Otvorením úseku diaľnice D1 Dubná skala – Turany ušetria podľa NDS motoristi oproti pôvodnej ceste I/18 v bežnej premávke približne 12 minút.
Autor TASR
Vrútky 10. júla (TASR) - Okrem časových a ekonomických úspor pre vodičov prinesie 16-kilometrový úsek diaľnice D1 Dubná Skala – Turany najmä zvýšenú bezpečnosť. Po slávnostnom otvorení úseku to dnes pri východnom portáli diaľničného tunela Višňové – Dubná skala povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
„Celý región – Martin, Vrútky, Sučany, Turany boli dlhodobo zaťažované extrémnou dopravou. Intenzita na ceste I. triedy bola viac ako 25.000 vozidiel denne, čo už je naozaj intenzita, kedy je ťažko prejsť z jednej strany cesty na druhú. Takže tento, jeden z kľúčových úsekov diaľnice D1, bude dnes spojazdnený. Som veľmi rád, že stojíme práve na tomto mieste, kde už vidieť aj portál tunela Višňové. A keď bude dobudovaný celý južný obchvat Žiliny, tak bude viac-menej najťažšia časť diaľnice D1 vyriešená,“ uviedol Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s., Milan Gajdoš zdôraznil, že po rokoch, kedy sa začínali nové stavby, prichádza obdobie, kedy sa úseky odovzdávajú. „Počítame, že v tomto roku budú odovzdané ešte ďalšie štyri úseky. A verím tomu, že celá táto práca, ktorá je dielom zhotoviteľov a práce projektantov, príde ako benefit pre motoristickú verejnosť, ktorá bude môcť využívať tieto úseky,“ podotkol Gajdoš.
Otvorením úseku diaľnice D1 Dubná skala – Turany ušetria podľa NDS motoristi oproti pôvodnej ceste I/18 v bežnej premávke približne 12 minút. Pozdĺž novootvoreného diaľničného úseku, ktorý zabezpečí odklon väčšiny tranzitnej dopravy, je postavená aj protihluková stena dlhá 10.650 metrov. Súčasťou úseku sú aj zábrany proti vtáctvu v dĺžke necelých 7 kilometrov. Okrem zábran proti vtáctvu sú postavené aj podchody pre zver či priechod pre ropuchy. Cena za výstavbu úseku Dubná skala – Turany je 137,75 milióna eur, informovala NDS.
Úsek Dubná skala – Turany je podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR spolufinancovaný v rámci Operačného programu Doprava z Kohézneho fondu. Celková suma nenávratného finančného príspevku je 78 miliónov eur, z toho 85 % pokryjú zdroje Európskej únie.
„Celý región – Martin, Vrútky, Sučany, Turany boli dlhodobo zaťažované extrémnou dopravou. Intenzita na ceste I. triedy bola viac ako 25.000 vozidiel denne, čo už je naozaj intenzita, kedy je ťažko prejsť z jednej strany cesty na druhú. Takže tento, jeden z kľúčových úsekov diaľnice D1, bude dnes spojazdnený. Som veľmi rád, že stojíme práve na tomto mieste, kde už vidieť aj portál tunela Višňové. A keď bude dobudovaný celý južný obchvat Žiliny, tak bude viac-menej najťažšia časť diaľnice D1 vyriešená,“ uviedol Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s., Milan Gajdoš zdôraznil, že po rokoch, kedy sa začínali nové stavby, prichádza obdobie, kedy sa úseky odovzdávajú. „Počítame, že v tomto roku budú odovzdané ešte ďalšie štyri úseky. A verím tomu, že celá táto práca, ktorá je dielom zhotoviteľov a práce projektantov, príde ako benefit pre motoristickú verejnosť, ktorá bude môcť využívať tieto úseky,“ podotkol Gajdoš.
Otvorením úseku diaľnice D1 Dubná skala – Turany ušetria podľa NDS motoristi oproti pôvodnej ceste I/18 v bežnej premávke približne 12 minút. Pozdĺž novootvoreného diaľničného úseku, ktorý zabezpečí odklon väčšiny tranzitnej dopravy, je postavená aj protihluková stena dlhá 10.650 metrov. Súčasťou úseku sú aj zábrany proti vtáctvu v dĺžke necelých 7 kilometrov. Okrem zábran proti vtáctvu sú postavené aj podchody pre zver či priechod pre ropuchy. Cena za výstavbu úseku Dubná skala – Turany je 137,75 milióna eur, informovala NDS.
Úsek Dubná skala – Turany je podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR spolufinancovaný v rámci Operačného programu Doprava z Kohézneho fondu. Celková suma nenávratného finančného príspevku je 78 miliónov eur, z toho 85 % pokryjú zdroje Európskej únie.