Nečakané technické problémy spôsobili, že Merkelová nestihla začiatok summitu krajín G20.
Autor TASR
Berlín 27. decembra (TASR) - Za závažnú poruchu nemeckého vládneho lietadla, ktoré malo koncom novembra kancelárku Angelu Merkelovú dopraviť z Berlína na summit skupiny G20 v argentínskej metropole Buenos Aires, je z veľkej časti zodpovedná spoločnosť Lufthansa. Píše sa to v dôvernej správe z 15. decembra, ktorú má k dispozícii spravodajský týždenník Der Spiegel.
Zo správy podľa týždenníka vyplýva, že Airbus A340-300 pomenovaný po prvom povojnovom kancelárovi Konradovi Adenauerovi bol v roku 2009 upravovaný a odvtedy sa o jeho údržbu stará Lufthansa-Technik, dcérska spoločnosť aerolínií Lufthansa. Po jednej z opráv v roku 2010 však Lufthansa neinformovala pilotov a samotného výrobcu o zabudovaní nového digitálneho komunikačného systému.
To malo 30. novembra za následok, že piloti nevedeli adekvátne reagovať na výpadok napájania elektroniky na palube a nepodarilo sa im sfunkčniť rádiovú komunikáciu s pozemnou kontrolou. Takisto nemohli kvôli čiastočnej poruche hydrauliky vo vzduchu vypustiť palivo a znížiť tým hmotnosť lietadla. Posádka sa preto okamžite rozhodla prerušiť let do Argentíny a núdzovo pristáť na letisku Kolín/Bonn, s ktorým sa jej podarilo spojiť iba vďaka satelitnému telefónu.
Nečakané technické problémy spôsobili, že Merkelová nestihla začiatok summitu krajín G20. Po pristátí na letisku Kolín/Bonn mala totiž prestúpiť do náhradného lietadla, ktoré tam zvyčajne býva pripravené v takýchto prípadoch, to sa však v tom čase nachádzalo v Berlíne a posádka vládneho lietadla považovala za riskantné letieť do nemeckej metropoly bez funkčného komunikačného systému.
Keďže u partnerských štátov sa operatívne nepodarilo zohnať náhradné lietadlo, Merkelová sa najprv iným strojom nemeckých vzdušných síl presunula do Madridu a odtiaľ pokračovala bežným komerčným letom spoločnosti Iberia do Buenos Aires.
K problémom s nemeckými vládnymi lietadlami dochádza opakovane. V roku 2016 postihli aj terajšieho prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera, ktorý vtedy ešte ako šéf diplomacie uviazol pri ceste na summit krajín G7 v japonskej Hirošime kvôli poruche motora v čínskom neste Čchang-ša.
Zo správy podľa týždenníka vyplýva, že Airbus A340-300 pomenovaný po prvom povojnovom kancelárovi Konradovi Adenauerovi bol v roku 2009 upravovaný a odvtedy sa o jeho údržbu stará Lufthansa-Technik, dcérska spoločnosť aerolínií Lufthansa. Po jednej z opráv v roku 2010 však Lufthansa neinformovala pilotov a samotného výrobcu o zabudovaní nového digitálneho komunikačného systému.
To malo 30. novembra za následok, že piloti nevedeli adekvátne reagovať na výpadok napájania elektroniky na palube a nepodarilo sa im sfunkčniť rádiovú komunikáciu s pozemnou kontrolou. Takisto nemohli kvôli čiastočnej poruche hydrauliky vo vzduchu vypustiť palivo a znížiť tým hmotnosť lietadla. Posádka sa preto okamžite rozhodla prerušiť let do Argentíny a núdzovo pristáť na letisku Kolín/Bonn, s ktorým sa jej podarilo spojiť iba vďaka satelitnému telefónu.
Nečakané technické problémy spôsobili, že Merkelová nestihla začiatok summitu krajín G20. Po pristátí na letisku Kolín/Bonn mala totiž prestúpiť do náhradného lietadla, ktoré tam zvyčajne býva pripravené v takýchto prípadoch, to sa však v tom čase nachádzalo v Berlíne a posádka vládneho lietadla považovala za riskantné letieť do nemeckej metropoly bez funkčného komunikačného systému.
Keďže u partnerských štátov sa operatívne nepodarilo zohnať náhradné lietadlo, Merkelová sa najprv iným strojom nemeckých vzdušných síl presunula do Madridu a odtiaľ pokračovala bežným komerčným letom spoločnosti Iberia do Buenos Aires.
K problémom s nemeckými vládnymi lietadlami dochádza opakovane. V roku 2016 postihli aj terajšieho prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera, ktorý vtedy ešte ako šéf diplomacie uviazol pri ceste na summit krajín G7 v japonskej Hirošime kvôli poruche motora v čínskom neste Čchang-ša.