Úrad vlani celkovo riešil 2451 podaní v oblasti poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. V roku 2022 ich prijal 1832, zvyšných 619 podaní preniesol z minulých rokov.
Autor TASR
Bratislava 31. marca (TASR) - Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) vlani uložil 85 pokút za nesprávne poskytnutú zdravotnú starostlivosť. Ich počet medziročne klesol, ÚDZS v roku 2021 uložil 134 pokút. Pokles odôvodňuje tým, že s cieľom odstránenia vzniknutých nedostatkov uprednostňuje skôr ukladanie nápravných opatrení. TASR o tom informovala jeho hovorkyňa Monika Hudecová.
"V ojedinelých prípadoch, akým je skupina spoločností iClinic, boli zistené pochybenia také závažné a opakované, bez indície nápravy zistených nedostatkov, že úrad podal trestné oznámenie z dôvodu podozrenia na spáchania trestného činu ublíženia na zdraví, falšovania a vyhotovenia nepravdivej zdravotnej dokumentácie a podvodu," skonštatovala.
Úrad vlani celkovo riešil 2451 podaní v oblasti poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. V roku 2022 ich prijal 1832, zvyšných 619 podaní preniesol z minulých rokov. "Vyriešených ich bolo 2012, čo predstavuje 82,09 percenta," podotkla Hudecová s tým, že v procese riešenia ku koncu vlaňajška zostalo ešte 439 podaní.
Výkonom dohľadu ÚDZS vlani riešil 986 podnetov. Z nich bolo 153 opodstatnených, 816 neopodstatnených a 17 sa odložilo. "Miera opodstatnenosti podnetov predstavovala za minulý rok 15,5 percenta," priblížila Hudecová. Priemerné trvanie výkonu dohľadu bolo 30 týždňov. V roku 2022 úrad prizval k výkonu dohľadu 37 znalcov.
"V ojedinelých prípadoch, akým je skupina spoločností iClinic, boli zistené pochybenia také závažné a opakované, bez indície nápravy zistených nedostatkov, že úrad podal trestné oznámenie z dôvodu podozrenia na spáchania trestného činu ublíženia na zdraví, falšovania a vyhotovenia nepravdivej zdravotnej dokumentácie a podvodu," skonštatovala.
Úrad vlani celkovo riešil 2451 podaní v oblasti poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. V roku 2022 ich prijal 1832, zvyšných 619 podaní preniesol z minulých rokov. "Vyriešených ich bolo 2012, čo predstavuje 82,09 percenta," podotkla Hudecová s tým, že v procese riešenia ku koncu vlaňajška zostalo ešte 439 podaní.
Výkonom dohľadu ÚDZS vlani riešil 986 podnetov. Z nich bolo 153 opodstatnených, 816 neopodstatnených a 17 sa odložilo. "Miera opodstatnenosti podnetov predstavovala za minulý rok 15,5 percenta," priblížila Hudecová. Priemerné trvanie výkonu dohľadu bolo 30 týždňov. V roku 2022 úrad prizval k výkonu dohľadu 37 znalcov.