Očití svedkovia a preživší opisovali situáciu bezprostredne po havárii ako chaotickú.
Autor TASR
San Francisco/Soul 8. júla (TASR) - Dve čínske tínedžerky, ktoré sa stali obeťami sobotňajšej havárie a následného požiaru lietadla spoločnosti Asiana Airlines na medzinárodnom letisku v San Franciscu, možno prešli pohotovostné vozidlá ponáhľajúce sa na miesto nešťastia. Uviedla to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na miestnych hasičov.
Podľa ich hovorkyne Mindy Talmadgeovej súdny lekár v San Franciscu teraz vykonáva pitvu, aby určil príčinu úmrtia 16-ročných dievčat.
"Jedna z nich mala zranenia podobné tým, ktoré sa vyskytujú pri prejdení vozidlom," povedala Talmadgeová. Dodala, že na miesta nešťastia zasahovalo množstvo zložiek.
Očití svedkovia a preživší opisovali situáciu bezprostredne po havárii ako chaotickú.
Hovorkyňa Asiana Airlines dnes v Soule oznámila, že pilot, ktorý s Boeingom 777 núdzovo pristál v San Franciscu, bol v zácviku s týmto typom lietadla a bol to jeho prvý let na toto letisko. Hoci v Asiana Airlines pôsobí od roku 1994 a mal nalietaných 9793 hodín, s Boeingom 777 však zatiaľ absolvoval iba 43 hodín. Druhý pilot s ním nalietal už 3220 hodín.
Šéfka Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) Debbi Hersmanová však na nedeľňajšej tlačovej konferencii zatiaľ nechcela hovoriť o prípadnej vine posádky na nešťastí, keďže vyšetrovatelia ešte nemajú k dispozícii všetky informácie.
Známa je zatiaľ to, že pilot juhokórejského lietadla sa k pristávacej dráhe približoval príliš pomaly. Rýchlosť približovania bola nižšia ako je odporúčaná hodnota 253 km/h. Vyhodnotenie záznamu zo zapisovača, zaznamenávajúceho komunikáciu v pilotnej kabíne, ukázalo, že posádka Boeingu 777 sa pokúsila prerušiť pristávanie a začať nový pokus asi 1,5 sekundy pred haváriou, ktorá si vyžiadala aj vyše 180 zranených.
Záznamové zariadenie v kokpite, tzv. čierna skrinka, tiež zachytila výzvu na zvýšenie rýchlosti letu zhruba dve sekundy pred nárazom. Do tohto momentu nič nenasvedčovalo tomu, že lietadlo má nejaké problémy.
Na palube dopravného lietadla bolo 307 ľudí, z toho 16 členov posádky, ako aj 141 Číňanov, 77 Juhokórejčanov, 61 Američanov a jeden Japonec. Stroj absolvoval zhruba desaťhodinový let zo Soulu, ktorý bol zastávkou na ceste zo Šanghaja.
Po nešťastí uzatvorili na letisku štyri dráhy, z ktorých už tri opäť otvorili.
Podľa skúseného pilota Roryho Kaya, na ktorého sa odvoláva agentúra AP, sa pod nešťastie mohla podpísať aj skutočnosť, že nefungoval systém automatického priblíženia lietadla k dráhe (ILS, Instrument Landing System). Navyše začiatok dráhy bol z dôvodu stavebných prác na letisku presunutý o 90 metrov na západ. Hersmanová však takéto úvahy odmietla, keďže piloti podľa nej vedeli, že ILS pre ich dráhu je vypnutý.
Podľa ich hovorkyne Mindy Talmadgeovej súdny lekár v San Franciscu teraz vykonáva pitvu, aby určil príčinu úmrtia 16-ročných dievčat.
"Jedna z nich mala zranenia podobné tým, ktoré sa vyskytujú pri prejdení vozidlom," povedala Talmadgeová. Dodala, že na miesta nešťastia zasahovalo množstvo zložiek.
Očití svedkovia a preživší opisovali situáciu bezprostredne po havárii ako chaotickú.
Hovorkyňa Asiana Airlines dnes v Soule oznámila, že pilot, ktorý s Boeingom 777 núdzovo pristál v San Franciscu, bol v zácviku s týmto typom lietadla a bol to jeho prvý let na toto letisko. Hoci v Asiana Airlines pôsobí od roku 1994 a mal nalietaných 9793 hodín, s Boeingom 777 však zatiaľ absolvoval iba 43 hodín. Druhý pilot s ním nalietal už 3220 hodín.
Šéfka Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) Debbi Hersmanová však na nedeľňajšej tlačovej konferencii zatiaľ nechcela hovoriť o prípadnej vine posádky na nešťastí, keďže vyšetrovatelia ešte nemajú k dispozícii všetky informácie.
Známa je zatiaľ to, že pilot juhokórejského lietadla sa k pristávacej dráhe približoval príliš pomaly. Rýchlosť približovania bola nižšia ako je odporúčaná hodnota 253 km/h. Vyhodnotenie záznamu zo zapisovača, zaznamenávajúceho komunikáciu v pilotnej kabíne, ukázalo, že posádka Boeingu 777 sa pokúsila prerušiť pristávanie a začať nový pokus asi 1,5 sekundy pred haváriou, ktorá si vyžiadala aj vyše 180 zranených.
Záznamové zariadenie v kokpite, tzv. čierna skrinka, tiež zachytila výzvu na zvýšenie rýchlosti letu zhruba dve sekundy pred nárazom. Do tohto momentu nič nenasvedčovalo tomu, že lietadlo má nejaké problémy.
Na palube dopravného lietadla bolo 307 ľudí, z toho 16 členov posádky, ako aj 141 Číňanov, 77 Juhokórejčanov, 61 Američanov a jeden Japonec. Stroj absolvoval zhruba desaťhodinový let zo Soulu, ktorý bol zastávkou na ceste zo Šanghaja.
Po nešťastí uzatvorili na letisku štyri dráhy, z ktorých už tri opäť otvorili.
Podľa skúseného pilota Roryho Kaya, na ktorého sa odvoláva agentúra AP, sa pod nešťastie mohla podpísať aj skutočnosť, že nefungoval systém automatického priblíženia lietadla k dráhe (ILS, Instrument Landing System). Navyše začiatok dráhy bol z dôvodu stavebných prác na letisku presunutý o 90 metrov na západ. Hersmanová však takéto úvahy odmietla, keďže piloti podľa nej vedeli, že ILS pre ich dráhu je vypnutý.