Margrethe Vestagerová nedávno vydala tzv. vyhlásenie o výhradách obviňujúce Google zo zneužívania dominantného postavenia tým, že zvýhodňuje svoje vlastné služby vo výsledkoch vyhľadávania.
Autor TASR
Brusel 13. mája (TASR) - Koalícia podporujúca protimonopolnú sťažnosť Centra obrazového priemyslu (CEPIC), ktorej členom je aj Európska aliancia tlačových agentúr (EANA), sa 21. mája stretne v bruselskom úrade komisárky EÚ pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerovej s pracovným tímom na ďalších diskusiách o sťažnosti voči nepovolenému použitiu obrazových materiálov tretích strán spoločnosťou Google.
Stretnutie má za cieľ prediskutovať právne detaily a vzťah sťažnosti CEPIC s inými prípadmi. Margrethe Vestagerová nedávno vydala tzv. vyhlásenie o výhradách obviňujúce Google zo zneužívania dominantného postavenia tým, že zvýhodňuje svoje vlastné služby vo výsledkoch vyhľadávania.
Ide o jednu z mnohých protimonopolných sťažností voči spoločnosti Google, ktorú Európska komisia prijala. Vestagerová dosiaľ nenaznačila, ako bude sťažnosť CEPIC riešiť.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych, technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.
Stretnutie má za cieľ prediskutovať právne detaily a vzťah sťažnosti CEPIC s inými prípadmi. Margrethe Vestagerová nedávno vydala tzv. vyhlásenie o výhradách obviňujúce Google zo zneužívania dominantného postavenia tým, že zvýhodňuje svoje vlastné služby vo výsledkoch vyhľadávania.
Ide o jednu z mnohých protimonopolných sťažností voči spoločnosti Google, ktorú Európska komisia prijala. Vestagerová dosiaľ nenaznačila, ako bude sťažnosť CEPIC riešiť.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych, technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.