Tunel uzavreli 2. septembra po viac ako 60 rokoch od jeho dokončenia. Dôvodom bola renovácia jeho dvoch 300-metrových klenbových úsekov.
Autor TASR
Paríž 16. decembra (TASR) - Diaľničný tunel pod horou Mont Blanc medzi Francúzskom a severným Talianskom je od pondelka opäť prejazdný. Uzavretý bol uplynulých 15 týždňov z dôvodu rekonštrukčných prác, informuje TASR podľa agentúry DPA.
Tunel uzavreli 2. septembra po viac ako 60 rokoch od jeho dokončenia. Dôvodom bola renovácia jeho dvoch 300-metrových klenbových úsekov. Spoločnosť, ktorá ho prevádzkuje, v pondelok oznámila, že rekonštrukcia sa už skončila a 11-kilometrový tunel je opäť prejazdný.
Počas 15-tyždňových rekonštrukčných prác museli autá využívať alternatívne trasy, čo malo za následok výrazne dlhšiu jazdu. Hlavnými náhradnými trasami boli diaľnica A43, ktorá vedie z Francúzska do severného Talianska cez tunel Fréjus, a trasa cez Veľký tunel svätého Bernarda smerom na severovýchod.
Montblanský tunel spája francúzsku obec Chamonix v departemente Haute-Savoie s talianskou obcou Courmayeur v autonómnom regióne Valle d'Aosta. Priechod je jednou z hlavných transalpských dopravných trás, a to najmä pre Taliansko, ktoré sa na tento tunel spolieha pri preprave až tretiny svojho nákladu do severnej Európy.
Tunel uzavreli 2. septembra po viac ako 60 rokoch od jeho dokončenia. Dôvodom bola renovácia jeho dvoch 300-metrových klenbových úsekov. Spoločnosť, ktorá ho prevádzkuje, v pondelok oznámila, že rekonštrukcia sa už skončila a 11-kilometrový tunel je opäť prejazdný.
Počas 15-tyždňových rekonštrukčných prác museli autá využívať alternatívne trasy, čo malo za následok výrazne dlhšiu jazdu. Hlavnými náhradnými trasami boli diaľnica A43, ktorá vedie z Francúzska do severného Talianska cez tunel Fréjus, a trasa cez Veľký tunel svätého Bernarda smerom na severovýchod.
Montblanský tunel spája francúzsku obec Chamonix v departemente Haute-Savoie s talianskou obcou Courmayeur v autonómnom regióne Valle d'Aosta. Priechod je jednou z hlavných transalpských dopravných trás, a to najmä pre Taliansko, ktoré sa na tento tunel spolieha pri preprave až tretiny svojho nákladu do severnej Európy.