Historická lesná úvraťová železnica je zachovanou a funkčne obnovenou časťou bývalej Kysucko-oravskej lesnej železnice.
Autor TASR
Nová Bystrica 19. mája (TASR) - Jazdy na historickej lesnej úvraťovej železnici, premietanie filmu o železnici, ukážky podbíjania koľajníc, ale aj folklórne vystúpenia a prepad vlaku zbojníkmi ponúkne v nedeľu Múzeum kysuckej dediny v Novej Bystrici - Vychylovke v rámci Dňa historickej úvraťovej železnice. Informovala o tom Miroslava Jančulová z Kysuckého múzea.
"Počas dňa ponúkame vyhliadkové jazdy do časti prvej úvrate a späť spojené s ukážkou úvraťového systému. Pre železničných nadšencov budú v ponuke aj jazdy drezinou zo stanice Skanzen do stanice Sedlo Beskyd, kde na nich čaká rozhľadňa s výhľadom na okolitú panorámu. Pre deti sme pripravili fotenie sa s výpravcovskou čiapkou na drezine, kreslenie a maľovanie vláčikov v detskom kútiku," doplnila Jančulová s tým, že program sa začne o 9.30 h, vyvrcholí od 14.30 h folklórnymi vystúpeniami.
Historická lesná úvraťová železnica je zachovanou a funkčne obnovenou časťou bývalej Kysucko-oravskej lesnej železnice, ktorá vznikla v roku 1926 spojením kysuckej a oravskej lesnej železnice vybudovaných v roku 1915 - 1918.
Po spojení dosiahla celková dĺžka viac ako 110 kilometrov (km), z toho 61 km hlavnej trate. Prevádzku ukončili v roku 1971. S výnimkou osemkilometrového úseku Chmúra - Tanečník, v ktorom sa nachádzal cenný úvraťový systém, ostatnú trať demontovali.
"Počas dňa ponúkame vyhliadkové jazdy do časti prvej úvrate a späť spojené s ukážkou úvraťového systému. Pre železničných nadšencov budú v ponuke aj jazdy drezinou zo stanice Skanzen do stanice Sedlo Beskyd, kde na nich čaká rozhľadňa s výhľadom na okolitú panorámu. Pre deti sme pripravili fotenie sa s výpravcovskou čiapkou na drezine, kreslenie a maľovanie vláčikov v detskom kútiku," doplnila Jančulová s tým, že program sa začne o 9.30 h, vyvrcholí od 14.30 h folklórnymi vystúpeniami.
Historická lesná úvraťová železnica je zachovanou a funkčne obnovenou časťou bývalej Kysucko-oravskej lesnej železnice, ktorá vznikla v roku 1926 spojením kysuckej a oravskej lesnej železnice vybudovaných v roku 1915 - 1918.
Po spojení dosiahla celková dĺžka viac ako 110 kilometrov (km), z toho 61 km hlavnej trate. Prevádzku ukončili v roku 1971. S výnimkou osemkilometrového úseku Chmúra - Tanečník, v ktorom sa nachádzal cenný úvraťový systém, ostatnú trať demontovali.