Eurázijský tunel má dĺžkou 5,4 kilometra a je určený pre autá a menšie autobusy.
Autor TASR
Istanbul 20. decembra (TASR) - V tureckom Istanbule dnes slávnostne uviedli do prevádzky nový podmorský tunel pre automobilovú dopravu. Takzvaný Eurázijský tunel spája európsku a ázijskú časť mesta.
"Eurázijský tunel bol jedným z našich najväčších snov," vyhlásil na oficiálnom ceremoniáli premiér Binali Yildirim.
V Istanbule sa momentálne stavia aj nové letisko, ktoré bude podľa premiéra najväčšie na svete a malo by začať fungovať vo februári 2018.
Eurázijský tunel má dĺžkou 5,4 kilometra a je určený pre autá a menšie autobusy. Jeho úlohou je zmierniť notoricky známe "chronické" dopravné zápchy v meste. Cesta z jednej strany Bosporskej úžiny na druhú by sa vďaka tunelu mala skrátiť na 15 minút. Náklady na jeho výstavbu dosiahli 1,2 miliardy USD (1,16 miliardy eur).
Istanbul je jediným mestom, ktoré leží na dvoch kontinentoch: v Európe a Ázii. Tieto svetadiely tak majú od dnešného dňa päť dopraných spojníc: tri mosty a dva tunely, z toho jeden železničný.
"Eurázijský tunel bol jedným z našich najväčších snov," vyhlásil na oficiálnom ceremoniáli premiér Binali Yildirim.
V Istanbule sa momentálne stavia aj nové letisko, ktoré bude podľa premiéra najväčšie na svete a malo by začať fungovať vo februári 2018.
Eurázijský tunel má dĺžkou 5,4 kilometra a je určený pre autá a menšie autobusy. Jeho úlohou je zmierniť notoricky známe "chronické" dopravné zápchy v meste. Cesta z jednej strany Bosporskej úžiny na druhú by sa vďaka tunelu mala skrátiť na 15 minút. Náklady na jeho výstavbu dosiahli 1,2 miliardy USD (1,16 miliardy eur).
Istanbul je jediným mestom, ktoré leží na dvoch kontinentoch: v Európe a Ázii. Tieto svetadiely tak majú od dnešného dňa päť dopraných spojníc: tri mosty a dva tunely, z toho jeden železničný.