Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Zahraničie

Metro bude vo Viedni jazdiť bez vodičov

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Od roku 2025 by U5 mala spájať tzv. Viedenský okruh so štvrťou Hernals.


Viedeň 2. júna (TASR) - Nová piata trasa viedenského metra U5, na ktorej prvom úseku je prevádzka naplánovaná na rok 2023, bude prvou plnoautomatizovanou trasou podzemnej železnice v rakúskej metropole, a to podobne, ako to je u jestvujúcich systémoch napríklad v Paríži alebo Barcelone. Súpravy by teda na nej mali premávať bez rušňovodičov.

Značnú časť novej trasy bude tvoriť súčasná druhá linka viedenského metra, ktorú budú musieť upraviť tak, aby vyhovovala novému systému.

Od roku 2025 by U5 mala spájať tzv. Viedenský okruh so štvrťou Hernals.

S odvolaním sa na predstaviteľov radnice, miestneho dopravného podniku a odborárske zdroje o tom informovali rakúsky verejnoprávny rozhlas ORF i tlačová agentúra APA.

Celoeurópske výberové konanie na 45 vagónov novej generácie vypíšu už v krátkom čase, víťaz s najlepšou ponukou by mal byť známy na sklonku budúceho roka.

Dopravný podnik rakúskej metropoly zdôrazňuje, že popri modernej technike zohrajú svoju úlohu aj ďalšie kritériá ako hospodárnosť, komfort cestujúcich, bezbariérovosť a bezpečnosť vybraných vagónov metra.

Nové vagóny s klimatizáciou, videomonitoringom a modernými informačnými systémami pre cestujúcu verejnosť by nemali premávať iba na trase U5, ale s obvyklým personálom aj na trasách U1-U4. Ich prvé skúšobné jazdy sa predpokladajú v období rokov 2018-19.

Odbory sú novým projektom síce znepokojené, avšak v prípade dodržania prísľubu zamestnancov, že v jeho dôsledku nedôjde k prepúšťaniu, s ním nemajú problém.