Podľa podpredsedu vlády a ministra vnútra SR Roberta Kaliňáka (Smer-SD) si vybudovanie klientskeho centra vyžiadalo investíciu takmer 7 miliónov eur bez DPH a je najmodernejšie na Slovensku.
Autor TASR
,aktualizované Žilina 30. októbra (TASR) - Klientske centrum štátnej správy v Žiline, ktoré v pondelok otvorili ako 54. v poradí v novej budove Okresného úradu na sídlisku Vlčince, zintegrovalo 12 odborov zo siedmich adries. Podľa podpredsedu vlády a ministra vnútra SR Roberta Kaliňáka (Smer-SD) si jeho vybudovanie vyžiadalo investíciu takmer 7 miliónov eur bez DPH a je najmodernejšie na Slovensku.
V novom klientskom centre pracuje 298 zamestnancov. "V Bratislave došlo po otvorení klientskeho centra k zásadnému nárastu vybavených občanov zo 400.000 na 650.000. Predpokladáme, že aj v prípade žilinského klientskeho centra bude počet vybavených žiadostí omnoho väčší. Aj preto je dobré, že to je na jednom mieste, dostupné a mimo centra mesta. Práve kvôli tomu, aby bola jednoduchšia dostupnosť. Prístup je pohodlnejší, pretože je tu 150 krytých parkovacích miest. Veríme, že poskytované služby budú naozaj kvalitné, rýchle a zákazníci budú spokojní," povedal Kaliňák.
Ministerstvo vnútra si podľa neho zo strategických dôvodov ponechá hlavnú budovu okresného úradu, v ktorej predtým sídlil žilinský krajský úrad. "Jednak pre náš integrovaný záchranný systém a pre ďalšie organizácie, ktoré nemajú klientske vybavovanie. Je dobré, ak sú mimo klientskeho centra aj z pohľadu nezávislého rozhodovania. Ďalšie rozširovanie našich aktivít v kraji bude realizované v tejto budove. Zvyšné budovy sa budeme snažiť, buď predať, alebo v prípade záujmu mesta alebo kraja budeme o tom debatovať," uviedol minister vnútra.
Doplnil, že v prípade klientskeho centra v Martine sa začalo konanie smerom k projektovej dokumentácii a výstavbe samotného centra, ktoré bude veľkorysé a veľmi moderné. "V Liptovskom Mikuláši už prebieha podobná debata. Tam sa dostaneme do historických priestorov, aj keď budú vnútorne veľmi moderne vybavené. Udržíme pravdepodobne tradíciu Župného domu. Klientske centrum v Bytči sme naopak vybudovali medzi prvými. Sme za polovičkou z pohľadu počtu klientskych centier, tak verím, že budeme napredovať aj ďalej," podotkol Kaliňák.
Klientske centrá v slovenských mestách vznikajú v rámci reformy ESO s cieľom zefektívniť výkon štátnej správy a zjednodušiť občanom vybavovanie úradnej agendy.
V novom klientskom centre pracuje 298 zamestnancov. "V Bratislave došlo po otvorení klientskeho centra k zásadnému nárastu vybavených občanov zo 400.000 na 650.000. Predpokladáme, že aj v prípade žilinského klientskeho centra bude počet vybavených žiadostí omnoho väčší. Aj preto je dobré, že to je na jednom mieste, dostupné a mimo centra mesta. Práve kvôli tomu, aby bola jednoduchšia dostupnosť. Prístup je pohodlnejší, pretože je tu 150 krytých parkovacích miest. Veríme, že poskytované služby budú naozaj kvalitné, rýchle a zákazníci budú spokojní," povedal Kaliňák.
Ministerstvo vnútra si podľa neho zo strategických dôvodov ponechá hlavnú budovu okresného úradu, v ktorej predtým sídlil žilinský krajský úrad. "Jednak pre náš integrovaný záchranný systém a pre ďalšie organizácie, ktoré nemajú klientske vybavovanie. Je dobré, ak sú mimo klientskeho centra aj z pohľadu nezávislého rozhodovania. Ďalšie rozširovanie našich aktivít v kraji bude realizované v tejto budove. Zvyšné budovy sa budeme snažiť, buď predať, alebo v prípade záujmu mesta alebo kraja budeme o tom debatovať," uviedol minister vnútra.
Doplnil, že v prípade klientskeho centra v Martine sa začalo konanie smerom k projektovej dokumentácii a výstavbe samotného centra, ktoré bude veľkorysé a veľmi moderné. "V Liptovskom Mikuláši už prebieha podobná debata. Tam sa dostaneme do historických priestorov, aj keď budú vnútorne veľmi moderne vybavené. Udržíme pravdepodobne tradíciu Župného domu. Klientske centrum v Bytči sme naopak vybudovali medzi prvými. Sme za polovičkou z pohľadu počtu klientskych centier, tak verím, že budeme napredovať aj ďalej," podotkol Kaliňák.
Klientske centrá v slovenských mestách vznikajú v rámci reformy ESO s cieľom zefektívniť výkon štátnej správy a zjednodušiť občanom vybavovanie úradnej agendy.