Projekt, ktorý Deutsche Bahn a Siemens označili za prvý na svete, je súčasťou modernizácie systému S-Bahn v Hamburgu za 60 miliónov eur.
Autor TASR
Hamburg 12. októbra (TASR) – Nemecký železničný dopravca Deutsche Bahn a priemyselná skupina Siemens v pondelok predstavili v Hamburgu „prvý automatizovaný, bezposádkový vlak na svete".
Označili ho za časovo presnejší a energeticky efektívnejší než tradičné vlaky, informuje tlačová agentúra AFP.
Štyri takéto súpravy sa stanú súčasťou rýchlostnej mestskej železničnej siete S-Bahn v hamburskej metropolitnej oblasti a cestujúcich začnú prepravovať od decembra, pričom budú využívať existujúcu železničnú infraštruktúru.
Iné mestá, ako napríklad Paríž, už majú bezposádkové metrá, zatiaľ čo letiská často prevádzkujú automatizované jednokoľajové vlaky, ktoré premávajú na terminály. Tieto súpravy však jazdia po exkluzívnych tratiach, kým hamburský vlak bude zdieľať koľaje s inými pravidelnými vlakmi.
Projekt, ktorý Deutsche Bahn a Siemens označili za „prvý na svete", je súčasťou modernizácie systému S-Bahn v Hamburgu za 60 miliónov eur.
Riaditeľ Deutsche Bahn Richard Lutz vyhlásil, že automatizované vlaky poskytujú „spoľahlivejšie služby bez toho, aby bolo treba položiť jediný kilometer novej trate".
„Robíme železničnú dopravu inteligentnejšou," doplnil riaditeľ Siemensu Roland Busch, ktorý odhadol, že automatizované vlaky dokážu prepraviť „o 30 percent viac pasažierov, výrazne zlepšujú dochvíľnosť a šetria vyše 30 percent energie".
Hoci je takýto typ vlaku riadený prostredníctvom digitálnej technológie a plne automatizovaný, strojvodca bude stále prítomný a bude dohliadať na jazdu vždy, keď budú na palube cestujúci, dodali zmienené spoločnosti vo vyhlásení.
Označili ho za časovo presnejší a energeticky efektívnejší než tradičné vlaky, informuje tlačová agentúra AFP.
Štyri takéto súpravy sa stanú súčasťou rýchlostnej mestskej železničnej siete S-Bahn v hamburskej metropolitnej oblasti a cestujúcich začnú prepravovať od decembra, pričom budú využívať existujúcu železničnú infraštruktúru.
Iné mestá, ako napríklad Paríž, už majú bezposádkové metrá, zatiaľ čo letiská často prevádzkujú automatizované jednokoľajové vlaky, ktoré premávajú na terminály. Tieto súpravy však jazdia po exkluzívnych tratiach, kým hamburský vlak bude zdieľať koľaje s inými pravidelnými vlakmi.
Projekt, ktorý Deutsche Bahn a Siemens označili za „prvý na svete", je súčasťou modernizácie systému S-Bahn v Hamburgu za 60 miliónov eur.
Riaditeľ Deutsche Bahn Richard Lutz vyhlásil, že automatizované vlaky poskytujú „spoľahlivejšie služby bez toho, aby bolo treba položiť jediný kilometer novej trate".
„Robíme železničnú dopravu inteligentnejšou," doplnil riaditeľ Siemensu Roland Busch, ktorý odhadol, že automatizované vlaky dokážu prepraviť „o 30 percent viac pasažierov, výrazne zlepšujú dochvíľnosť a šetria vyše 30 percent energie".
Hoci je takýto typ vlaku riadený prostredníctvom digitálnej technológie a plne automatizovaný, strojvodca bude stále prítomný a bude dohliadať na jazdu vždy, keď budú na palube cestujúci, dodali zmienené spoločnosti vo vyhlásení.