Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Zahraničie

Voľby v USA boli v znamení rekordov na Twitteri a Facebooku

Foto: TASR/AP

Počas predvolebnej kampane počet Obamových fanúšikov na Facebooku raketovo narastal a v deň volieb dosiahol počet 32.425.821 fanúšikov. Podobný fenomén bol zaznamenaný aj na Twitteri.

Brusel 7. novembra (TASR) - V jednom aspekte boli utorkové voľby amerického prezidenta určite historické, uviedlo dnes internetové vydanie francúzskeho denníka Le Monde. A to je rekordný počet správ a odkazov, ktoré v súvislosťou s voľbami prebehli prostredníctvom sociálnej siete Twitter.

Krátky a výstižný odkaz "Four more years" (Ďalšie štyri roky), ktorý prostredníctvom Twitteru zaslal Barack Obama krátko po tom, ako bolo jasné, že sa z Bieleho domu ešte nemusí sťahovať, sa stal najviac zdieľaným odkazom od vytvorenie tejto siete.

Podľa zdrojov siete Twitter Obamove tri slová boli iba v priebehu dvoch hodín preposlané na adresy iných užívateľov dovedna 420.000-krát.

V rovnakom čase - v priebehu dvoch hodín - tento odkaz na sociálnej sieti Facebook dostal 186.000 odkazov "Páči sa mi to."

Le Monde upozornil na skutočnosť, že volebný tím Baracka Obamu sa na rozdiel od kampane spred štyroch rokov tentoraz vedome zameral na sociálne siete: Počas predvolebnej kampane počet Obamových fanúšikov na Facebooku raketovo narastal a v deň volieb dosiahol počet 32.425.821 fanúšikov. Podobný fenomén bol zaznamenaný aj na Twitteri, kde Obama do dňa volieb zaregistroval 22.364.527 abonentov, ktorým môže priamo zdieľať odkazy a na sociálnej sieti Instagram sa na jeho konto prihlásilo 1.656.864 užívateľov.

V tom istom období sa aj Obamovi súperi, tábor republikánov, sústredil na kampaň prostredníctvom sociálnych sietí, ale Mitt Romney mal v deň volieb na Twitteri iba 1,7 milióna abonentov.

Podľa denníka Le Monde masové šírenie odkazov cez Twitter počas volebného dňa prekonalo všetky doterajšie rekordy v USA a pravdepodobne aj na celom svete. Sieť Twitter ku koncu volebného dňa 6. novembra ohlásila rozposlanie vyše 20 miliónov odkazov. Doterajší rekord bol počas finále amerického futbalu vo februári tohto roka, keď bolo rozposlaných 13,7 miliónov odkazov.

"S 20 miliónmi odkazov sa volebný deň stal najviac zdieľanou správou v politických dejinách USA," uviedli predstavitelia siete Twitter. Po oznámení Obamu o svojom víťazstve boli jeho slová každú minútu rozposlané v priemere 327.453-krát.

Utorkové voľby v USA zasiahli aj správanie celebrít, ktorí využili Facebook alebo Twitter na vyjadrenie svojich postojov k výsledku volieb.

"Tieto voľby sú totálnou hanbou a pretvárkou. Nie sme demokraciou," napísal svojim abonentom multimilionár Donald Trump.

"Nemôžeme byť šťastnejší. Aká to radosť, keď sloboda zvíťazí," uviedla cez Twitter kontroverzná speváčka Lady Gaga.