Podľa odborníkov už desaťminútová zmena prostredia človeka naštartuje k vyššiemu výkonu.
Autor Tablet.TV
Bratislava 5. februára (TABLET.TV) – Veľký objem práce, neprimerané pracovné podmienky, časová tieseň a neistota vyplývajúca z nových pracovných zmlúv. Aj toto tvorí najčastejšie spúšťače stresu v zamestnaní.
Z aktuálnych celoeurópskych prieskumov Európskej agentúry pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci vyplýva, že až štvrtina zamestnancov pociťuje stres počas celej pracovnej doby. Vyše 51 % sa domnieva, že stres na ich pracovisku je bežným javom a štyria z desiatich zamestnancov dokonca tvrdia, že ich firmy stres neriešia adekvátne.
Podľa odborníkov už desaťminútová zmena prostredia človeka naštartuje k vyššiemu výkonu. Niektoré firmy preto vytvárajú priamo na pracovisku tzv. relaxačné zóny. Tie môžu mať formu pánskych alebo dámskych klubov, kaviarničiek, čitateľskej miestnosti, sedacích vakov alebo detských kútikov. Trend relaxačných zón ešte nie je príliš rozšírený. Podľa pracovnej psychologičky Evy Klimovej je to aj z dôvodu nesprávnej PR komunikácie: "Je to vo veľkej miere o podpore. Treba ľuďom vysvetliť, akému účelu tieto zóny slúžia a že je to pre nich. Firmy by ich mali motivovať, aby ich využívali práve na odbúranie pracovného stresu."
Z aktuálnych celoeurópskych prieskumov Európskej agentúry pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci vyplýva, že až štvrtina zamestnancov pociťuje stres počas celej pracovnej doby. Vyše 51 % sa domnieva, že stres na ich pracovisku je bežným javom a štyria z desiatich zamestnancov dokonca tvrdia, že ich firmy stres neriešia adekvátne.
Podľa odborníkov už desaťminútová zmena prostredia človeka naštartuje k vyššiemu výkonu. Niektoré firmy preto vytvárajú priamo na pracovisku tzv. relaxačné zóny. Tie môžu mať formu pánskych alebo dámskych klubov, kaviarničiek, čitateľskej miestnosti, sedacích vakov alebo detských kútikov. Trend relaxačných zón ešte nie je príliš rozšírený. Podľa pracovnej psychologičky Evy Klimovej je to aj z dôvodu nesprávnej PR komunikácie: "Je to vo veľkej miere o podpore. Treba ľuďom vysvetliť, akému účelu tieto zóny slúžia a že je to pre nich. Firmy by ich mali motivovať, aby ich využívali práve na odbúranie pracovného stresu."