Žilinské pracovisko pre inžiniering železničných systémov vzniklo v roku 2003 a dynamicky začalo rásť od roku 2010, kedy v ňom pracovalo zhruba 20 ľudí.
Autor TASR
Žilina 5. apríla (TASR) – Kompetenčné centrum Siemens v Žiline chce tento rok prijať 70 nových zamestnancov, v budúcom roku 90 a do troch rokov dnešný počet 240 pracovníkov zdvojnásobiť. TASR o tom informoval Martin Valášek zo spoločnosti Siemens, s.r.o.
"Rastúca miera automatizácie koľajovej dopravy, potreba čoraz sofistikovanejších riadiacich systémov, ako aj rastúci dopyt po využívaní vlakov a metier po celom svete, prinášajú kompetenčnému centru pre automatizáciu železníc historicky najvyšší rast," uviedol Valášek.
Doplnil, že kompetenčné centrum hľadá aktuálne ľudí, a to napríklad inžinierov železničných zabezpečovacích a riadiacich systémov, analytikov bezpečnosti železničných systémov, ako aj softvérových vývojárov riadiacich systémov a projektantských nástrojov.
Podľa vedúceho kompetenčného centra Ondreja Chrappu by v roku 2020 mohli mať takmer 500 zamestnancov. "V ostatných rokoch sa nám podarilo získať nielen nové kompetencie, ale aj dôveru koncernu, že dokážeme robiť inžiniering koľajovej dopravy na špičkovej úrovni,“ vysvetlil Chrappa.
Žilinské pracovisko pre inžiniering železničných systémov vzniklo v roku 2003 a dynamicky začalo rásť od roku 2010, kedy v ňom pracovalo zhruba 20 ľudí. Kým v minulosti zodpovedalo za projekty predovšetkým pre Rakúsko, dnes "vyváža" know-how prakticky do celého sveta. "Robíme inžiniering aj pre metrá, na ktoré sa orientuje približne tretina zamestnancov. Projektujeme napríklad vlakové zabezpečovače, ktoré kontrolujú činnosť vodiča vlaku a najnovšie sme sa začali venovať aj trakčnému napájaniu koľajových vozidiel elektrickou energiou," dodal Chrappa s tým, že v Žiline projektovali riadiace systémy pre metrá vo Viedni, Kodani, Istanbule a Buenos Aires, či riadiace a bezpečnostné systémy železníc v Rakúsku, Švajčiarsku, Saudskej Arábii a Malajzii.
"Rastúca miera automatizácie koľajovej dopravy, potreba čoraz sofistikovanejších riadiacich systémov, ako aj rastúci dopyt po využívaní vlakov a metier po celom svete, prinášajú kompetenčnému centru pre automatizáciu železníc historicky najvyšší rast," uviedol Valášek.
Doplnil, že kompetenčné centrum hľadá aktuálne ľudí, a to napríklad inžinierov železničných zabezpečovacích a riadiacich systémov, analytikov bezpečnosti železničných systémov, ako aj softvérových vývojárov riadiacich systémov a projektantských nástrojov.
Podľa vedúceho kompetenčného centra Ondreja Chrappu by v roku 2020 mohli mať takmer 500 zamestnancov. "V ostatných rokoch sa nám podarilo získať nielen nové kompetencie, ale aj dôveru koncernu, že dokážeme robiť inžiniering koľajovej dopravy na špičkovej úrovni,“ vysvetlil Chrappa.
Žilinské pracovisko pre inžiniering železničných systémov vzniklo v roku 2003 a dynamicky začalo rásť od roku 2010, kedy v ňom pracovalo zhruba 20 ľudí. Kým v minulosti zodpovedalo za projekty predovšetkým pre Rakúsko, dnes "vyváža" know-how prakticky do celého sveta. "Robíme inžiniering aj pre metrá, na ktoré sa orientuje približne tretina zamestnancov. Projektujeme napríklad vlakové zabezpečovače, ktoré kontrolujú činnosť vodiča vlaku a najnovšie sme sa začali venovať aj trakčnému napájaniu koľajových vozidiel elektrickou energiou," dodal Chrappa s tým, že v Žiline projektovali riadiace systémy pre metrá vo Viedni, Kodani, Istanbule a Buenos Aires, či riadiace a bezpečnostné systémy železníc v Rakúsku, Švajčiarsku, Saudskej Arábii a Malajzii.