To musí výrobca odstrániť, než bude možné, aby sa tieto stroje vrátili do prevádzky, z ktorej boli v marci vyradené po dvoch tragických haváriách, ku ktorým došlo v priebehu piatich mesiacov.
Autor TASR
New York 27. júna (TASR) - Americký Federálny úrad pre letectvo (FAA) v stredu oznámil, že objavil nové "potenciálne riziko" na lietadlách Boeing 737 MAX. To musí výrobca odstrániť, než bude možné, aby sa tieto stroje vrátili do prevádzky, z ktorej boli v marci vyradené po dvoch tragických haváriách, ku ktorým došlo v priebehu piatich mesiacov. Informuje o tom agentúra AFP.
Problém sa podľa zdroja AFP oboznámeného zo situáciou, ktorý si neželal byť menovaný, objavil FAA počas testovania lietadiel, pričom súvisí so schopnosťou pilotov opätovne získať kontrolu nad lietadlom v čase, keď stroj riadi autopilot, ktorý s ním smeruje nadol.
Agentúra DPA napísala, že riziko objavili pri vyhodnocovaní modifikácií softvéru týchto lietadiel, ktoré spoločnosť Boeing v ostatnom čase vyvinula, aj samotnom testovaní lietadiel.
FAA zmienené riziko viac nepriblížil, no v tejto súvislosti oznámil, že zákaz používania týchto lietadiel zruší až vtedy, keď to bude "považovať za bezpečné".
Samotná spoločnosť Boeing podľa agentúry AFP uviedla, že náprava a vylepšenia softvéru letového simulátora lietadla 737 MAX, na ktorých pracuje už ostatných osem mesiacov, v súčasti neriešia najnovšie objavený problém.
"Spoločnosť Boeing súhlasí s rozhodnutím a žiadosťou FAA a pracuje na požadovanom softvéri, aby vyriešila žiadosť FAA," oznámil tiež Boeing. Dodal, že lietadlá typu 737 MAX nebude predkladať FAA na schválenie, dokiaľ na to "nesplní všetky požiadavky" a kým nebude bezpečné, aby sa tieto stroje "vrátili do prevádzky".
Letecké úrady na celom svete zakázali prevádzku strojov 737 MAX po tom, ako došlo 10. marca v Etiópii k havárii tohto typu lietadla, pri ktorej zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov. Pri nehode rovnakého stroja v októbri 2018 v Indonézii prišlo o život 189 ľudí.
Problém sa podľa zdroja AFP oboznámeného zo situáciou, ktorý si neželal byť menovaný, objavil FAA počas testovania lietadiel, pričom súvisí so schopnosťou pilotov opätovne získať kontrolu nad lietadlom v čase, keď stroj riadi autopilot, ktorý s ním smeruje nadol.
Agentúra DPA napísala, že riziko objavili pri vyhodnocovaní modifikácií softvéru týchto lietadiel, ktoré spoločnosť Boeing v ostatnom čase vyvinula, aj samotnom testovaní lietadiel.
FAA zmienené riziko viac nepriblížil, no v tejto súvislosti oznámil, že zákaz používania týchto lietadiel zruší až vtedy, keď to bude "považovať za bezpečné".
Samotná spoločnosť Boeing podľa agentúry AFP uviedla, že náprava a vylepšenia softvéru letového simulátora lietadla 737 MAX, na ktorých pracuje už ostatných osem mesiacov, v súčasti neriešia najnovšie objavený problém.
"Spoločnosť Boeing súhlasí s rozhodnutím a žiadosťou FAA a pracuje na požadovanom softvéri, aby vyriešila žiadosť FAA," oznámil tiež Boeing. Dodal, že lietadlá typu 737 MAX nebude predkladať FAA na schválenie, dokiaľ na to "nesplní všetky požiadavky" a kým nebude bezpečné, aby sa tieto stroje "vrátili do prevádzky".
Letecké úrady na celom svete zakázali prevádzku strojov 737 MAX po tom, ako došlo 10. marca v Etiópii k havárii tohto typu lietadla, pri ktorej zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov. Pri nehode rovnakého stroja v októbri 2018 v Indonézii prišlo o život 189 ľudí.