Pre Billabong, ktorá zaznamenala zisk v posledných piatich rokoch iba raz, to prakticky znamená záchranu. Boardriders bola pôvodne známa pod názvom Quiksilver.
Autor TASR
Londýn 7. januára (TASR) - Austrálskeho výrobcu odevov pre surferov Billabong prevezme konkurenčná spoločnosť Boardriders. Hodnota kontraktu bola stanovená zhruba na 155 miliónov USD (128,68 milióna eur).
Pre Billabong, ktorá zaznamenala zisk v posledných piatich rokoch iba raz, to prakticky znamená záchranu. Aj v minulom finančnom roku 2016/2017 zaznamenala firma stratu, ktorá bola ešte trojnásobne vyššia než v roku 2015/2016.
Boardriders bola pôvodne známa pod názvom Quiksilver, pričom pod týmto označením svoje produkty stále predáva. Jej majiteľom je americká investičná spoločnosť Oaktree Capital Management, ktorá už skôr bola kľúčovým investorom firmy Billabong.
Po zlúčení aktív spoločností Billabong a Boardriders vznikne jeden z najväčších svetových producentov oblečenia pre vodné športy. Nový subjekt bude mať v 28 krajinách okolo 630 obchodov.
K predaju firmy Billabong malo dôjsť už v roku 2012, vtedy však spoločnosť ponuku na svoje prevzatie zamietla. Vtedajšia suma bola pritom viac než štvornásobkom tej, s ktorou v súčasnosti Billabong súhlasila. V roku 2013 však došlo k zmene situácie, keď sa Billabong dostala do vážnych finančných problémov a hodnota jej značky klesla na nulu.
Pre Billabong, ktorá zaznamenala zisk v posledných piatich rokoch iba raz, to prakticky znamená záchranu. Aj v minulom finančnom roku 2016/2017 zaznamenala firma stratu, ktorá bola ešte trojnásobne vyššia než v roku 2015/2016.
Boardriders bola pôvodne známa pod názvom Quiksilver, pričom pod týmto označením svoje produkty stále predáva. Jej majiteľom je americká investičná spoločnosť Oaktree Capital Management, ktorá už skôr bola kľúčovým investorom firmy Billabong.
Po zlúčení aktív spoločností Billabong a Boardriders vznikne jeden z najväčších svetových producentov oblečenia pre vodné športy. Nový subjekt bude mať v 28 krajinách okolo 630 obchodov.
K predaju firmy Billabong malo dôjsť už v roku 2012, vtedy však spoločnosť ponuku na svoje prevzatie zamietla. Vtedajšia suma bola pritom viac než štvornásobkom tej, s ktorou v súčasnosti Billabong súhlasila. V roku 2013 však došlo k zmene situácie, keď sa Billabong dostala do vážnych finančných problémov a hodnota jej značky klesla na nulu.