Komunikácia prostredníctvom SMS správy pacientovi pripomenie termín vyšetrenia či hospitalizácie, prípadne upozorní na zmeny týkajúce sa poskytovania starostlivosti.
Autor TASR
Košice 14. apríla (TASR) - Call centrum, vyvolávací systém aj SMS notifikácie spustil Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH) v Košiciach. Priniesť má rýchlejšiu dostupnosť dôležitých informácií, plynulejšiu registráciu objednaných pacientov a najmä viac času pre sestry pri práci s lekárom. V piatok o tom informovalo vedenie kardioústavu.
Na nové call centrum sa môžu pacienti obrátiť počas pracovných dní v čase od 8.00 do 14.00 h. Na telefónnom čísle O55/ 789 2222 budú k dispozícii tri operátorky pripravené poradiť či usmerniť volajúcich. Podľa generálneho riaditeľa VÚSCH Štefana Lukačína to odbremení sestry v ambulanciách od telefonátov, ktoré dokážu vybaviť operátorky v call centre. Ide napríklad o nasmerovanie pacienta do ústavu či iné nemedicínske dopyty. Nemôžu však poskytovať informácie o zdravotnom stave pacientov.
"Dlho nás trápilo, že sa pacienti sťažovali, že sa nevedia dovolať do VÚSCH. A je to pravda. Nemali sme takzvanú ústredňu," dodal medicínsky riaditeľ Martin Studenčan s tým, že v budúcnosti uvažujú o tom, aby na call cente registrovali aj požiadavky na predpisovanie liekov.
Čo sa týka vyvolávacieho systému, ten na základe zadania rodného čísla alebo zosnímaním občianskeho preukazu v čítačke kiosku zaregistruje pacienta a vytlačí mu lístok s poradovým číslom. Následne, po vyvolaní poradového čísla, systém pacienta nasmeruje ku konkrétnym dverám ambulancie.
"Tento jednoduchý systém urýchli celý proces vyšetrenia pacienta v ambulancii, keďže okamžite po registrácii v kiosku má o čakajúcom pacientovi informáciu aj sestra, ktorá lekárovi pripraví potrebnú zdravotnú dokumentáciu," vysvetlil Studenčan. Samotné vyvolanie pacienta s poradovým číslom už nasleduje štandardne - prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré takisto poskytujú údaje o poradí. "Nebude to ako doteraz, že napríklad pacienti chodia čím skôr ráno, aby boli prví v poradí a je plná čakáreň - už sa to aj zmenilo, lebo sú objednávaní. Teraz sa im presne priradí číslo, ktoré zodpovedá objednaniu," dodal.
Komunikácia prostredníctvom SMS správy zas pacientovi pripomenie termín vyšetrenia či hospitalizácie, prípadne upozorní na zmeny týkajúce sa poskytovania starostlivosti.
Novinkou je aj to, že spádoví ambulantní kardiológovia budú mať možnosť cez webové rozhranie priamo objednať pacienta do VÚSCH.
Na nové call centrum sa môžu pacienti obrátiť počas pracovných dní v čase od 8.00 do 14.00 h. Na telefónnom čísle O55/ 789 2222 budú k dispozícii tri operátorky pripravené poradiť či usmerniť volajúcich. Podľa generálneho riaditeľa VÚSCH Štefana Lukačína to odbremení sestry v ambulanciách od telefonátov, ktoré dokážu vybaviť operátorky v call centre. Ide napríklad o nasmerovanie pacienta do ústavu či iné nemedicínske dopyty. Nemôžu však poskytovať informácie o zdravotnom stave pacientov.
"Dlho nás trápilo, že sa pacienti sťažovali, že sa nevedia dovolať do VÚSCH. A je to pravda. Nemali sme takzvanú ústredňu," dodal medicínsky riaditeľ Martin Studenčan s tým, že v budúcnosti uvažujú o tom, aby na call cente registrovali aj požiadavky na predpisovanie liekov.
Čo sa týka vyvolávacieho systému, ten na základe zadania rodného čísla alebo zosnímaním občianskeho preukazu v čítačke kiosku zaregistruje pacienta a vytlačí mu lístok s poradovým číslom. Následne, po vyvolaní poradového čísla, systém pacienta nasmeruje ku konkrétnym dverám ambulancie.
"Tento jednoduchý systém urýchli celý proces vyšetrenia pacienta v ambulancii, keďže okamžite po registrácii v kiosku má o čakajúcom pacientovi informáciu aj sestra, ktorá lekárovi pripraví potrebnú zdravotnú dokumentáciu," vysvetlil Studenčan. Samotné vyvolanie pacienta s poradovým číslom už nasleduje štandardne - prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré takisto poskytujú údaje o poradí. "Nebude to ako doteraz, že napríklad pacienti chodia čím skôr ráno, aby boli prví v poradí a je plná čakáreň - už sa to aj zmenilo, lebo sú objednávaní. Teraz sa im presne priradí číslo, ktoré zodpovedá objednaniu," dodal.
Komunikácia prostredníctvom SMS správy zas pacientovi pripomenie termín vyšetrenia či hospitalizácie, prípadne upozorní na zmeny týkajúce sa poskytovania starostlivosti.
Novinkou je aj to, že spádoví ambulantní kardiológovia budú mať možnosť cez webové rozhranie priamo objednať pacienta do VÚSCH.