Nie všetci sú však v otázke novej pešej zóny optimistickí. Stephanie de Feldová, ktorá pracuje v odevnom butiku pri bulvári, povedala, že "určite je to dobre pre turistov. Uvidíme, ako to pôjde".
Autor TASR
Brusel 29. júna (TASR) - Časť Bruselu dnes natrvalo uzavreli pre dopravu - vznikla tým druhá najväčšia pešia zóna v Európe po Benátkach. Uzavretá je časť bruselského centra, ktorá bola jednou z najrušnejších ulíc v meste, píše agentúra Reuters.
Pešia zóna je dlhá jeden kilometer, zahŕňa bulvár Anspach a niekoľko priľahlých ulíc. Obchody, kaviarne a reštaurácie v pešej zóne rozšírili svoje vonkajšie terasy. Na ceste sa objavili drevené lavičky, stoly a stoličky.
"Môžeme tiež túto zmenu využiť," povedal Stephane Metzger, regionálny manažér spoločnosti ING Belgium, ktorej pobočka na bulvári rozdávala okoloidúcim balóny a sladkosti. "Bolo ťažké sa sem dnes ráno dostať, ale ľudia si na to zvyknú," dodal.
Nie všetci sú však v otázke novej pešej zóny optimistickí. Stephanie de Feldová, ktorá pracuje v odevnom butiku pri bulvári, povedala, že "určite je to dobre pre turistov. Uvidíme, ako to pôjde".
Minister dopravy a verejných prác bruselského regiónu Pascal Smet povedal, že plán vznikol v roku 2003 ako spôsob boja proti zlej reputácii mesta, pokiaľ ide o znečistenie ovzdušia a dopravné zápchy.
Pešia zóna je dlhá jeden kilometer, zahŕňa bulvár Anspach a niekoľko priľahlých ulíc. Obchody, kaviarne a reštaurácie v pešej zóne rozšírili svoje vonkajšie terasy. Na ceste sa objavili drevené lavičky, stoly a stoličky.
"Môžeme tiež túto zmenu využiť," povedal Stephane Metzger, regionálny manažér spoločnosti ING Belgium, ktorej pobočka na bulvári rozdávala okoloidúcim balóny a sladkosti. "Bolo ťažké sa sem dnes ráno dostať, ale ľudia si na to zvyknú," dodal.
Nie všetci sú však v otázke novej pešej zóny optimistickí. Stephanie de Feldová, ktorá pracuje v odevnom butiku pri bulvári, povedala, že "určite je to dobre pre turistov. Uvidíme, ako to pôjde".
Minister dopravy a verejných prác bruselského regiónu Pascal Smet povedal, že plán vznikol v roku 2003 ako spôsob boja proti zlej reputácii mesta, pokiaľ ide o znečistenie ovzdušia a dopravné zápchy.