Vtedy sa na rovnakom mieste, kde do poľského kamiónu v plnej rýchlosti vrazil rýchlik Pendolino, konali počas plnej železničnej prevádzky stavebné úpravy.
Autor TASR
Praha 26. júla (TASR) - V roku 1990 sa na železničnom priecestí v českom meste Studénka, okres Nový Jičín, stala takmer podobná vlaková nehoda, ako v stredu, napísal dnes spravodajský server Novinky.cz.
Vtedy sa na rovnakom mieste, kde do poľského kamiónu v plnej rýchlosti vrazil rýchlik Pendolino, konali počas plnej železničnej prevádzky stavebné úpravy. Pred 25 rokmi, keď sa k tomuto miestu blížil rýchlik z Ostravy, vošiel do priecestia parný valec. Po náraze s rýchlikom sa stavebný stroj vznietil a jeho vodič v ňom uhorel. Niekoľko prvých vozňov sa v dôsledku nárazu vykoľajilo a polámalo okolité stĺpy. Škoda sa vyšplhala na milióny korún.
O jednej z najväčších, ale už zabudnutých železničných nehôd, z 3. augusta 1990 sa podľa Noviniek.cz v českých médiách doposiaľ mlčalo. Na základe tejto a stredajšej nehody sa ukazuje, že dané priecestie sa stalo najnebezpečnejším v Českej republike, píšu Novinky.cz a dodávajú, že žiadne iné v Česku totiž takúto bilanciu - dve veľmi tragické nehody s tak veľkou škodou - zrejme doposiaľ nemá.
"Je to tak, tú nehodu som vtedy videl na vlastné oči. Rýchlik narazil do valca, ktorý upravoval priestor medzi závorami. I napriek tomu, že to malo prísne technologické postupy, stala sa tam tak ťažká nehoda, na ktorú sa ale postupom času takmer zabudlo," povedal starosta Studénky Lubomír Šobich.
Dodal, že v 80. rokoch sa hovorilo o tom, ako lepšie toto frekventované priecestie zabezpečiť a či namiesto neho nepostaviť nadjazd. Priecestie je podľa neho skutočne špičkovo zabezpečené, nebezpečným ho ale robia hustá vlaková premávka a nedisciplinovaní vodiči.
Vtedy sa na rovnakom mieste, kde do poľského kamiónu v plnej rýchlosti vrazil rýchlik Pendolino, konali počas plnej železničnej prevádzky stavebné úpravy. Pred 25 rokmi, keď sa k tomuto miestu blížil rýchlik z Ostravy, vošiel do priecestia parný valec. Po náraze s rýchlikom sa stavebný stroj vznietil a jeho vodič v ňom uhorel. Niekoľko prvých vozňov sa v dôsledku nárazu vykoľajilo a polámalo okolité stĺpy. Škoda sa vyšplhala na milióny korún.
O jednej z najväčších, ale už zabudnutých železničných nehôd, z 3. augusta 1990 sa podľa Noviniek.cz v českých médiách doposiaľ mlčalo. Na základe tejto a stredajšej nehody sa ukazuje, že dané priecestie sa stalo najnebezpečnejším v Českej republike, píšu Novinky.cz a dodávajú, že žiadne iné v Česku totiž takúto bilanciu - dve veľmi tragické nehody s tak veľkou škodou - zrejme doposiaľ nemá.
"Je to tak, tú nehodu som vtedy videl na vlastné oči. Rýchlik narazil do valca, ktorý upravoval priestor medzi závorami. I napriek tomu, že to malo prísne technologické postupy, stala sa tam tak ťažká nehoda, na ktorú sa ale postupom času takmer zabudlo," povedal starosta Studénky Lubomír Šobich.
Dodal, že v 80. rokoch sa hovorilo o tom, ako lepšie toto frekventované priecestie zabezpečiť a či namiesto neho nepostaviť nadjazd. Priecestie je podľa neho skutočne špičkovo zabezpečené, nebezpečným ho ale robia hustá vlaková premávka a nedisciplinovaní vodiči.