Tieto riečne prístavy sa pred vojnou na Ukrajine využívali len veľmi zriedkavo, pričom niektoré z nich sú v havarijnom stave, uvádza The Guardian.
Autor TASR
Kyjev 9. júla (TASR) - Ukrajina obnovuje a rozširuje svoje dosiaľ dlhodobo nepoužívané prístavy na rieke Dunaj v snahe vyviezť tak zo svojho územia obilie v čase, keď Rusko blokuje jej čiernomorské prístavy. Informuje o tom v sobotu denník The Guardian.
Tieto riečne prístavy sa pred vojnou na Ukrajine využívali len veľmi zriedkavo, pričom niektoré z nich sú v havarijnom stave, uvádza The Guardian. Rusko však v rámci invázie na Ukrajinu ovládlo tamojšie čiernomorské prístavy, dôsledku čoho teraz Kyjev pristúpil k obnove svojich starých riečnych prístavov na Dunaji. Chce sa tak vyhnúť ruskej blokáde a urýchliť vývoz pšenice z krajiny.
"Vezmite si napríklad riečny prístav v (meste) Reni," povedala denníku The Guardian Alla Stojanovová, šéfka rezortu poľnohospodárstva v Odeskej oblasti. The Guardian pripomína, že počas éry Sovietskeho zväzu patril tento prístav k vôbec najvýznamnejším na Dunaji, po ktorom zaisťoval plavbu do susedného Rumunska.
"V poslednom čase sa však vôbec nepoužíval. Takže teraz sa ho snažíme rozšíriť, spoločne s ďalšími riečnymi prístavmi, aby sme zvýšili (exportnú) kapacitu," priblížila Stojanovová.
Dodala, že v Čiernom mori momentálne čaká približne 160 lodí na vstup do tzv. sulinského kanála, ktorý spája práve ukrajinské a rumunské riečne prístavy s Čiernym morom. Kapacita tohto kanála je však podľa jej slov len približne päť až šesť lodí denne.
Tieto riečne prístavy sa pred vojnou na Ukrajine využívali len veľmi zriedkavo, pričom niektoré z nich sú v havarijnom stave, uvádza The Guardian. Rusko však v rámci invázie na Ukrajinu ovládlo tamojšie čiernomorské prístavy, dôsledku čoho teraz Kyjev pristúpil k obnove svojich starých riečnych prístavov na Dunaji. Chce sa tak vyhnúť ruskej blokáde a urýchliť vývoz pšenice z krajiny.
"Vezmite si napríklad riečny prístav v (meste) Reni," povedala denníku The Guardian Alla Stojanovová, šéfka rezortu poľnohospodárstva v Odeskej oblasti. The Guardian pripomína, že počas éry Sovietskeho zväzu patril tento prístav k vôbec najvýznamnejším na Dunaji, po ktorom zaisťoval plavbu do susedného Rumunska.
"V poslednom čase sa však vôbec nepoužíval. Takže teraz sa ho snažíme rozšíriť, spoločne s ďalšími riečnymi prístavmi, aby sme zvýšili (exportnú) kapacitu," priblížila Stojanovová.
Dodala, že v Čiernom mori momentálne čaká približne 160 lodí na vstup do tzv. sulinského kanála, ktorý spája práve ukrajinské a rumunské riečne prístavy s Čiernym morom. Kapacita tohto kanála je však podľa jej slov len približne päť až šesť lodí denne.