Dopravný podnik si plánuje ponechať posledný kus legendárneho autobusu ako muzeálny exponát.
Autor TASR
Žilina 6. septembra (TASR) – Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) sa v sobotu (8.9.) rozlúči okružnými jazdami mestom s posledným autobusom typu Karosa, premávajúcim na pravidelných linkách žilinskej mestskej hromadnej dopravy (MHD). TASR o tom informovala hovorkyňa mesta Žilina Barbora Zigová.
Doplnila, že autobusy typu Karosa B732, nápadné výrazne hranatým tvarom, jazdili v Žiline viac ako 30 rokov. "Pri tejto špeciálnej príležitosti bude Karosa nasadená na mimoriadnu okružnú bezplatnú linku číslo 93. Rozlúčková jazda povedie od železničnej stanice cez centrum mesta, najväčšie sídliská až po autobusové nástupište. Autobus vyrazí zo stanice o 10.00, 12.00, 13.30 a 15.00 h," informovala Zigová.
"Na trase budú takzvané fotozastávky, na ktorých vozidlo zotrvá približne päť minút. Počas tohto času si cestujúci budú môcť zvečniť autobus pri jeho poslednej jazde. Aj keď linka 93 bude premávať zadarmo, záujemcovia o trvalú spomienku si budú môcť nechať u vodiča opečiatkovať napríklad cestovný lístok odtlačkom pečiatky s motívom rozlúčkovej jazdy," priblížil riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Dopravný podnik si podľa neho plánuje ponechať posledný kus legendárneho autobusu ako muzeálny exponát. "Máme záujem prezentovať svoju históriu, preto bude po ukončení rozlúčkovej jazdy vozidlo vyradené zo stavu prevádzkových vozidiel. Stane sa prvým historickým vozidlom určeným na prezentačné účely dopravného podniku a mesta Žilina," uviedol Barienčík.
Koniec autobusov tohto typu súvisí s obnovou vozového parku žilinského dopravného podniku. "DPMŽ prešiel za posledné roky výraznou modernizáciou. Podarilo sa úspešne zrealizovať niekoľko významných projektov spolufinancovaných z eurofondov, vďaka ktorým nadobúda cestovanie v Žiline novú a kvalitnejšiu úroveň," podotkol primátor Žiliny Igor Choma.
Podľa riaditeľa DPMŽ staré vozidlá, ktoré nespĺňajú kritériá komfortu pre 21. storočie, dopravný podnik postupne nahrádza novými nízkopodlažnými klimatizovanými vozidlami. "Len nedávno sme spustili do prevádzky nové autobusy s hybridným pohonom. K týmto 16 vozidlám pribudne do konca tohto roka ďalších 14 nových dieselových autobusov s najvyššou emisnou normou EURO 6 a dva elektrobusy," uzavrel Barienčík.
Doplnila, že autobusy typu Karosa B732, nápadné výrazne hranatým tvarom, jazdili v Žiline viac ako 30 rokov. "Pri tejto špeciálnej príležitosti bude Karosa nasadená na mimoriadnu okružnú bezplatnú linku číslo 93. Rozlúčková jazda povedie od železničnej stanice cez centrum mesta, najväčšie sídliská až po autobusové nástupište. Autobus vyrazí zo stanice o 10.00, 12.00, 13.30 a 15.00 h," informovala Zigová.
"Na trase budú takzvané fotozastávky, na ktorých vozidlo zotrvá približne päť minút. Počas tohto času si cestujúci budú môcť zvečniť autobus pri jeho poslednej jazde. Aj keď linka 93 bude premávať zadarmo, záujemcovia o trvalú spomienku si budú môcť nechať u vodiča opečiatkovať napríklad cestovný lístok odtlačkom pečiatky s motívom rozlúčkovej jazdy," priblížil riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Dopravný podnik si podľa neho plánuje ponechať posledný kus legendárneho autobusu ako muzeálny exponát. "Máme záujem prezentovať svoju históriu, preto bude po ukončení rozlúčkovej jazdy vozidlo vyradené zo stavu prevádzkových vozidiel. Stane sa prvým historickým vozidlom určeným na prezentačné účely dopravného podniku a mesta Žilina," uviedol Barienčík.
Koniec autobusov tohto typu súvisí s obnovou vozového parku žilinského dopravného podniku. "DPMŽ prešiel za posledné roky výraznou modernizáciou. Podarilo sa úspešne zrealizovať niekoľko významných projektov spolufinancovaných z eurofondov, vďaka ktorým nadobúda cestovanie v Žiline novú a kvalitnejšiu úroveň," podotkol primátor Žiliny Igor Choma.
Podľa riaditeľa DPMŽ staré vozidlá, ktoré nespĺňajú kritériá komfortu pre 21. storočie, dopravný podnik postupne nahrádza novými nízkopodlažnými klimatizovanými vozidlami. "Len nedávno sme spustili do prevádzky nové autobusy s hybridným pohonom. K týmto 16 vozidlám pribudne do konca tohto roka ďalších 14 nových dieselových autobusov s najvyššou emisnou normou EURO 6 a dva elektrobusy," uzavrel Barienčík.