasť pátrania s rozlohou 120.000 štvorcových kilometrov má byť prehľadaná začiatkom budúceho roka.