Spoločnosť Facebook očakáva, že nové volebné centrum dosiahne na najmenej 160 miliónov užívateľov v USA.
Autor TASR
Oakland, 13. augusta (TASR) - Príspevky amerických užívateľov sociálnej siete Facebook týkajúce sa novembrových prezidentských volieb budú od štvrtka dopĺňané o odkazy na volebné informácie, ktoré sociálna sieť považuje za spoľahlivé. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AP.
Facebook chce týmto krokom bojovať proti šíreniu dezinformácií ohľadne amerických volieb. Odkazy presmerujú čitateľov na nové Volebné informačné centrum, ktoré je podobné tomu, aké sociálna sieť vytvorila po vypuknutí pandémie COVID-19. Užívatelia tam budú mať prístup k oficiálnym zdrojom a aktualitám týkajúcim sa novembrových volieb.
Podobné odkazy začala sociálna sieť v júli pridávať k príspevkom federálnych politikov týkajúcim sa hlasovania osobne i poštou.
Spoločnosť Facebook však naďalej čelí kritike za spôsob, akým sa stavia k šíreniu dezinformácií; napríklad odmieta preverovať fakty uvedené v reklamách politikov. Nedávny audit odhalil, že v súvislosti s americkými voľbami spoločnosť Facebook nezasiahla proti "zasahovaniu prezidenta a ďalších, ktorí sa pokúšali zneužívať dezinformácie za účelom vytvárania zmätku a narúšania hlasovania".
Riaditeľ Centra pre občianske médiá Technologického inštitútu štátu Massachusetts Ethan Zuckerman vyslovil obavy, že ak každý príspevok obsahujúci slová ako "hlasovanie" alebo "voľby" dostane informačný odkaz, ľudia tieto odkazy začnú ignorovať.
Spoločnosť Facebook očakáva, že nové volebné centrum dosiahne na najmenej 160 miliónov užívateľov v USA.
Technologické spoločnosti Twitter a Google, ktorá vlastní databázu videí YouTube, podnikajú podľa agentúry AP podobné kroky.
Facebook chce týmto krokom bojovať proti šíreniu dezinformácií ohľadne amerických volieb. Odkazy presmerujú čitateľov na nové Volebné informačné centrum, ktoré je podobné tomu, aké sociálna sieť vytvorila po vypuknutí pandémie COVID-19. Užívatelia tam budú mať prístup k oficiálnym zdrojom a aktualitám týkajúcim sa novembrových volieb.
Podobné odkazy začala sociálna sieť v júli pridávať k príspevkom federálnych politikov týkajúcim sa hlasovania osobne i poštou.
Spoločnosť Facebook však naďalej čelí kritike za spôsob, akým sa stavia k šíreniu dezinformácií; napríklad odmieta preverovať fakty uvedené v reklamách politikov. Nedávny audit odhalil, že v súvislosti s americkými voľbami spoločnosť Facebook nezasiahla proti "zasahovaniu prezidenta a ďalších, ktorí sa pokúšali zneužívať dezinformácie za účelom vytvárania zmätku a narúšania hlasovania".
Riaditeľ Centra pre občianske médiá Technologického inštitútu štátu Massachusetts Ethan Zuckerman vyslovil obavy, že ak každý príspevok obsahujúci slová ako "hlasovanie" alebo "voľby" dostane informačný odkaz, ľudia tieto odkazy začnú ignorovať.
Spoločnosť Facebook očakáva, že nové volebné centrum dosiahne na najmenej 160 miliónov užívateľov v USA.
Technologické spoločnosti Twitter a Google, ktorá vlastní databázu videí YouTube, podnikajú podľa agentúry AP podobné kroky.