Nariadenie o bezplatnom parkovaní na verejných priestranstvách v Maďarsku, ktoré sa skončilo iba 1. júla, jednoznačne spôsobilo nárast automobilovej dopravy.
Autor TASR
Budapešť 6. júla (TASR) - Kým v iných krajinách sveta počas pandémie koronavírusu kleslo znečistenie ovzdušia, v Maďarsku vplyvom zavedenia parkovania zdarma - v snahe zamedziť koncentrácii ľudí v prostriedkoch hromadnej dopravy - sa stal opak, napísal v pondelok spravodajský server mfor.hu.
Údaje meracích staníc v Maďarsku potvrdili, že oxid dusičitý (NO2) počas epidemiologických opatrení síce v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka mierne klesol, avšak koncentrácia všetkých ostatných znečisťujúcich látok v ovzduší, ktoré spôsobujú predčasnú úmrtnosť, bola oproti vlaňajším výsledkom vyššia.
Server citoval analýzu britského denníka Financial Times, ktorý na základe údajov Európskej environmentálnej agentúry (EEA) konštatoval, že Budapešť je jediným európskym mestom, kde už teraz prekračuje hladina koncentrácie NO2 hodnoty z obdobia pred vypuknutím pandémie.
Podľa mfor.hu pandémia priniesla zo sebou rozšírenie alternatívnych spôsobov dopravy, napríklad veľmi rýchlo vyhradili na cestách pruhy pre cyklistov. Avšak nezmyselne dlho trvajúce nariadenie o bezplatnom parkovaní na verejných priestranstvách v Maďarsku, ktoré sa skončilo iba 1. júla, jednoznačne spôsobilo nárast automobilovej dopravy. To bude zrejme príčinou nepriaznivých údajov EEA týkajúcich sa maďarského hlavného mesta, podčiarkol server.
spravodajca TASR Ladislav Vallach
Údaje meracích staníc v Maďarsku potvrdili, že oxid dusičitý (NO2) počas epidemiologických opatrení síce v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka mierne klesol, avšak koncentrácia všetkých ostatných znečisťujúcich látok v ovzduší, ktoré spôsobujú predčasnú úmrtnosť, bola oproti vlaňajším výsledkom vyššia.
Server citoval analýzu britského denníka Financial Times, ktorý na základe údajov Európskej environmentálnej agentúry (EEA) konštatoval, že Budapešť je jediným európskym mestom, kde už teraz prekračuje hladina koncentrácie NO2 hodnoty z obdobia pred vypuknutím pandémie.
Podľa mfor.hu pandémia priniesla zo sebou rozšírenie alternatívnych spôsobov dopravy, napríklad veľmi rýchlo vyhradili na cestách pruhy pre cyklistov. Avšak nezmyselne dlho trvajúce nariadenie o bezplatnom parkovaní na verejných priestranstvách v Maďarsku, ktoré sa skončilo iba 1. júla, jednoznačne spôsobilo nárast automobilovej dopravy. To bude zrejme príčinou nepriaznivých údajov EEA týkajúcich sa maďarského hlavného mesta, podčiarkol server.
spravodajca TASR Ladislav Vallach