Projekt realizovaný pod Baltským morom za sedem miliárd eur má byť hotový do roku 2029.
Autor TASR
Berlín 30. novembra (TASR) - Na nemeckej strane sa začala výstavba podmorského tunela spájajúceho Nemecko s Dánskom. Projekt realizovaný pod Baltským morom za sedem miliárd eur má byť hotový do roku 2029, informovala stanica Euronews.
Tunel s nemeckým názvom Feste Fehmarnbeltquerung skráti čas jazdy vlakom medzi nemeckým Hamburgom a dánskym hlavným mestom Kodaň na menej než tri hodiny.
Práce na dánskej strane sa začali už skôr, ale až v pondelok odštartovala výstavba aj v Nemecku pri obci Puttgarden.
Podľa dánskej spoločnosti Femern A/S pôjde o najdlhší cestný a železničný tunel na svete.
"Toto prepojenie cez Fehmarnskú úžinu je neobyčajne dôležitým stavebným projektom pre Dánsko i Nemecko, dokonca pre celú Európu," uviedol dánsky minister dopravy Benny Engelbrecht.
"Ide o jeden z najväčších a najvýznamnejších projektov dopravnej infraštruktúry v Európe v tomto desaťročí. Pomáha Európe zbližovať sa, pričom podporuje rozvoj a výmenu podnikania, vedy a cestovného ruchu," povedal parlamentný štátny tajomník spolkového ministerstva dopravy Enak Ferleman.
Predpokladá sa, že automobily prejdú cez 18-kilometrový tunel za desať minút, vlaky za sedem minút.
"Tento tunel nielenže posúva Kodaň bližšie k Hamburgu, ale má tiež obrovský vplyv na (nemeckú spolkovú krajinu) Šlezvicko-Holštajnsko," vyhlásil nemecký minister dopravy Bernd Buchholz.
Tunel s nemeckým názvom Feste Fehmarnbeltquerung skráti čas jazdy vlakom medzi nemeckým Hamburgom a dánskym hlavným mestom Kodaň na menej než tri hodiny.
Práce na dánskej strane sa začali už skôr, ale až v pondelok odštartovala výstavba aj v Nemecku pri obci Puttgarden.
Podľa dánskej spoločnosti Femern A/S pôjde o najdlhší cestný a železničný tunel na svete.
"Toto prepojenie cez Fehmarnskú úžinu je neobyčajne dôležitým stavebným projektom pre Dánsko i Nemecko, dokonca pre celú Európu," uviedol dánsky minister dopravy Benny Engelbrecht.
"Ide o jeden z najväčších a najvýznamnejších projektov dopravnej infraštruktúry v Európe v tomto desaťročí. Pomáha Európe zbližovať sa, pričom podporuje rozvoj a výmenu podnikania, vedy a cestovného ruchu," povedal parlamentný štátny tajomník spolkového ministerstva dopravy Enak Ferleman.
Predpokladá sa, že automobily prejdú cez 18-kilometrový tunel za desať minút, vlaky za sedem minút.
"Tento tunel nielenže posúva Kodaň bližšie k Hamburgu, ale má tiež obrovský vplyv na (nemeckú spolkovú krajinu) Šlezvicko-Holštajnsko," vyhlásil nemecký minister dopravy Bernd Buchholz.