Spojená škola, ktorej zriaďovateľom sa stane od septembra mesto, bude mať ako organizačné zložky tamojšie gymnázium, Základnú školu a materskú školu Hradná.
Autor TASR
Liptovský Hrádok 17. júna (TASR) - Mesto Liptovský Hrádok aktuálne dokončuje posledné kroky k vzniku novej Spojenej školy. Poslanci na júnovom rokovaní prijali všeobecne záväzné nariadenie o jej zriadení, schválili tiež zriaďovaciu listinu s účinnosťou od 1. septembra tohto roka. Informovali o tom z radnice.
Spojená škola, ktorej zriaďovateľom sa stane od septembra mesto, bude mať ako organizačné zložky tamojšie gymnázium, Základnú školu a materskú školu Hradná. Pôvodným zriaďovateľom gymnázia bol Žilinský samosprávny kraj (ŽSK). Budovu a pozemky od neho radnica odkúpila za viac ako 900.000 eur.
Zmena zriaďovateľa súvisí s racionalizačnými opatreniami ŽSK. Hovorkyňa kraja Eva Lacová uviedla, že cieľom ŽSK prioritne nie je školy rušiť, ale efektívne spravovať školstvo. Preto kraj prišiel s ponukou, aby mesto prevzalo gymnázium.
"Historicky je naše mesto veľmi silné v školstve. Preto sme súhlasili, že zriaďovateľskú pôsobnosť preberieme my," vysvetlil primátor Branislav Tréger. Ubezpečil, že zmenou zriaďovateľa nedôjde k zrušeniu gymnázia, len sa presunie výchovno-vzdelávací proces zo samosprávneho kraja na mesto.
Spojená škola, ktorej zriaďovateľom sa stane od septembra mesto, bude mať ako organizačné zložky tamojšie gymnázium, Základnú školu a materskú školu Hradná. Pôvodným zriaďovateľom gymnázia bol Žilinský samosprávny kraj (ŽSK). Budovu a pozemky od neho radnica odkúpila za viac ako 900.000 eur.
Zmena zriaďovateľa súvisí s racionalizačnými opatreniami ŽSK. Hovorkyňa kraja Eva Lacová uviedla, že cieľom ŽSK prioritne nie je školy rušiť, ale efektívne spravovať školstvo. Preto kraj prišiel s ponukou, aby mesto prevzalo gymnázium.
"Historicky je naše mesto veľmi silné v školstve. Preto sme súhlasili, že zriaďovateľskú pôsobnosť preberieme my," vysvetlil primátor Branislav Tréger. Ubezpečil, že zmenou zriaďovateľa nedôjde k zrušeniu gymnázia, len sa presunie výchovno-vzdelávací proces zo samosprávneho kraja na mesto.