V decembri približne 8 % zásielok pšenice z Európskej únie, Ruska a Ukrajiny, ktoré sa zvyčajne prepravovali cez Suezský prieplav, išlo cez alternatívne trasy.
Autor TASR
Ženeva 18. januára (TASR) - Dodávky pšenice cez Suezský prieplav v klesli v prvej polovici januára takmer o 40 % na 0,5 milióna ton. Dôvodom sú útoky v Červenom mori a Adenskom zálive. Uviedla to vo štvrtok Svetová obchodná organizácia (WTO) na platforme X. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Údaje WTO sú ďalšou ukážkou toho, ako presmerovanie lodí mimo Červeného mora ovplyvnilo obchod po útokoch jemenských húsijských militantov na nákladné lode.
Začiatkom tohto týždňa zdroje z lodnej dopravy uviedli, že očakávajú odklonenie časti z nákladu obilia, ale väčšina bude zrejme naďalej riskovať prechod cez Suezský prieplav, ktorý je najkratšou lodnou trasou medzi Európou a Áziou.
V decembri približne 8 % zásielok pšenice z Európskej únie, Ruska a Ukrajiny, ktoré sa zvyčajne prepravovali cez Suezský prieplav, išlo cez alternatívne trasy, uviedla WTO.
V prvej polovici januára toto číslo stúplo na približne 42 %. Pred útokmi bol podiel alternatívnych trás v priemere len asi 3 %.
Vyzerá to však, že len málo zásielok, ak vôbec nejaké, bolo úplne zrušených. "Zdá sa, že stúpajúci počet odklonených lodí mal doteraz obmedzený vplyv na celkové dodávky," uviedla WTO.
Údaje WTO sú ďalšou ukážkou toho, ako presmerovanie lodí mimo Červeného mora ovplyvnilo obchod po útokoch jemenských húsijských militantov na nákladné lode.
Začiatkom tohto týždňa zdroje z lodnej dopravy uviedli, že očakávajú odklonenie časti z nákladu obilia, ale väčšina bude zrejme naďalej riskovať prechod cez Suezský prieplav, ktorý je najkratšou lodnou trasou medzi Európou a Áziou.
V decembri približne 8 % zásielok pšenice z Európskej únie, Ruska a Ukrajiny, ktoré sa zvyčajne prepravovali cez Suezský prieplav, išlo cez alternatívne trasy, uviedla WTO.
V prvej polovici januára toto číslo stúplo na približne 42 %. Pred útokmi bol podiel alternatívnych trás v priemere len asi 3 %.
Vyzerá to však, že len málo zásielok, ak vôbec nejaké, bolo úplne zrušených. "Zdá sa, že stúpajúci počet odklonených lodí mal doteraz obmedzený vplyv na celkové dodávky," uviedla WTO.