Na trati sa v zákrute vo vysokej rýchlosti vykoľajil vlak a skončil čiastočne v priľahlom vodnom kanáli. Tragická nehoda si vyžiadala 11 ľudských životov.
Autor TASR
Paríž 20. novembra (TASR) - Francúzska železničná spoločnosť SNCF zastavila skúšobné testovanie novej vysokorýchlostnej trate (TGV) z Paríža do Štrasburgu po tom, ako sa tam v sobotu vykoľajil v zákrute vo vysokej rýchlosti vlak a skončil čiastočne v priľahlom vodnom kanáli. Tragická nehoda si vyžiadala 11 ľudských životov a vynúti si odklad uvedenia trate do prevádzky, informovala dnes tlačová agentúra Reuters.
Výkonný riaditeľ SNCF Guillaume Pepy dnes v televízii BFM povedal, že kým nebudú mať "jasnejší obrázok, skúšky prerušili". "Obnovíme ich, až keď budeme naisto vedieť, čo presne sa stalo," uviedol.
Avizoval však, že otvorenie nového úseku trate, ktoré bolo plánované na apríl 2016, bude odložené "o niekoľko týždňov alebo mesiacov v závislosti od výsledkov vyšetrovania".
Štátna železničná spoločnosť uviedla, že vo vlaku sa nachádzalo 53 ľudí, čo bolo viac, ako tam počas skúšobnej jazdy malo byť. Medzi cestujúcimi bolo aj niekoľko detí zamestnancov SNCF, ktoré boli medzi 42 zranenými, keď sa vlak zrútil 14. novembra z vyvýšenej sekcie na pole a do kanálu.
V kabíne rušňovodiča sa nachádzalo sedem ľudí, keď sa vlak v Eckwersheime neďaleko Štrasburgu vykoľajil.
Podľa predbežného vyšetrovania sa vlak vykoľajil v dôsledku neprimeranej rýchlosti. Do zákruty vošiel rýchlosťou 265 km/h namiesto maximálnych 176 km/h v danom úseku, povedal vo štvrtok šéf bezpečnosti SNCF Christian Cochet. Zdôraznil, že strojvodca mal "najmenej kilometer predtým" začať brzdiť.
Prokuratúra začne trestné stíhanie.
Havária spomalí výstavbu vysokorýchlostných tratí vo Francúzsku, ktoré sa nimi pýši. Paríž nimi chce podporiť hospodársky rast v regiónoch. Nová trasa TGV predlžuje líniu z Paríža do východného Francúzska a Nemecka.
Haváriu vlaku TGV na východe Francúzska zatienili teroristické útoky z predchádzajúceho večera v Paríži, pri ktorých islamskí džihádisti zabili najmenej 130 ľudí.
Výkonný riaditeľ SNCF Guillaume Pepy dnes v televízii BFM povedal, že kým nebudú mať "jasnejší obrázok, skúšky prerušili". "Obnovíme ich, až keď budeme naisto vedieť, čo presne sa stalo," uviedol.
Avizoval však, že otvorenie nového úseku trate, ktoré bolo plánované na apríl 2016, bude odložené "o niekoľko týždňov alebo mesiacov v závislosti od výsledkov vyšetrovania".
Štátna železničná spoločnosť uviedla, že vo vlaku sa nachádzalo 53 ľudí, čo bolo viac, ako tam počas skúšobnej jazdy malo byť. Medzi cestujúcimi bolo aj niekoľko detí zamestnancov SNCF, ktoré boli medzi 42 zranenými, keď sa vlak zrútil 14. novembra z vyvýšenej sekcie na pole a do kanálu.
V kabíne rušňovodiča sa nachádzalo sedem ľudí, keď sa vlak v Eckwersheime neďaleko Štrasburgu vykoľajil.
Podľa predbežného vyšetrovania sa vlak vykoľajil v dôsledku neprimeranej rýchlosti. Do zákruty vošiel rýchlosťou 265 km/h namiesto maximálnych 176 km/h v danom úseku, povedal vo štvrtok šéf bezpečnosti SNCF Christian Cochet. Zdôraznil, že strojvodca mal "najmenej kilometer predtým" začať brzdiť.
Prokuratúra začne trestné stíhanie.
Havária spomalí výstavbu vysokorýchlostných tratí vo Francúzsku, ktoré sa nimi pýši. Paríž nimi chce podporiť hospodársky rast v regiónoch. Nová trasa TGV predlžuje líniu z Paríža do východného Francúzska a Nemecka.
Haváriu vlaku TGV na východe Francúzska zatienili teroristické útoky z predchádzajúceho večera v Paríži, pri ktorých islamskí džihádisti zabili najmenej 130 ľudí.