Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja.
Autor TASR
Londýn 11. apríla (TASR) – Spoločnosť Firefly oznámila vo štvrtok plán vybudovať v Anglicku do roku 2028 prvú továreň na výrobu udržateľného leteckého paliva z ľudských výkalov. Ide o súčasť legislatívnej požiadavky britskej vlády, aby letecké spoločnosti do roku 2030 v lietadlách používali aspoň 10 percent biopaliva z udržateľných zdrojov. TASR informuje na základe správy agentúry DPA.
Továreň spoločnosti Firefly na juhu Anglicka v prístavnom meste Harwich má pre leteckú spoločnosť Wizz Air počas 15 rokov vyrobiť 525.000 ton udržateľného leteckého paliva z biologických odpadov. Pri jeho výrobe vznikne približne o 70 percent menej uhlíka ako pri výrobe tradičného leteckého paliva. Obe možno miešať až v pomere 1:1 bez úprav motorov používaných v súčasnosti. Výroba udržateľných leteckých palív je však v niekoľkonásobne drahšia ako súčasných palív.
Tuhý bioodpad ako surovinu dodá kanalizačná spoločnosť Anglian Water. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Firefly Paul Hilditch vyhlásil, že v Spojenom kráľovstve je dostatok surovín na výrobu 200.000 ton udržateľných leteckých biopalív, čo je približne polovica množstva vyžadovaná legislatívou. Zástupcovia spoločnosti vyzvali britskú vládu na odstránenie prekážok brániacich širokému nasadeniu týchto palív.
Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja. Test prebehol v pobrežnom meste Taiki na juhu ostrova Hokkaidó, tekutý biometán použitý počas neho vznikol z kravského hnoja z dvoch miestnych fariem.
Továreň spoločnosti Firefly na juhu Anglicka v prístavnom meste Harwich má pre leteckú spoločnosť Wizz Air počas 15 rokov vyrobiť 525.000 ton udržateľného leteckého paliva z biologických odpadov. Pri jeho výrobe vznikne približne o 70 percent menej uhlíka ako pri výrobe tradičného leteckého paliva. Obe možno miešať až v pomere 1:1 bez úprav motorov používaných v súčasnosti. Výroba udržateľných leteckých palív je však v niekoľkonásobne drahšia ako súčasných palív.
Tuhý bioodpad ako surovinu dodá kanalizačná spoločnosť Anglian Water. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Firefly Paul Hilditch vyhlásil, že v Spojenom kráľovstve je dostatok surovín na výrobu 200.000 ton udržateľných leteckých biopalív, čo je približne polovica množstva vyžadovaná legislatívou. Zástupcovia spoločnosti vyzvali britskú vládu na odstránenie prekážok brániacich širokému nasadeniu týchto palív.
Výroba biopalív z výkalov úspešne prebieha napríklad v Japonsku, kde spoločnosť Interstellar Technologies v decembri úspešne otestovala prototyp raketového motora na biometán z kravského hnoja. Test prebehol v pobrežnom meste Taiki na juhu ostrova Hokkaidó, tekutý biometán použitý počas neho vznikol z kravského hnoja z dvoch miestnych fariem.