V 1. polroku tohto roka plánuje centrum tiež pilotnú fázu služby eDohody. Tá podľa neho umožní lekárom uzatvoriť dohodu o poskytovanej zdravotnej starostlivosti elektronicky.
Autor TASR
Bratislava 21. januára (TASR) - Všeobecní lekári by po novom mohli pacientov objednávať k lekárom špecialistom. Vyplýva to zo stanoviska Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) pre TASR. To aktuálne pracuje na službe eObjednanie.
"NCZI má pripravený pre predprodukčné prostredie variant, že všeobecný lekár objedná pacienta rovno k špecialistovi (a teda mu nedá výmenný lístok, ale rovno termín u špecialistu). Po odobrení ministerstvom zdravotníctva môže byť služba spustená, avšak predpokladom fungovania je, že lekári - špecialisti sprístupnia svoje kalendáre (voľné termíny), aby všeobecní lekári mali kam svojich pacientov objednať. Iné varianty (objedná sa sám pacient alebo ho objedná zdravotná poisťovňa) sú závislé od dohody s rezortom," priblížila pre TASR marketingová špecialistka NCZI Júlia Šimáková.
NCZI pracuje tiež na službe eČakačky. V súčasnosti prijíma a spracúva údaje od zdravotných poisťovní. "Cieľom je zefektívnenie poskytovania zdravotnej starostlivosti a umožniť pacientovi podstúpiť zákrok v inej nemocnici ako tej, ktorá je síce možno blízko, ale kde sa jej 'nedočká'," doplnila Šimáková. NCZI zároveň očakáva, že sa laboratóriá, nemocnice a ambulancie zapoja do služby eLab, ktorú spustilo ešte vlani. "Služba prinesie lekárom komfort - ak ich pacient vyšetrenie absolvoval, systém ich na to upozorní a ponúkne im rovno aj výsledky," ozrejmilo.
V 1. polroku tohto roka plánuje centrum tiež pilotnú fázu služby eDohody. Tá podľa neho umožní lekárom uzatvoriť dohodu o poskytovanej zdravotnej starostlivosti elektronicky. Poukázalo aj na novú službu, a to očkovanie proti chrípke v lekárňach. "V závislosti od finančných možností bude NCZI pristupovať aj k rozvoju služieb eZdravia," dodala Šimáková.
"NCZI má pripravený pre predprodukčné prostredie variant, že všeobecný lekár objedná pacienta rovno k špecialistovi (a teda mu nedá výmenný lístok, ale rovno termín u špecialistu). Po odobrení ministerstvom zdravotníctva môže byť služba spustená, avšak predpokladom fungovania je, že lekári - špecialisti sprístupnia svoje kalendáre (voľné termíny), aby všeobecní lekári mali kam svojich pacientov objednať. Iné varianty (objedná sa sám pacient alebo ho objedná zdravotná poisťovňa) sú závislé od dohody s rezortom," priblížila pre TASR marketingová špecialistka NCZI Júlia Šimáková.
NCZI pracuje tiež na službe eČakačky. V súčasnosti prijíma a spracúva údaje od zdravotných poisťovní. "Cieľom je zefektívnenie poskytovania zdravotnej starostlivosti a umožniť pacientovi podstúpiť zákrok v inej nemocnici ako tej, ktorá je síce možno blízko, ale kde sa jej 'nedočká'," doplnila Šimáková. NCZI zároveň očakáva, že sa laboratóriá, nemocnice a ambulancie zapoja do služby eLab, ktorú spustilo ešte vlani. "Služba prinesie lekárom komfort - ak ich pacient vyšetrenie absolvoval, systém ich na to upozorní a ponúkne im rovno aj výsledky," ozrejmilo.
V 1. polroku tohto roka plánuje centrum tiež pilotnú fázu služby eDohody. Tá podľa neho umožní lekárom uzatvoriť dohodu o poskytovanej zdravotnej starostlivosti elektronicky. Poukázalo aj na novú službu, a to očkovanie proti chrípke v lekárňach. "V závislosti od finančných možností bude NCZI pristupovať aj k rozvoju služieb eZdravia," dodala Šimáková.