Dve osobné dopravné lietadlá sa na letisku Zaventem, známemu kvôli teroristickému útoku, len tesne vyhli vzájomnej kolízii, keď sa piloti jedného z nich neriadili pokynmi riadiacej veže.
Autor TASR
Brusel 13. októbra (TASR) - Bruselské letisko Zaventem sa po marcovom teroristickom útoku mohlo stať dejiskom ďalšej tragédie. Dve osobné dopravné lietadlá sa minulý týždeň len tesne vyhli vzájomnej kolízii, keď sa piloti jedného z nich neriadili pokynmi riadiacej veže, uviedli dnes viaceré belgické médiá.
K nehode s tragickými následkami mohlo dôjsť v stredu 5. októbra o 20.40 h po tom, ako posádka odlietajúceho stroja spoločnosti Air Dolomiti neuposlúchla výzvu riadiacej veže a začala sa rozbiehať krížom cez dráhu, kde práve pristávalo lietadlo spoločnosti Aer Lingus.
Podľa vykonaných expertíz lietadlo Embraer E195 spoločnosti Air Dolomiti na trase Brusel-Mníchov opustilo bez pokynu dispečera svoju vyčkávaciu pozíciu na konci dráhy, kde za normálnych okolností musí počkať na povolenie vzlietnuť. V rovnakom okamihu sa chystalo túto dráhu prekrížiť lietadlo Airbus A320 írskej spoločnosti Aer Lingus, ktoré prilietalo z Dublinu. Nachádzalo sa vtedy v nadmorskej výške asi 80 metrov a do pristátia na určenej dráhe mu zostávalo už len desať sekúnd.
Aby zabránila hroziacej kolízii, riadiaca veža okamžite vyzvala írske lietadlo, aby nepokračovalo v pristávaní, ale opätovne nabralo výšku a urobilo oblet letiska s cieľom zopakovať pristávací manéver o čosi neskôr.
Belgická spoločnosť pre riadenie letovej prevádzky Belgocontrol uviedla, že už prebieha úradné vyšetrovanie tejto udalosti, ktorá medzi občanmi Bruselu opätovne rozprúdila diskusie o nadmernej vyťaženosti hlavnej pristávacej dráhy na letisku Zaventem. Lietadlá používajúce túto dráhu musia prelietať nad mestom, čo vyvoláva sťažnosti obyvateľov ohľadne obťažovania hlukom.
K nehode s tragickými následkami mohlo dôjsť v stredu 5. októbra o 20.40 h po tom, ako posádka odlietajúceho stroja spoločnosti Air Dolomiti neuposlúchla výzvu riadiacej veže a začala sa rozbiehať krížom cez dráhu, kde práve pristávalo lietadlo spoločnosti Aer Lingus.
Podľa vykonaných expertíz lietadlo Embraer E195 spoločnosti Air Dolomiti na trase Brusel-Mníchov opustilo bez pokynu dispečera svoju vyčkávaciu pozíciu na konci dráhy, kde za normálnych okolností musí počkať na povolenie vzlietnuť. V rovnakom okamihu sa chystalo túto dráhu prekrížiť lietadlo Airbus A320 írskej spoločnosti Aer Lingus, ktoré prilietalo z Dublinu. Nachádzalo sa vtedy v nadmorskej výške asi 80 metrov a do pristátia na určenej dráhe mu zostávalo už len desať sekúnd.
Aby zabránila hroziacej kolízii, riadiaca veža okamžite vyzvala írske lietadlo, aby nepokračovalo v pristávaní, ale opätovne nabralo výšku a urobilo oblet letiska s cieľom zopakovať pristávací manéver o čosi neskôr.
Belgická spoločnosť pre riadenie letovej prevádzky Belgocontrol uviedla, že už prebieha úradné vyšetrovanie tejto udalosti, ktorá medzi občanmi Bruselu opätovne rozprúdila diskusie o nadmernej vyťaženosti hlavnej pristávacej dráhy na letisku Zaventem. Lietadlá používajúce túto dráhu musia prelietať nad mestom, čo vyvoláva sťažnosti obyvateľov ohľadne obťažovania hlukom.