Vodíkové vlaky sú vybavené palivovými článkami, ktoré produkujú elektrickú energiu zlučovaním vodíka a kyslíka. Emisiami tohto procesu sú iba para a voda.
Autor TASR
Bremervörde 18. septembra (TASR) - Nemecko predstavilo v pondelok celosvetovo prvý vlak na vodíkový pohon, signalizujúc začiatok úsilia o ekologickejšiu, hoci drahšiu konkurenciu voči dieselovým súpravám.
Dva svetlomodré vlaky typu Coradia iLint, ktoré skonštruovala francúzska spoločnosť Alstom, začali jazdiť na 100-kilometrovej trati medzi mestami Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude na severe krajiny.
"Prvý vodíkový vlak sveta začína komerčnú prevádzku a je pripravený na sériovú výrobu," uviedol šéf Alstomu Henri Poupart-Lafarge na slávnostnom predstavení súprav v meste Bremervörde, kde budú dopĺňané vodíkom.
Alstom plánuje dodať spolkovej krajine Dolné Sasko ďalších 14 vlakov s nulovou produkciou emisií do roku 2021. Záujem vyjadrili i ďalšie spolkové krajiny, ako aj Británia, Dánsko, Francúzsko, Holandsko, Nórsko, Taliansko či Kanada.
Vodíkové vlaky sú vybavené palivovými článkami, ktoré produkujú elektrickú energiu zlučovaním vodíka a kyslíka. Emisiami tohto procesu sú iba para a voda. Nadbytok energie sa skladuje v akumulátoroch na palube vlaku.
Súpravy Coradia iLint prejdú približne 1000 kilometrov na jednu nádrž vodíka, podobnú ako u širokej škály dieselových vlakov. "Nákup vodíkového vlaku je drahší, ale jeho prevádzka lacnejšia," uviedol manažér Alstomu Stefan Schrank.
Spoločnosť Alstom stavia na danú technológiu ako na zelenšiu a tichšiu alternatívu na neelektrifikovaných železničných tratiach, uvádza stanica France 24, a to v čase, keď mnohé nemecké mestá bojujú so znečistením vzduchu.
Dva svetlomodré vlaky typu Coradia iLint, ktoré skonštruovala francúzska spoločnosť Alstom, začali jazdiť na 100-kilometrovej trati medzi mestami Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude na severe krajiny.
"Prvý vodíkový vlak sveta začína komerčnú prevádzku a je pripravený na sériovú výrobu," uviedol šéf Alstomu Henri Poupart-Lafarge na slávnostnom predstavení súprav v meste Bremervörde, kde budú dopĺňané vodíkom.
Alstom plánuje dodať spolkovej krajine Dolné Sasko ďalších 14 vlakov s nulovou produkciou emisií do roku 2021. Záujem vyjadrili i ďalšie spolkové krajiny, ako aj Británia, Dánsko, Francúzsko, Holandsko, Nórsko, Taliansko či Kanada.
Vodíkové vlaky sú vybavené palivovými článkami, ktoré produkujú elektrickú energiu zlučovaním vodíka a kyslíka. Emisiami tohto procesu sú iba para a voda. Nadbytok energie sa skladuje v akumulátoroch na palube vlaku.
Súpravy Coradia iLint prejdú približne 1000 kilometrov na jednu nádrž vodíka, podobnú ako u širokej škály dieselových vlakov. "Nákup vodíkového vlaku je drahší, ale jeho prevádzka lacnejšia," uviedol manažér Alstomu Stefan Schrank.
Spoločnosť Alstom stavia na danú technológiu ako na zelenšiu a tichšiu alternatívu na neelektrifikovaných železničných tratiach, uvádza stanica France 24, a to v čase, keď mnohé nemecké mestá bojujú so znečistením vzduchu.