Vrak lode sa podarilo dostať na hladinu vďaka zložitej námornej operácií, ktorá trvala celkovo 30 mesiacov.
Autor TASR
,aktualizované Rím 13. januára (TASR) - Luxusná výletná loď Costa Concordia s vyše 4200 pasažiermi a členmi posádky na palube pred desiatimi rokmi, 13. januára 2012, pri riskantnom manévri havarovala. Narazila do podmorského útesu neďaleko ostrova Giglio pri západnom pobreží Talianska, prevrátila sa na bok a čiastočne potopila. Nešťastie si vyžiadalo 32 obetí.
Taliansko si štvrtkové výročie katastrofy pripomína celodennými spomienkovými akciami, ktoré vyvrcholia vigíliou so sviečkami o 21.45 h – v okamihu, keď loď narazila na skaliská.
Ako píše agentúra AP, spomienkové udalosti sú venované obetiam tragédie, tým, čo v tú noc prežili, ale aj obyvateľom Giglia, ktorí vzali k sebe pasažierov a členov posádky.
"Keď si my, ostrovania, spomíname na nejakú udalosť, vždy hovoríme, či to bolo pred alebo po Concordii," povedal Matteo Coppa, ktorý mal v čase potopenia lode 23 rokov a lovil vtedy na móle.
Príčinou chaosu, ktorý nastal, keď sa pasažieri snažili vystúpiť z lode, bol podľa prokuratúry oneskorený príkaz na evakuáciu a protichodné pokyny posádky. Kapitána lode Francesca Schettina v roku 2015 súd uznal za vinného vo veci neúmyselného zabitia, spôsobenia zranení, ako aj predčasného opustenia lode a vymeral mu trest 16 rokov väzenia.
Vrak lode Costa Concordia sa podarilo dostať na hladinu vďaka zložitej námornej operácií, ktorá trvala celkovo 30 mesiacov.
Medzinárodné združenie prevádzkovateľov výletných lodí CLIA vo vyhlásení pre AP zdôraznilo, že bezpečnosť pasažierov a posádky je najvyššou prioritou odvetvia. CLIA dodala, že za posledných desať rokov spolupracovala s Medzinárodnou námornou organizáciou na "neustálom zlepšovaní bezpečnosti".
Taliansko si štvrtkové výročie katastrofy pripomína celodennými spomienkovými akciami, ktoré vyvrcholia vigíliou so sviečkami o 21.45 h – v okamihu, keď loď narazila na skaliská.
Ako píše agentúra AP, spomienkové udalosti sú venované obetiam tragédie, tým, čo v tú noc prežili, ale aj obyvateľom Giglia, ktorí vzali k sebe pasažierov a členov posádky.
"Keď si my, ostrovania, spomíname na nejakú udalosť, vždy hovoríme, či to bolo pred alebo po Concordii," povedal Matteo Coppa, ktorý mal v čase potopenia lode 23 rokov a lovil vtedy na móle.
Príčinou chaosu, ktorý nastal, keď sa pasažieri snažili vystúpiť z lode, bol podľa prokuratúry oneskorený príkaz na evakuáciu a protichodné pokyny posádky. Kapitána lode Francesca Schettina v roku 2015 súd uznal za vinného vo veci neúmyselného zabitia, spôsobenia zranení, ako aj predčasného opustenia lode a vymeral mu trest 16 rokov väzenia.
Vrak lode Costa Concordia sa podarilo dostať na hladinu vďaka zložitej námornej operácií, ktorá trvala celkovo 30 mesiacov.
Medzinárodné združenie prevádzkovateľov výletných lodí CLIA vo vyhlásení pre AP zdôraznilo, že bezpečnosť pasažierov a posádky je najvyššou prioritou odvetvia. CLIA dodala, že za posledných desať rokov spolupracovala s Medzinárodnou námornou organizáciou na "neustálom zlepšovaní bezpečnosti".