Christopher Wylie porovnal pocity, ktoré cítia Američania po voľbách v roku 2016, k pocitom Afričanov počas obdobia kolonizácie.
Autor TASR
Paríž 11. marca (TASR) - Facebook a iné technologické spoločnosti by mali byť regulované rovnako ako tabakové spoločnosti, myslí si Christopher Wylie, ktorý pomohol odkryť škandál Cambridge Analytica. Správu priniesla v stredu agentúra AFP.
Hoci Facebook dostal minulý rok v Spojených štátoch rekordnú pokutu vo výške piatich miliárd dolárov (4,4 miliardy eur) za "podvádzanie" používateľov pri ochrane ich údajov, Wylie tvrdí, že svet si stále neuvedomil dôsledky Cambridge Analytica.
"Ak chceme predísť ďalšej Cambridge Analytica, musíme začať reguláciou veľkých technologických firiem aj v oblastiach, ktoré sa netýkajú ochrany údajov. Musíme sa zamyslieť, či chceme ako spoločnosť tolerovať manipulatívne úmysly," povedal Wylie.
"Novinári a spoločnosť ako taká si myslia, že technologické spoločnosti sú dobré a nemôžu páchať zlo. Dnes však vychádza na povrch, že sú rovnaké ako iné spoločnosti. V prípade, že ide o zisk, robia rozhodnutia ako ropné alebo tabakové spoločnosti," tvrdí Wylie. "Preto ich potrebujeme regulovať," pokračoval.
Wylie porovnal pocity, ktoré cítia Američania po voľbách v roku 2016, k pocitom Afričanov počas obdobia kolonizácie.
"Máme tu veľké firmy, či dokonca krajiny, ktoré sú ochotné zaplatiť za ovplyvnenie volieb. Internet priniesol kolonializmus 2.0," dodal.
Wylie pracoval v spoločnosti Cambridge Analytica ako dátový analytik. Počas predvolebnej kampane v USA pomáhal spoločnosti zneužívať údaje používateľov získané z Facebooku s cieľom víťazstva Donalda Trumpa vo voľbách. Cambridge Analytica pomohol založiť bývalý Trumpov poradca Steve Bannon.
Hoci Facebook dostal minulý rok v Spojených štátoch rekordnú pokutu vo výške piatich miliárd dolárov (4,4 miliardy eur) za "podvádzanie" používateľov pri ochrane ich údajov, Wylie tvrdí, že svet si stále neuvedomil dôsledky Cambridge Analytica.
"Ak chceme predísť ďalšej Cambridge Analytica, musíme začať reguláciou veľkých technologických firiem aj v oblastiach, ktoré sa netýkajú ochrany údajov. Musíme sa zamyslieť, či chceme ako spoločnosť tolerovať manipulatívne úmysly," povedal Wylie.
"Novinári a spoločnosť ako taká si myslia, že technologické spoločnosti sú dobré a nemôžu páchať zlo. Dnes však vychádza na povrch, že sú rovnaké ako iné spoločnosti. V prípade, že ide o zisk, robia rozhodnutia ako ropné alebo tabakové spoločnosti," tvrdí Wylie. "Preto ich potrebujeme regulovať," pokračoval.
Wylie porovnal pocity, ktoré cítia Američania po voľbách v roku 2016, k pocitom Afričanov počas obdobia kolonizácie.
"Máme tu veľké firmy, či dokonca krajiny, ktoré sú ochotné zaplatiť za ovplyvnenie volieb. Internet priniesol kolonializmus 2.0," dodal.
Wylie pracoval v spoločnosti Cambridge Analytica ako dátový analytik. Počas predvolebnej kampane v USA pomáhal spoločnosti zneužívať údaje používateľov získané z Facebooku s cieľom víťazstva Donalda Trumpa vo voľbách. Cambridge Analytica pomohol založiť bývalý Trumpov poradca Steve Bannon.