Výstavbu viac ako 3,5 kilometra dlhého mosta intenzívne presadzoval podpredseda vlády a minister infraštruktúry a dopravy Matteo Salvini (Liga).
Autor TASR
Rím 4.apríl (TASR) - Spoločnosť Stretto di Messina (Messinská úžina) zverejnila v regionálnej tlači na Sicílii a v Kalábrii oznámenie o vyvlastnení pozemkov a nehnuteľností pre projekt výstavby mosta spájajúceho Sicíliu s talianskou pevninou. TASR informuje podľa agentúry ANSA.
Zverejnenie oznámenia nasleduje po rokovaní predstavenstva spoločnosti Stretto di Messina, na ktorom sa schválila aktualizácia konečnej verzie projektu a doručili ju na príslušné ministerstvá a úrady. Ak všetko pôjde podľa plánu, stavenisko pre budúci most zriadi spoločnosť koncom tohto roka.
Výstavbu viac ako 3,5 kilometra dlhého mosta intenzívne presadzoval podpredseda vlády a minister infraštruktúry a dopravy Matteo Salvini (Liga). Pravicová vláda premiérky Giorgie Meloniovej výstavbu schválila v marci 2023, v máji 2023 aj taliansky parlament.
Doterajšie talianske vlády náročný projekt slovne podporovali, pre problémy v environmentálnej a seizmickej oblasti a vplyvu mafie sa obávali privysokých nákladov. Cena za výstavbu mosta sa v súčasnosti ustálila na sume 14,6 miliardy eur, čo je asi jedno percento talianskeho HDP. Most by mal byť otvorený koncom 30. rokov 21. storočia.
Zverejnenie oznámenia nasleduje po rokovaní predstavenstva spoločnosti Stretto di Messina, na ktorom sa schválila aktualizácia konečnej verzie projektu a doručili ju na príslušné ministerstvá a úrady. Ak všetko pôjde podľa plánu, stavenisko pre budúci most zriadi spoločnosť koncom tohto roka.
Výstavbu viac ako 3,5 kilometra dlhého mosta intenzívne presadzoval podpredseda vlády a minister infraštruktúry a dopravy Matteo Salvini (Liga). Pravicová vláda premiérky Giorgie Meloniovej výstavbu schválila v marci 2023, v máji 2023 aj taliansky parlament.
Doterajšie talianske vlády náročný projekt slovne podporovali, pre problémy v environmentálnej a seizmickej oblasti a vplyvu mafie sa obávali privysokých nákladov. Cena za výstavbu mosta sa v súčasnosti ustálila na sume 14,6 miliardy eur, čo je asi jedno percento talianskeho HDP. Most by mal byť otvorený koncom 30. rokov 21. storočia.